Advertisement

Kia e-Soul

Test Kia e-Soul

Dinamică și consumuri Kia e-Soul

Cum merge noul e-Soul, întrebați? În primul rând, trebuie specificat că am avut la test versiunea de top, cu bateria de 64 kWh, care rulează foarte silențios, și nu doar datorită motorului electric, ci și unei aerodinamici bine studiate, în pofida formei rectangulare a caroseriei. În spatele volanului am două clapete (aidoma padelelor transmisiilor automate), din care pot selecta nivelul de regenerare a energiei, în cinci trepte (de la 0 până la „single pedal“, caz în care e-Niro decelerează atât de puternic încât poate fi condus doar din accelerație în regim urban). De la nivelul 2 de recuperare, se aprind automat stopurile de frână la eliberarea accelerației. De asemenea, există patru programe de rulare: Eco+ (unde viteza este restricționată la 90 km/h), Eco, Normal și Sport.

Kia e-Soul

 

 

Am jonglat cu programele, dar nu am menajat sistemul de propulsie (climatizarea a fost setată în mod Auto, la 22°), și, în condițiile unei temperaturi exterioare de 15°C, consumul mixt s-a stabilizat la 16 kWh/100 km (15,7 kWh/100 km consum mediu oficial WLTP), echivalentul unei autonomii reale de 400 km. Iar ruta noastră a inclus oraș, drum național și autobahn, unde am rulat și cu 140 km/h. Chiar și la această viteză, zgomotele aerodinamice și ale trenului de rulare se păstrează scăzute, iar motorul de 204 CP (cu 84% peste generația anterioară, ce dezvolta 110 CP) și 395 Nm, mai păstrează resurse de putere.

Dinamica pe viraje

 

Kia e-SoulÎn Sport, răspunsul la accelerări este de-a dreptul violent, iar simbolul ESP-ului clipește pe bord mai des decât m-aș fi așteptat. Pe viraje, direcția scurtă (2,5 ture între capete, raport de demultiplicare 12,8:1), combinată cu centrul de greutate coborât, dat de pachetul de baterii din podea și cu distribuția corectă a maselor pe punți, pot crea senzații sportive, însă trebuie ținut cont că greutatea de 1.682 kg și anvelopele low rolling resistance nu iubesc porțiunile virajate, mai ales că nici feedback-ul din volan nu impresionează. Direcția este, însă, foarte precisă și oferă un diametru de bracaj de numai 10,6 m, care, împreună cu garda la sol de 15,5 cm, sunt ideale în zonele urbane.

 

Tot aici se evidențiază și structura de rezistență a noii platforme, care folosește oțeluri ultra-înalt aliate (39,1%) și înalt aliate (18,5%), și care integrează și carcasa bateriilor (fostele baterii nu aveau carcasă). Astfel, rezistența ansamblului a crescut cu 35% față de cea a precedentului Soul EV (de la 49 kgf/mp la 66,2 kgf/mp), iar rigiditatea torsională este superioară cu 24,7%. Puntea spate multilink reprezintă un alt atu și se comportă exemplar atât în oraș, unde filtrează bine denivelările, cât și pe viraje, când spatele rămâne docil inclusiv la limită.

 

Kia e-SoulȘi încărcarea? Dacă dispuneți de o stație de alimantare rapidă de curent continuu, de 100 kW, timpul de alimentare 20%-80% este de 42 de minute. Dacă alegeți să folosiți stațiile de încărcare de 22 kWh din zonele comerciale (gen Kaufland), timpul aferent aceleiași operații crește la 3,2 ore. Sau puteți achiziționa wall-box-ul de 7,2 kW, care asigură o încărcare 0-100% în puțin peste 6 ore. Țineți cont, însă, că la autonomia urbană WLTP, de peste 600 km, s-ar putea să alimentați și o dată la două săptămâni…

 

Pentru Verdict și date tehnice, apasă 5.

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verde

Volvo EX90 va ajunge la clienții din România începând cu luna noiembrie

Volvo anunță că primul SUV EX90 integral electric a fost lansat pe...

Flotă verde

Allview Auto a comercializat deja 100 de unități CityZEN

Compania Allview Auto, care comercializează în România mașinile electrice CityZEN, și-a atins...

APIA
Flotă verdeFonduri publice

Flota APIA se extinde cu 36 de mașini electrice prin Rabla Plus

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a lansat licitația pentru...

Flotă verde

Leapmotor vine în România

Leapmotor International a desemnat AUTOGREEN MOTOR, care face parte din grupul AUTOITALIA,...