Advertisement

Volkswagen e-Crafter
Home Piaţa auto Flotă verde Test drive Volkswagen e-Crafter

Test drive Volkswagen e-Crafter

Și mare, și curat: noul e-Crafter apelează la sistemul de propulsie de pe e-Golf, promițându-le curierilor urbani suficientă autonomie pentru cel puțin o zi de lucru. Noi l-am testat intens la gol, colegii de la tuttoTrasporti l-au chinuit plin cu marfă, și ce-am descoperit vă va surprinde! Foto: Bogdan Grigorescu

„Să vezi ce-o să mă rog de el să meargă!“, îmi ziceam în gând, în drumul spre reprezentanța VW, unde e-Crafter mă aștepta rece în parcare. O utilitară mare cu motor de Golf… la prima privire, ansamblul nu pare să debordeze de dinamică, însă dacă începi să judeci nemțește, îți dai seama că greșești. În primul rând, și Crafter diesel are același 2.0 TDI care trage și de Golf, și se mișcă cu talent, chiar și la MTMA.

Volkswagen e-Crafter

Apoi, motorul diesel de 2 litri are 140 CP și 340 Nm, iar cel electric 136 CP și 290 Nm, deci valorile sunt apropiate, plus că propulsorul electric își atinge cuplul maxim de la 0 rpm, deci accelerează instantaneu. Îngrijorarea se transformă în zâmbet, mai ales că m-am intersectat de mai multe ori cu e-Golf, care mi-a lăsat un gust dulce și aromat.

Volkswagen e-Crafter

Prima surpriză plăcută: mașina nu pornește dacă nu ai cuplat centura de siguranță! Fără bip-bipuri enervante. Radical. Nemțește. Bravo, VW! Așadar: cuplez centura, dau la cheie, zero zgomot și o autonomie afișată de 120 km, cu bateria complet încărcată. Dacă ținem cont de capacitatea utilă de 32 kWh a bateriei (35,8 kWh este capacitatea totală), atunci autonomia indicată corespunde unui consum urban de 26,7 kWh/100 km. Cu gândul la cei 12,9 kWh/100 km obținuți de mine la volanul lui e-Golf, plec la o plimbare prin oraș.

Volkswagen e-Crafter

După 9 km în care ne-am târât prin ultra-aglomeratul București, consumul indicat a fost de 18,9 kWh/100 km (fără aer condiționat). Astfel, autonomia reală la gol, fără aer condiționat, a fost de 170 km! Apoi am cuplat aerul, am resetat computerul de bord și am pornit din nou, de data asta mai alert, iar după 20 km, consumul afișat a fost 22 kWh/100 km, echivalentul unei autonomii de 145 km, suficientă pentru câteva zile de circulație urbană.

 

Volkswagen e-Crafter

 

Colegii noștri de la tuttoTrasporti au mers și mai departe: au încărcat e-Crafter cu 750 kg de marfă și le-a ieșit un consum urban de 34,6 kWh/100 km, caz în care autonomia urbană atinge 93 km. În practică, însă, de câte ori porniți încărcat aproape de sarcina totală din garaj? Și chiar dacă ați pleca la MTMA, specialiștii VW au făcut un studiu din care reiese că proprietarii de Crafter diesel au rute de 65-95 km, cu 50-100 opriri/tură, deci chiar dacă ați merge cu el plin, fără să mai scăpați de marfă pe parcurs (ceea ce e imposibil), sunteți asigurați pentru o zi de lucru. Concluzia parțială: privitor la autonomie, e-Crafter poate lua locul unui Crafter diesel în garajul unui antreprenor sau în flota unei companii cu rute urbane.

 

 

Volkswagen e-CrafterBun, dar cât de repede se încarcă? Depinde de priză. În prețul de bază este inclus un cablu pentru curent alternativ (pe care îl puteți conecta la priza casnică) și care permite încărcarea cu 2,3 kW/h. Iar cum mașina trage de la priză 34,3 kW (de la 0 la 100%, cf ttR), în cazul improbabil în care ajungeți cu ea pe zero, puteți încărca 100% până la începutul zilei de lucru (adică în 15 ore). Dacă optați pentru cablul de curent alternativ de 7,2 kW/h, sunt suficiente doar 5h20m pentru o încărcare completă. Se poate și mai bine: cablul cu conector CCS standard (curent de 40 kW/h) permite umplerea primilor 80% în 45 de minute, deci dacă aveți o zi grea, cu rute lungi și încărcătură mare, puteți încărca gratuit în pauza de masă.

Citește aici testul cu fratele lui e-Crafter, Crafter diesel!

Așa cum vă așteptați, nici spațiul util nu a fost afectat de prezența bateriilor, situate sub podeaua spațiului de marfă. Așa că încă beneficiați de un volum de marfă de până la 10,7 mc, precum și de o înălțime interioară de 1.861 m, întocmai ca la versiunea diesel L2H3.

Pentru conducere, verdict, galerie foto și măsurători, apasă 2!

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

IVECO
Vehicule comerciale uşoare

IVECO extinde ADN-ul său recunoscut pe o nouă piață

IVECO intră pe un nou segment de piață cu noul eMoovy –...

Renault Master
Vehicule comerciale uşoare

Renault Master, Van of the Year 2025

Noul Renault Master câștigă titlul de Van of the Year 2025, acordat...

Flotă verde

Puma Gen-E, complet electrică și fabricată în uzina Ford Otosan din Craiova, debutează în România

Ford a prezentat astăzi Puma Gen-E, versiunea complet electrică a celui mai...

România
Analize de piațăFlotă verde

Cât de ”verde” va fi parcul auto al România în 2050?

Numărul total de autoturisme din România este estimat să ajungă la 9,1...