Advertisement

toyota
Home Piaţa auto Industrie auto Toyota va avea un nou CEO, după demisia lui Akio Toyoda

Toyota va avea un nou CEO, după demisia lui Akio Toyoda

Președintele și CEO-ul Toyota, Akio Toyoda, demisionează și predă frâiele celui mai mare producător auto din lume șefului Lexus, Koji Sato.

Compania japoneză a anunțat schimbarea joi, spunând că Toyoda va fi numit președinte al consiliului de administrație, pe măsură ce Sato preia conducerea zilnică. Takeshi Uchiyamada, actualul președinte al Toyota, va demisiona din funcția sa, dar va rămâne în consiliu, a mai spus compania. Modificările sunt programate să intre în vigoare la 1 aprilie.

Remanierea conducerii Toyota marchează sfârșitul unei ere

Akio Toyoda, un nepot al fondatorului companiei, a preluat conducerea ca președinte în iunie 2009, după ce a câștigat experiență „în fiecare fază a operațiunilor auto, inclusiv producție, marketing și dezvoltare de produse, atât în Japonia, cât și la nivel internațional”, potrivit constructorului auto.

În timpul conferinței de presă din Japonia, Toyoda a făcut aluzie la un mandat dur, spunând: „Când mă uit înapoi la ultimii 13 ani ca președinte, nu a existat niciodată o zi pașnică”.

„N-am trăit niciodată un an calm și pașnic”, a spus el, spunând că nu s-a simțit întotdeauna „primit ca președinte” și că a fost greu să auzi critici la adresa conducerii sale.

„Cred că în ultimii 13 ani, am construit o bază solidă pentru a da ștafeta mai departe”.

CEO-ul în vârstă de 66 de ani menționase, anterior, că prefera să lucreze „cu cei din fabrică”, pe linia de asamblare, decât „să stea într-un birou”.

Schimbarea de conducere survine într-o perioadă în care Toyota pare că a rămas în urmă în cursa vehiculelor electrice.

Spre deosebire de alți producători de automobile care mizează numai pe vehicule electrice, Toyota a arătat, în ultimul timp, că încă nu este convinsă că este cea mai bună cale de urmat.

Compania japoneză, cel mai mare producător de automobile din lume în ceea ce privește numărul de vehicule vândute, a rămas în urma majorității concurenților importanți la nivel mondial în construirea de vehicule electrice alimentate integral de baterii, în pofida istoriei sale de lider în domeniul mașinilor hibride.

Cu toate acestea, producătorul auto a investit mai mult decât alții în dezvoltarea de vehicule electrice alimentate cu celule de combustibil cu hidrogen, mai degrabă decât cu baterii reîncărcabile.

Koji Sato, care este în prezent director de operațiuni și director de branding al Toyota, pe lângă supravegherea Lexus, a declarat că noua sa echipă de conducere se va concentra pe transformarea producătorului auto într-o pefectă „companie de mobilitate”.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Guvernul a decis deschiderea Punctului de trecere a frontierei Racovăţ – Diakivţi

Contracte încheiate pentru drumul de mare viteză Baia Mare – Bistriţa

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ACAROM
Industrie auto

ACAROM: Producția auto din România a crescut cu 8,7% în primul semestru, la 292.378 de unități

În primele șase luni din 2024, producția de automobile în România a...

Twingo E-Tech Electric
Industrie auto

Renault va produce în Slovenia, modelul Twingo E-Tech Electric, cu un preț sub 20.000 de euro

Renault şi Guvernul sloven au încheiat un memorandum de înţelegere pentru producţia...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

ContiTech
Industrie auto

Continental are la Timișoara unul dintre cele mai mari laboratoare de testare ContiTech din Europa

Compania de tehnologie Continental a inaugurat, în cadrul ContiTech Timișoara, noua locație...