Advertisement

amarok
Home Piaţa auto Vehicule comerciale uşoare Test VOLKSWAGEN AMAROK. ”Careu” de provocări

Test VOLKSWAGEN AMAROK. ”Careu” de provocări

Prin multitudinea de motorizări și echipări, a doua generație Amarok ne demonstrează că este gata să evolueze, cu la fel de mult succes, nu doar în plan utilitar, ci și în zona de lifestyle.

Tocmai ce revenisem din Franța, de la o experiență în Bordeaux, urbe în jurul căreia, vă spuneam, în numărul trecut, descoperisem ceea ce am numit raiul LCV. Dacă n-ați aflat de ce, găsiți materialul, și motivele care m-au condus la această ”definiție”, și pe pagina noastră de internet. Și, da, rememorez acest moment, pentru că are legătură cu povestea care urmează. Pentru că, la doar câteva zile distanță de vizita în regiunea orașului care este supranumit ”Capitala europeană a vinului”, aveam să am parte de o altă experiență într-o zonă viticolă de amploare. De această dată pe meleagurile noastre, la Domeniile Ostrov, renumite nu doar la noi, ci și peste hotare, mărturie stând premiile care au recompensat mai multe dintre vinurile realizate aici.

A existat și o diferență. Sau, stați, ce spun eu aici? Mai multe. Viile sunt cățărate pe coline. Și, dacă părăsești asfaltul, cu siguranță te gândești mai degrabă la un pick-up, decât la un LCV. Ei bine, da, pick-up a fost. Și nu unul. Ci patru. Căci companion avea să ne fie Amarok. Da, la plural, pentru că a doua generație VW Amarok vine cu o multitudine de motorizări și echipări. Patru cilindri în linie sau V6, respectiv Life, Style, Panamericana sau Aventura. Toate aflate în parcul de presă a celor de la Volkswagen, care ni le-au încredințat pentru a le cunoaște-n paralel, motiv pentru care am și constituit un adevărat comando alături de colegii din grupul AutoExpert Media. În plus, am avut de parcurs mai bine de 600 de kilometri, fără să punem la socoteală și sesiunile în off-road, distanță tocmai bună pentru a le lua pulsul tuturor. Desigur, fiecare dintre noi punând accent pe versiunile potrivite profilului celor care ne urmăresc, fără a neglija însă vreun amănunt, pentru a putea răspunde cât mai bine la întrebarea pe care o regăsiți pe coperta acestui număr: ce alegi?

Cea mai accesibilă versiune din grup, Life, vine cu faruri și stopuri diferite de ale celorlalte. Instrumentarul digital are 8 inchi, iar ecranul central, 10, față de 12,3 și 12 la celelalte

Spre deosebire de unii dintre colegii mei, eu m-am aflat la primul contact cu noua generație Amarok. Motiv pentru care, înainte de a porni la comparații, am să punctez câteva elemente generale. Cu prima generație, produsă între 2010 și 2020, Volkswagen a înregistrat vânzări de 830.000 de exemplare pe piețele din întreaga lume. Și vorbim despre un segment pe care l-au părăsit constructori cu ștaif, din pricina faptului că nu au găsit o ”rețetă” capabile să le confere priză la public.

Amarok
Amarok Life

Ei bine, de la ingredientele cu care izbutea aceste cifre, dar și de la feedback-ul clienților, avea să plece Volkswagen atunci când a schițat a doua generație. Mai mare, când vine vorba despre capabilități, mai impunător, mai confortabil și mai capabil aveau să fie ideile de bază. Puse-n practică, fără orgolii nefondate, ce nu-și au locul în business, printr-un parteneriat cu Ford, de ale cărui efecte se bucură ambele companii, și care-n cazul acesta se concretizează prin faptul că Amarok folosește platforma Ranger. Fără însă ca acest lucru să însemne că avem de-a face cu o clonă.

Cea mai echilibrată echipare, Style, propune dotări avansate de confort, fără a scoate bani grei din cont

Amarok are o cu totul altă imagine a părții frontale, în ton cu imaginea de marcă a SUV- urilor Volkswagen, capota este altfel profilată, și grație unor tușe atent gândite, arată chiar mai impunător decât modelul cu care împarte platforma. Și iată că unul dintre deziderate a fost atins. Un altul – ”mai mare” – este și el bifat, căci noua generație are 5,35 metri lungime, cu 96 cm mai mult decât prima. Și ampatamentul este superior, cu 17,3 cm, așa că vei folosi din plin oglinzile și vei avea nevoie de atenție suplimentară în oraș, chiar dacă diametrul de bracaj, care a rămas identic (12,3 m), ori confortul din habitaclu, te-ar îndemna să renunți la precauții. Căci scaunele, tapițeriile, instrumentele digitale de bord și softul sistemului multimedia sunt de origine VW, și fac parte din categoria celor pe care clienții
SUV-urilor mărcii le agrează din plin. Tot la capitolul confort trebuie trecut și puntea frontal independentă, aleasă nu întâmplător, căci, ca și Ranger, Amarok pune accent și pe segmentul de lifestyle.

Amarok
Amarok Style

Și dacă am amintit de acesta, iată, am să încep din zona de vârf. Una pe care sigur că o vor naprecia cei care sunt în măsură să ia decizia de cumpărare, fie că vorbim despre antreprenori, de cei care fac afaceri în agricultură, pomicultură sau, cazul Domeniile Ostrov, viticultură. Ca și, de ce nu, de către cei care-și doresc un model de care să se bucure atât la operă, ori la un restaurant select, cât și la ieșirile în natură. Ei bine, acolo, la nivelul superior când vine vorba despre imagine, dar și la capitolul motorizări, pentru că vorbim despre propulsorul V6, regăsim Aventura, cu ale sale elemente exterioare cromate și roțile sale imense și spectaculoase. Iar dacă ai spirit rebel, clar, PanAmericana. Model care inclusiv din punct de vedere stilistic arată acest lucru, cu a sa bară față cu design în X, și cu elementele exterioare de culoare neagră. Și care-și arată din plin calitățile în off-road, acolo unde ajută din plin anvelopele AT de 18 inchi (standard).

Aventura
Clădiri de birouri, cafenele, degustări de vin… Aventura se ghidează după o etichetă aparte.

Caracterul special al acestor versiuni se simte și la interior. Acolo unde găsim tapițerie din piele sunet Harman Kardon și sistem panoramic de camere. Ca și planșă de bord îmbrăcată în imitație de piele (466,48 de euro la versiunea imediat inferioară, Style), care găzduiește displayul configurabil de 12,3 inchi pentru instrumentele de bord și cel portret de 12 inchi pentru sistemul multimedia cu navigație și Android Auto/Apple CarPlay.

Aventura
Amarok Aventura

Să mergem însă și către caracterul utilitar. Ei bine, aici găsim Life, care poate fi comandat în două configurații cu motoare de 2,0 litri. Una de 170 CP și cutie manuală cu șase trepte, cealaltă așa cum a fost a noastră, de 205 CP și transmisie automată cu zece trepte. Este versiunea gata de muncă și echipată corespunzător în acest sens, de la materialele folosite la interior, precum tapițeria textilă care maschează murdăria și se poate curăța repetat, la jantele
din aliaj de 17 inchi. Însă merită menționat că, altfel, are dotări standard peste media clasei, precum faruri și proiectoare de ceață cu LED, aer condiționat, instrumente de bord digitale cu display de 8 inchi și sistem multimedia cu display de 10 inchi.

Tractând iahtul sau hai-hui pe cărări de munte uitate, PanAmericana este rebelul din gama Amarok

Dacă-ți dorești mai mult la capitolul confort, compromisul ideal este nivelul următor, Style. Cu atât maim ult cu cât acest ”upgrade” este de numai 2568 de euro, dar aduce faruri LED Matrix, instrumente de bord digitale cu display de 12,3 inchi, sistem multimedia cu ecran de 12 inchi, scaune frontale reglabile electric pe zece direcții îmbrăcate în tapițerie de velur bicolor de foarte bună calitate, climă automată, sistem de acces Keyless ori jante de aliaj Amadora, de 18 inchi. De altfel, această versiune pare să fie cea mai potrivită pentru scenarii diverse, fiind ajutată și de faptul că propulsorul ce este mai ușor decât în versiunea V6 face ca mașina să se simtă mai comunicativă și să atace mai cu ”vână” virajele.

Tot la capitolul utilitate să notăm și caracteristici importante pentru un pick-up. Vorbim despre faptul că Amarok poate trece prin vad de apă de 800 mm, față de 500 mm înainte, iar garda la sol de 217 mm și unghiurile de atac și de ieșire de 30, respectiv 23 de grade îi conferă multă libertate în off-road. Însă unghiul ventral de numai 21 grade este relativ mic din cauza ampatamentului foarte mare, de 3270 mm. Lățimea minimă a benei între pasajele roților a crescut de la 1222 la 1227 mm, astfel că în ea încape lejer pe lățime un europalet, care are 1200 mm. Iar sarcina utilă este cuprinsă între 804 și 994 kg, astfel că îl poți încărca fără teamă la nevoie. Și poți trage și o rulotă de până la 3500 kg, iar modul Tow/Haul ajută din plin.

Dintre opționale, recomand scutul de oțel pentru motor și cutie (210,63 de euro), dar și, pentru teren greu, diferențialul blocabil din spate (578,34 de euro). Apoi, utile sunt capitonajul special pentru benă, prin pulverizare, care evită zgârierea (408,17 euro), ca și cârligul de remorcare (759,22 de euro), priza cu 13 pini fiind standard.

RECOMANDARE FLOTĂ

În ansamblu, noul Amarok are meritul de a face sistemul de tracțiune integrală foarte simplu de operat și oferă foarte bune capacități de trecere în limita ampatamentului său generos. Iar Volkswagen a reușit să găsească rețeta pentru a da satisfacție și celor care-l vor supune la cazne în activitatea zilnică, dar și celor care-i văd latura rebelă sau lifestyle.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, octombrie 2023)

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Ford Ranger. Premieră PHEV

Constructor desemnat pentru realizarea Variantei de Ocolire Buftea

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ID. Buzz GTX
Vehicule comerciale uşoare

ID. Buzz GTX. Superlativ absolut

Volkswagen Vehicule Comerciale a prezentat, cu ocazia conferinței sale anuale, cel mai...

Transporter
Vehicule comerciale uşoare

Noul VW Transporter. Instrumentul perfect

Noul Transporter va fi lansat pe piața germană la începutul anului 2025,...

Farizon
Vehicule comerciale uşoare

Farizon intră pe piața din România

Grupul maghiar AutoWallis a anunțat că va reprezenta pe piața din România...

Mercedes-Benz
Vehicule comerciale uşoare

Mercedes-Benz Vans. Inteligente, interactive, confortabile

Mercedes-Benz Vans și-a înnoit familia de vehicule comerciale cu noile versiuni Vito...