Test drive VW Transporter 2.0 TDI 90 CP

Legendarul van german a devenit un pic mai bun. De la aspectul exterior, până la dotări și motorizări, totul a fost ușor modificat pentru a-i asigura liniște în ultima parte a vieții. Am testat în Amsterdam versiunea panel van Transporter 2.0 TDI de 90 CP, cu transmisie manuală. Foto: Volkswagen



VW Transporter 2.0 TDI

Când cari în spate șapte decenii de istorie, timp în care te-ai înnoit de șase ori și ai vândut peste 12 milioane de exemplare, e clar că ajungi la un nivel de dezvoltare căruia cu greu mai poți să-i aduci reproșuri. Spuneți-mi, ce greșeli puteți să-i imputați lui VW T6? Eu, unul, oricât m-aș chinui, nu i-aș putea bate obrazul pentru nimic fără să devin cârcotaș. Totuși, oficialii VW i-au căutat nod în papură și au găsit motive de îmbunătățire.

Așa că, iată-mă în Amsterdam, chitit să descopăr pe viu schimbările la care a fost supus cel mai emblematic microbuz din istorie, cu ocazia primelor teste internaționale. Nu trebuie să caut mult: oficial, nemții mă informează că au apărut șase noi modele de jante, șase culori uni noi și șapte combinații în două nuanțe. Eu aleg un Transporter alb de marfă cu jante pe 16 inci – versiunea de bază gata să-mi sară în ajutor când am greutăți de cărat.

VW Transporter 2.0 TDI

O să-l observați ușor pe stradă, indiferent de culori, pentru că de la capotă în jos, toată zona frontală s-a schimbat: farurile sunt mai înguste și opțional pot fi full-LED (exemplarul meu standard are halogen H7), iar cele două măști frontale au fuzionat într-un calandru supradimensionat, care este tăiat pe orizontală de o baghetă cromată, continuată spre capete cu segmentul înclinat al luminilor de zi. În bara de protecție a apărut o nouă mască inferioară, bine crescută spre capete. Versiunea cu facelift arată mai rasat, iar imaginea elaborată este confirmată și de noua semnătură luminoasă tridimensională a stopurilor full-LED. În rest, aceleași linii curate cu care ne-a obișnuit de mai bine de patru ani, de când ne cunoaștem.

VW Transporter 2.0 TDI

Acesta este noul Fiat Ducato!

La interior, noutățile sunt și mai spectaculoase. După facelift, Transporter și Caravelle Trendline și Comfortline au primit standard geamuri electrice, închidere centralizată, oglinzi electrice încălzite și iluminare LED (inclusiv în zona picioarelor). Pe bord, sistemul Composition Audio cu două boxe și afișaj pe o linie vine inclus în preț și aduce cu sine conectivitate Bluetooth, slot USB și SD, precum și interfață pentru iPhone. Cadranele de bord sunt analogice și au între ele un ecran multifuncțional, iar tapițeria este acum disponibilă exclusiv în nuanța închisă Titanium Black, rezistentă la murdărie. Pe scurt – ai tot ce-ți trebuie standard.

Sigur, se poate și mai bine. Caravelle Highline și toate versiunile de Multivan vin standard cu instrumente virtuale Digital Cockpit de 10,25 inci preluate de la Polo. Și sistemul multimedia este mai performant pe măsură ce urcăm în gamă: un pas peste Composition Audio întâlnim sistemele Composition Color cu display tactil de 6,5 inci și marele Discover Media de 8 inci, standard doar pe Multivan Highline. Opțional, poate fi comandat sistemul de top Discover Pro de 9,2 inci.

Transporterul meu se mai laudă cu o priză nouă de 12 V așezată lângă scaunul șoferului și cu spațiul de sub bancheta dublă, care acum poate fi securizat cu cheia. Dar cea mai importantă schimbare este trapa din peretele despărțitor, care permite transportul pe sub banchetă al obiectelor lungi de 3,3 m (la versiunea cu ampatament lung) și de 2,8 m (la cea standard). Practic, noua ușiță adaugă încă 40 cm lungimii totale a benei. Tot în premieră poate fi blocat spațiul de marfă lăsând cabina descuiată (modul ”poștaș”) sau viceversa (modul ”muncitor”), iar în viitorul apropiat poate fi comandar pachetul ”curier”, care aduce alternator, baterie și planetare mai mari, potrivite opririlor dese.

VW Transporter 2.0 TDI

Toate schimbările au un impact vizual însemnat, peste așteptările pe care ți le creează un facelift. Dar cum se simte de la volan Transporter T6.1? Păi, în primul rând, utilitara pare mai autoturism decât până acum. Direcția electromecanică a luat locul clasicului sistem hidraulic, iar inginerii au micșorat un pic și demultiplicarea sistemului, crescându-i promptitudinea și agilitatea. Asta se simte cel mai bine pe viraje, când la același unghi al volanului, roțile virează ceva mai mult, accentuând senzația de incisivitate. Și asta, în pofida schimbării reglajelor suspensiei spre confort (cel puțin pe față la panel van), care induc ceva ruliu, dar care îmbunătățesc decisiv filtrarea denivelărilor. Mai puțină oboseală la sfârșitul zilei de lucru. Dacă alegeți luxosul Multivan, puteți comanda inclusiv suspensie adaptivă, iar dacă optați pentru Multivan Highline, primiți o suspensie coborâtă cu 20 mm.

VW Transporter 2.0 TDI

Șoferii vor aprecia în egală măsură și ușile laterale glisante, care se mișcă cu un deget și au funcție soft-close: trântelile și smuciturile au devenit istorie! Motorul de bază, dezvoltă acum 90 CP (de la 84 CP pe fostul T6), vine cuplat exclusiv la transmisia manuală cu 5 rapoarte și se achită corect de sarcini la gol. Schimbătorul trece printre trepte ghidat de două degete, cu ușurința unuia de autoturism, iar ambreiajul este suficient de moale încât să nu inducă oboseală la schimbările repetate de trepte din oraș. Elasticitatea motorului, care încă de la 1.250 rpm îți pune sub talpă 220 Nm, mi-a permis să ”țin de trepte” mult timp, fără riscul de a-l subtura. Prin furnicarul din Amsterdam, motorul s-a mulțumit cu 8,5 l/100 km.

La fel de important – noul sistem electromecanic de direcție a permis adaptarea unor noi sisteme de asistență activă care necesită corectări ale trasei sau chiar preluarea completă a direcției, precum asistent la vânt lateral, la parcare, la împingerea remorcii în marșarier, precum și parcare automată și monitorizarea traficului transversal din spate.

Pentru multimedia, concluzii și date tehnice, apasă 2!

Adaugati comentariu