Faceliftul de la jumătatea vieții îl înnobilează pe V-Klasse cu elemente rafinate de stil și îl scapă de legendarul motor 2.2 D, locul fiindu-i luat de modernul propulsor turbodiesel de 2 litri. În test, versiunea de top V 300 d de 239 CP. Foto: Bogdan Paraschiv
Unde a ajuns tehnica… să tragi cu un turbodiesel de 2 litri un microbuz mediu în 7,9 secunde până la 100 km/h și să nu te oprești până nu atingi 220 km/h! Jumătate dintre autoturismele de pe piață nu pot egala valorile de care este capabil V 300 d. …firește, asta în cazul în care vă întrebați ce i-a apucat pe nemți să micșoreze capacitatea cilindrică. Stați liniștiți, totul e sub control, și se simte cu adevărat plăcut. Valorile sunt pentru versiunea cu punte spate motoare, dar eu am primit varianta cu tracțiune integrală 4Matic, o idee mai lentă, dar mai sigură pe suprafețe alunecoase.
Motorul corect reglat asigură un echilibru între forța mare a de tracțiune (500 Nm bombardează ambele punți de la 1.700 rpm) și liniaritatea accelerațiilor, o combinație care aduce tot rafinamentul la care vă așteptați de la V-Klasse. Dacă în oraș și pe autostradă veți iubi suspensia reglată spre confort, porțiunile sinuoase trădează ceva ruliu și tangaj, alimentate și de caroseria grea (în special în cazul exemplarului meu ultra-dotat).
M-a frapat elasticitatea motorului: are numai 2 litri, dar funcționează relaxat cu 1.000 rpm fără să pară subturat, rulează cu 1.700 rpm la 130 km/h (tr. a 9-a), iar la apăsarea accelerației își trage sufletul preț de o secundă (cele două turbocompresoare produc un mic lag) și se dezlănțuie fără ca transmisia să retrogradeze. Totul cu prețul unui consum care a stat la 7 l/100 km în afara localității și a urcat spre 9-10 l/100 km în București. Poți alege între programele Comfort și Sport, sau poți selecta modul Manual, schimbând singur vitezele de la padele. Comfort e arhi-suficient pentru a-i imprima reprize viguroase, păstrând totodată o funcționare relaxată.
Bun venit la clasa Business! În lounge se pătrunde glisând electric ușile laterale, iar atmosfera de lux absolut este dată de noua piele Nappa perforată și de plafonul din Dinamica, de cele două trape cu deschidere individuală și de ornamentele din aluminiu (niciuna nu impune costuri suplimentare!). Măsuța pliabilă dintre rândurile 2 și 3 (540 euro fără TVA) adaugă funcționalitate, iar scaunele individuale de pe al doilea rând sunt încălzite și ventilate, într-un efort de a atinge confortul suprem. Și le-a ieșit nemților cu vârf, singura problemă pe care am sesizat-o fiind cea a suspensiei zgomotoase din cauza jantelor pe 19 inci. De aceea, dacă vreți să eliminați și ultima barieră în calea confortului, nu vă aruncați la cele mai mari jante (aveți, la alegere, jante de la 16 inci, toate incluse în prețul de bază)!
Nu vă temeți de lipsa de spațiu: versiunea mea (Exclusive) vine cu o caroserie intermediară (5.140 mm), cu 24,5 cm peste cea de bază și cu 23 cm sub cea mai lungă și asigură suficient loc la genunchi pentru toți ocupanții, împreună cu un portbagaj de 1.030 l (față de 610 l la lungimea de bază și 1.410 l la versiunea extra-lungă).
Șoferul primește aceleași controale ca și la autoturismele companiei, precum și noile „turbine“ montate în locul convenționalelor guri de ventilație. În cotieră a apărut un frigider în toată regula, scaunele reglabile electric au funcție de masaj, iar instalația de sunet Burmester este cu o clasă peste tot ce-am ascultat la concurență.
Citește aici testul cu rivalul lui V 300 d, VW Multivan T6.1!
Cum o recunoașteți pe stradă? Cel mai puternic sar în ochi noile grile frontale: cea inferioară supradimensionată, integrată în bara de protecție restilizată și calandrul principal cu elemente „diamond“. Nou apărute în gamă sunt și cele patru culori exterioare, printre care și nuanța Graphite Grey a exemplarului meu, dar și un roșu metalizat pentru cei mai extrovertiți, precum și patru noi modele de jante din aliaj.
Cât despre prețuri, un V standard, scurt, cu punte spate motoare și 163 CP pornește de la 32.929 euro fără TVA, dar versiunea mea Exclusive, cu ale sale dotări de top, caroserie medie, tracțiune integrală și 239 CP costă 65.545 euro. Sigur, cu toate opțiunile bifate se mai adaugă greutate facturii, dar luxul își are prețul său, iar raportat la atuuri, V-Klasse nu se aruncă la portofel.
Spațiu interior mare|Design rasat||Suspensie zgomotoasă cu jantele
de 19 inci
[/mb_plusminus]
DATE TEHNICE | Mercedes-Benz |
---|---|
Model | V 300 d 4Matic Exclusive |
Motor/ nr. cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.950 |
Putere maximã/turație (CP/rpm) | 239/4.200 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 500/1.600-2.400 |
Transmisie | integrală |
Cutie de viteze | automată, 9 trepte |
L/l/h (mm) | 5.140/1.928/1.880 |
Ampatament (mm) | 3.200 |
Volum portbagaj (l) | 1.030 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 8,5 |
Vitezã maximã (km/h) | 214 |
Consum mediu NEDC (l/100 km) | 6,5-6,8 |
Emisii CO2 (g/km) | 172-179 |
Preț (euro fără TVA) | 65.548 |
Comentați?