Numiți trei simboluri ale industriei auto! Probabil că cele mai frecvente răspunsuri vor fi Fiat 500, VW Beetle și Porsche 911. În mod ciudat, cred că cel mai longeviv hibrid din lume n-ar avea loc nici în top 5. Poate acum, că se reprofilează… În test, noul plug-in hybrid Toyota Prius PHV. Foto: Bogdan Paraschiv
Cine ești tu, Toyota Prius PHV? Păi sunt, în primul rând, un soldat în armata cu care Toyota își va reduce emisiile cu 90% până în 2050. Alături de mine, vor lupta toate tehnologiile de propulsie „eco“ cunoscute de omenire: alte plug-in-uri, multe hibride, câteva electrice și niște autoturisme cu pilă de combustie propulsate de hidrogen. O flotă eterogenă, care le va deschide niponilor larg ușile pe toate fronturile „verzi“, asigurându-i că nu vor rămâne descoperiți, indiferent care va fi tehnologia de succes.
Sună belicos, dar ăsta e adevărul… Succesul supraviețuirii în lumea producătorilor auto constă în a scăpa de emisiile CO2 fără a-i speria pe clienți. Ori Toyota fix asta face: le oferă mai multe variante, ca nimeni să nu fugă. Iar Prius este cel mai bun promotor al ecologiei în lumea auto. De peste două decenii, a introdus motorul electric în meniu, și de atunci a vândut aproape 4 milioane de unități deghizate în patru generații de succes. Versiunea plug-in a apărut pe piață în 2013, o dată cu a treia generație Prius, iar în 2017 a fost prezentată cea mai recentă versiune, la volanul căreia mă aflu.
Citește aici totul despre Prius hibrid cu baterii solare!
Exteriorul arată la fel de futurist ca la versiunea hibrid, cu cele opt unități full-LED frontale, cu plafonul, luneta și eleronul unduite în zona din spate, și cu stopul dintr-o bucată puternic stilizat. La interior se păstrează aceeași senzație tipică navetei Enterprise, cu instrumente de comandă și indicatoare digitale (de fapt, mai multe afișaje LCD înseriate) dispuse central și cu plastice lucioase, albe și negre, pe bord. Îl iubești sau îl detești – nu e cale de mijloc. Pe mine mă sperie complexitatea informației afișate, dar sper să-i dau de cap până la sfârșitul testului. Îmi iau puțin timp ca să setez ecranele, dar nu-mi iese din prima. …mai încerc pe drum.
Pentru spațiu interior și vizibilitate, apasă 2!
Comentați?