Vă spuneam despre motorul turbodiesel de 1.461 cmc, pe care îl găsiți și sub capota Daciilor, dar care la A Sedan dezvoltă 90 CP (A 160 d) sau 115 CP (A 180 d). Aveți ceva să-i reproșați? Mie-mi place enorm, pentru că, deși are două decenii ”la bord”, încă ridiculizează motoare moderne, inclusiv pe propriul său succesor 1.6 dCi, scos la pensie din motive de noxe.
Oricum l-ai trata, motorul ăsta nu vrea să ”se dea” la motorină. Mie mi-a consumat 5 l/100 km la 130 km/h, în treapta a 7-a (2.200 rpm) și 3,5 l/100 km pe DN, în limitele legale de viteză. Pare greu de crezut, dar pot să vă asigur că A Class este capabil de asemenea valori. Pentru a le atinge, cutia ține turația sub 2.000 rpm în cele mai multe cazuri, iar la accelerări, fie ele și parțiale, retrogradează mereu pentru a imprima ritmul la care te-ai aștepta de la o compactă premium.
Iar asta poate fi o problemă: motorul lui A 180 d nu produce o forță de tracțiune suficient de mare sub 2.000 rpm pentru a accelera cele 1.455 kg, de aceea cutia retrogradează des, iar asta afectează puțin rafinamentul în rulare. Asta se simte în modurile Eco și Comfort, însă în Sport, unde cutia ține motorul la peste 2.000 rpm, m-am lovit mult mai rar de această problemă, cu prețul unui consum ceva mai mare. Recomand acest mod de rulare în special pe tronsoanele unde se fac depășiri, pentru că poate imprima reprize care să te scoată din bucluc.
În contrast cu motorul liniștit, suspensia reglată sportiv și direcția exactă și fină în punctul neutru, deși nu neapărat scurt demultiplicată și anvelopele 225/45 R18 cu o aderență excelentă sunt mai degrabă pe placul clienților dinamici, capabili să sacrifice confortul în favoarea agilității. Mașina stă impecabil pe viraje, subvirează doar când este provocată și nu are ruliu, dar asta nu se potrivește cu motorul relaxat. De aceea, pentru a avea un exemplar omogen, rămâneți la economicele motoare de bază și să optați pentru jantele de 16 inci și suspensia standard.
Vizibilitatea spre față și laterală nu creează probleme, dar pentru spate recomand camera de marșarier (595 euro, la pachet cu sistemul de parcare automată Parktronic, pentru că stâlpii groși ai lunetei îngreunează manevrele.
[/mb_verdict]
|Zgomot sesizabil al trenului de rulare
[/mb_plusminus]
DATE TEHNICE | Mercedes |
---|---|
Model | A 180 d 7G-DCT Sedan |
Motor/nr.cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.461 |
Putere max./turație (CP/rpm) | 116/4.000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 260/1.750-2.750 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | automată, 9 trepte |
L/l/h (mm) | 4.549/1.796/1.446 |
Ampatament (mm) | 2.729 |
Volum portbagaj (l) | 410 |
Masă la gol (kg) | 1.455 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 10,6 |
Viteză maximă (km/h) | 206 |
Consum mixt NEDC (l/100 km) | 4,6 |
Emisii CO2 (g/km) | 103 |
Preț (euro fără TVA) | 27.170 |
Comentați?