Configurat corect, A 180 d 7G-DCT Sedan ar fi un excelent vehicul de companie: extrem de economic,
spațios și ”cu ștaif”. Pentru cei care se întrebau cum se descurcă pe un Mercedes-Benz motorul
diesel de 1.5 l care a făcut carieră pe Logan, răspunsul ar putea părea surprinzător! Foto: Bogdan Paraschiv Spuneți repede: la a câta generație A-Klasse am ajuns? Vă spun eu: la a patra! Nu, nu greșesc: au trecut 22 de ani de când compacta cu aspect de monovolum se infiltra cu tam-tam (mai țineți minte testul elanului?) în cel mai de succes segment al momentului. De atunci, Mercedes-Benz a comercializat peste 5 milioane de exemplare, toate ieșite de pe porțile uzinei de la Rastatt.
Din 2013 le-a fost mai ușor, pentru că, pe lângă hatch, în familie au mai apărut coupe-ul cu 4 uși CLA, fratele mai practic CLA Shooting Brake și musculosul GLA. Acum a apărut a patra generație, iar nemții au făcut bilanțul: mai e loc de încă o variantă în gamă, pare-se. Așa a apărut A-Klasse Sedan. Deși s-au apucat de tăiat costuri, teutonii au curajul de a oferi o familie de compacte cu cinci membri!
Citește aici testul cu precedenta Clasă A și vezi ce s-a schimbat!
Sedanul meu a văzut lumina zilei la începutul lunii mai și vine tot din Rastatt (în versiunea pentru Europa), la fel ca și frații hatch și GLA. Se naște prima întrebare: dacă tot există CLA, era cu adevărat nevoie de sedan? Poate pentru clienții particulari cei minimum 3.030 de euro (fără TVA) diferență în favoarea sedanului nu reprezintă o avere, dar pentru companii nu numai această diferență contează.
Sedanul mai are un imens atu: este oferit inclusiv cu motorul diesel de 1.5 l, care nu poate fi comandat pe CLA. Și iată cum firmele pot cumpăra un A Sedan diesel spațios și economic de la 27.170 euro fără TVA. Exemplarul meu este, însă, mult mai dotat. Are jante pe 18 inci cu spițe duble (800 euro), suspensie coborâtă și pachet exterior sport (ambele parte din pachetul AMG de 2.870 euro) și faruri LED High Performance (din pachetul Progressive cu Thermotronic 2.590 euro).
Dacă utilizatorii particulari pot privi cu jind la ele, companiile nu au motive să le comande pe niciunele dintre ele, mai ales că jantele și suspensia nu se potrivesc deloc cu caracterul relaxat al motorului. Iar mașina arată suficient de rasat și când se economisesc bani, mai ales că are console foarte scurte și capac de portbagaj mic, care adaugă doar 13 cm în plus față de hatch și reușește chiar să-și bată toate surorile la aerodinamică (Cx 0,22, față de 0,23 la CLA și 0,25 la hatch).
Habitaclul nu are nimic schimbat față de hatch în partea din față. Sigur, standard primiți doar instrumentar digital și display pentru sistemul multimedia de câte 7 inci, dar Pachetul Premium cu care este înzestrat exemplarul meu vine cu două ecrane de 10,25 inci aflate sub același panou din sticlă, navigație cu hard-disk, sistem intermediar de sonorizare, scaune încălzite, lumină ambientală cu diferite nuanțe, keyless-go și ornamente luminate pentru praguri (3.345 euro).
Tapițeria realizată dintr-o combinație de piele artificială Artico/stofă Bertix mai scoate din buzunar încă 1.020 euro. Iar dacă la exterior merg și jantele de 16 inci fără probleme, interiorul standard arată mult mai spartan decât vedeți pe exemplarul nostru.
În spate se urcă relativ uşor, dar coborârea se face din două ”manevre”, din cauza decupajului îngust din zona inferioară a ușii.Totuși, plafonul înalt nu cere aplecarea capului, ca la CLA. Spațiul pe banchetă este mare, atât la genunchi, cât și la cap. Astfel, la înălțimea mea de 1,80 m, mai rămâne loc de-o palmă până la spătarul scaunului, în timp ce înălțimea interioară de 89 cm (măsurată de noi) nu mă incomodează. Spre comparație, Megane Sedan are înălțimea interioară spate de 88 cm, iar Elantra de 92 cm.
Călătorii din spate primesc două mufe USB-C, scrumieră, mânere de viraj și cârlige pentru agățat hainele, precum și guri de ventilație, o banchetă bine profilată şi multă Alcantara pe uşi. Opțional, pentru 196 euro, puteți comanda și cotieră spate, iar vizibilitatea laterală este peste cea a coupe-ului CLA, datorită geamurilor laterale mari. Totuși, lățimea între cotiere, de 125 cm, și tunelul central foarte înalt (din cauza prezenței arborelui cardanic la versiunile 4Matic) complică puţin călătoriile în 5.
Cât despre portbagaj, acesta se află fix la jumătatea distanței dintre hatch (360 l) și CLA (460 l), deci măsoară 410 l. În plus, sub podeaua amovibilă mai există un spațiu relativ plat de depozitare, iar locul roții de rezervă este ocupat de subwoofer. Pentru a plia segmentele exterioare ale banchetei, folosești cele două clapete din portbagaj, dar trebuie să ajuți spătarul manual din mașină să se culce. Dacă ai schiuri de transportat, poți plia doar zona centrală, folosind clapeta de pe banchetă. Suprafața astfel obținută este plană.
Nu trebuie să te lupți prea mult cu bagajele, pentru că înălțimea pragului de încărcare este de 66 cm, iar deschiderea este suficient de mare, în pofida capacului relativ compact. Primești și patru ochiuri de fixare a plasei pentru bagaje, însă nu și cârlige de agățare a pungilor sau priză de 12V, iar finisajele nu sunt cele mai îngrijite din segment.
Pentru impresii de condus, verdict, date tehnice și galerie foto, apasă 2!
Comentați?