Tot mai mulți constructori auto vor trece complet la modele electrice până în 2030

Tot mai mulți producătorilor auto au planuri concrete de a dezvolta numai modele electrice, în perspectiva interzicerii vânzărilor de maşini noi alimentate cu combustibili fosili, relatează BBC.
emisii zero

Astfel, până în 2030, Volvo Cars va renunţa la toate modelele de maşini cu motoare cu combustie internă, inclusiv hibride, intenționând să valorifice cererea în creştere de vehicule electrice, inclusiv în China, care este deja una dintre cele mai mari pieţe ale sale.

„Sunt convins că nu vor exista clienţi care să dorească într-adevăr să rămână la maşinile cu motoare pe benzină. Sunt convins că maşinile electrice sunt mult mai atractive pentru clienţi”, a afirmat directorul general al Volvo, Hakan Samuelsson.

Până în 2030, jumătate din vânzările globale ale Volvo Cars vor fi maşini integral electrice şi restul vor fi alte tipuri de modele hibride.

Deţinut de grupul chinez Zhejiang Geely, Volvo a menționat că va lansa în următorii ani o nouă gamă de maşini electrice, care vor fi vândute doar online.

Ford Motor a anunţat luna trecută că va electrifica toată gama de maşini din Europa până în 2030, în timp ce Jaguar Land Rover a informat că modelele sale vor fi integral electrice până în 2030. În următorii cinci ani, Land Rover va lansa şase modele pur electrice, primul urmând să apară în 2024.

Şi directorul general al Porsche, Oliver Blume, a afirmat că până la finalul acestui deceniu peste 80% din toate vehiculele sport de lux vândute de companie vor fi electrice. Porsche este cea mai profitabilă marcă din portofoliul grupului german Volkswagen AG, iar succesul său este vital pentru tranziţia grupului la vehiculele electrice. Modelele producătorului de maşini de lux Bentley (divizie a Volkswagen) vor fi integral electrice până în 2030.

Vânzările de automobile electrice şi hibride în Uniunea Europeană s-au triplat anul trecut, depăşind pragul de un milion de unităţi şi fiind responsabile pentru mai mult de 10% din numărul total de vehicule vândute, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Pe lângă faptul că trebuie să îndeplinească noile ţinte stricte privind emisiile de carbon introduse în UE, producătorii auto au beneficiat şi de subvenţiile guvernamentale pentru vehiculele electrice, subvenţii care au fost incluse în programele naţionale de revenire din pandemie. În consecinţă, în 2020 vânzările de vehicule complet electrice s-au dublat până la 538.772 unităţi de la 247.854 unităţi în 2019.

 

CITEȘTE ȘI:

Fonduri europene pentru creșterea siguranței rutiere pe autostrăzile A2 și A4

Toyota Yaris, desemnată Maşina Anului în Europa. Obține titlul pentru a doua oară

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în februarie cu 22%

 

 

Adaugati comentariu