Test Mitsubishi Outlander PHEV

Un motor termic și două electrice sunt necesare pentru a vă simplifica viața. Cu o singură condiție: în ecuație să intre și o priză. Dar când rezultatul este atât de entuziasmant... cui îi mai pasă? Test cu Mitsubishi Outlander PHEV. Foto: Bogdan Paraschiv



Mitsubishi Outlander PHEV

Care este cel mai bine vândut model Mitsubishi în Europa? Care este cel mai bine vândut plug-in hybrid din Europa? Două întrebări, un singur răspuns: Mitsubishi Outlander PHEV. Anul trecut și-a demolat toți „colegii de propulsie“, cu vânzări de 23.921 unități (+24,7% față de 2017) pe bătrânul continent, aproape dublu față de al doilea clasat, Volvo XC60 T8 (13.426 unități). Un succes care poate fi mai bine măsurat dacă „externalizăm“ situația: dacă ne raportăm mai larg, la autoturismele care se încarcă de la priză, Outlander PHEV se clasează pe locul trei la vânzări în Europa, după Renault ZOE și Nissan Leaf. Alianța rupe tot! Iar băiatul ăsta dur are intenții mai onorabile decât primii doi clasați: să salveze planeta, fără să creeze anxietate de autonomie electrică. Practic, poți să te deplasezi pe orice distanță fără teama că rămâi fără curent. Iar dacă ai și o priză în drum, totul devine perfect!

Mitsubishi Outlander PHEV

Sigur, perfecțiunea nu apare peste noapte, ci este rodul a șase ani de dezvoltări. În octombrie 2012, la Salonul de la Paris, japonezii au prezentat prima generație a sistemului de propulsie. Avea un motor aspirat de 2 litri și câte un motor electric pe fiecare punte. Bateria se afla în podea, deci nu confisca spațiu util din portbagaj.
Modelul 2019 a păstrat neschimbată concepția și arhitectura, dar a primit două îmbunătățiri majore: motorul de 2 litri a fost schimbat cu unul de 2,4, care funcționează în ciclu Atkinson, iar bateria a căpătat un surplus de 1,8 kWh, dar, chiar și așa, tot poate fi încărcată de la priza casnică, de 220 V, într-un timp decent: 5,5 ore. Dacă folosiți sistemul de încărcare rapidă CHAdeMO pe care îl găsiți inclusiv în stațiile Kaufland, puteți încărca 0-80% în 25 de minute, adică puteți face plinul seara, cât cumpărați o bere rece care să acompanieze cina.

Mitsubishi Outlander PHEV

Citiți aici testul comparativ CRV Hybrid vs Rav4 Hybrid

Pe-afară, schimbările se regăsesc numai la nivel de detaliu și au nu numai scopul de a accentua conceptul Dynamic Shield, cu zonă neagră extinsă și mai stilizată în față, ci și de a crește eficiența aerodinamică: eleronul a fost redesenat, iar jantele pe 18 inci sunt mai „alunecoase“. Interiorul a rămas la fel de sobru ca întotdeauna, cufundat într-un negru abisal, cu accente piano și cu plastice moi prin majoritatea zonelor. Lipsa sistemului de navigație din meniul tuturor versiunilor de echipare nu poate fi, însă, trecută cu vederea ușor.

 

Mitsubishi Outlander PHEVSe stă sus la volan, într-o poziție tipică SUV-urilor medii, cu gambele puțin înclinate, iar spațiul interior este uriaș, indiferent la ce loc din mașină ne raportăm. În spate, de exemplu, picioarele au 22-47 cm spațiu de mișcare până la scaune (15-45 cm la cel mai apropiat rival, Toyota Rav4 Hybrid), dar asta pentru că bancheta moale are șezut îngust (46 cm, vs 50 cm la Rav4). Iar asta e bine, pentru că le permite picioarelor să se miște în voie. Bancheta nu glisează, doar spătarul este reglabil în trepte, iar călătorii din spate primesc mânere de viraj, difuzoare de aer, o priză USB și una de 220 V (încă una se află în portbagaj).

 

Mitsubishi Outlander PHEV

 

Dacă tot am spus portbagaj, deschid electric „poarta“ către un spațiu de 407 litri (cf. măsurătorilor QR), o valoare medie în segment. S-ar fi putut și mai bine, pentru că bateria se află între punți, deci nu afectează volumul, însă componentele electrice (precum cablurile de încărcare) și subwoofer-ul Rockford Fosgate își cer tributul.

 

Pentru impresiile de conducere, apasă 2!

Adaugati comentariu