Test drive FIAT Ducato 2020

Geniul utilitarelor, Fiat Ducato, se înnoiește cu câteva subansamble menite să-l mențină pe primul loc în preferințele europenilor. L-am invitat la o discuție prin Torino și în împrejurimi, unde am aflat totul, inclusiv cum se mișcă noua transmisie automată cu 9 trepte. Foto: FIAT
Test drive FIAT Ducato 2020 floteauto (1)

Anno domini 2019, un an cu mare însemnătate pentru Italia. Întreaga peninsulă serbează jumătate de secol de la dispariția marelui inventator Leonardo da Vinci și opt decenii de la înființarea uzinei istorice din Mirafiori, aflată în zona industrială din sudul orașului Torino. Ce moment mai bun puteau să-și găsească oficialii Fiat pentru a prezenta presei noul Fiat Ducato, perla din vârful coroanei LCV-urilor europene?

 

A venit pe piață în 1981 și, de atunci, a fost împrospătat de șapte ori, ajungând azi în mâinile mele în cea mai evoluată formă posibilă. Europenii îl iubesc: la fiecare cinci exemplare de LCV-uri medii vândute, unul este Ducato. Simplu spus, de cinci ani încoace, italianul este cel mai bine vândut LCV din segment pe bătrânul continent, dominând vânzările pe 12 piețe și situându-se pe locul secund pe încă șase piețe. Un succes care se alătură trendului ascendent pe care îl experimentează întreaga linie de utilitare Fiat: în 2018, atât Doblo cât și Talento au avut cele mai mari vânzări din acest deceniu. Firește, totul s-a întâmplat pe fondul creșterii generale a cererii pentru LCV-uri în zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa), de la 2,5 mil. unități în 2012, la 3,3 mil. în 2018, cifră atinsă deja în luna iunie a anului curent. Până în 2023 se așteaptă o creștere susținută de până la 3,7 mil. unități.

Test drive FIAT Ducato 2020 floteauto.ro

Vești bune, deci, pentru Fiat Ducato. În Piazza Carlina din Torino, mă delectez tacticos cu un „gelato“ admirând schimbările exterioare ale modelului 2020. Privirea îmi alunecă spre noile blocuri optice cu ramă neagră și coboară apoi pe masca cu tentă titanium, până la noua prelungire a barei de protecție vopsită în culoarea calandrului. Italienii au mers și mai departe, cu gândul la scăderea costurilor de întreținere și reparație ale lui Ducato.

➡ Citește aici testul cu rivalul Mercedes-Benz Sprinter! 💡

Astfel, bara de protecție din față este acum formată din trei bucăți (două laterale și una centrală), pentru ca frecventele accidente urbane la viteze scăzute să nu mai necesite înlocuirea întregii bare, ci doar a unuia dintre segmente. Apoi, au protejat mai bine blocurile optice cu un plastic mai solid, iar becurile pot fi înlocuite mult mai ușor, scăzând timpul de manoperă și, implicit, costurile. Îmbucurător este că modificările exterioare nu au afectat cel mai bun coeficient aerodinamic din segment (Cx 0,31 pentru versiunea cu plafon înălțat).

Test drive FIAT Ducato 2020 floteauto.ro

Termin înghețata și urc la volan, unde mă așteaptă aceeași poziție înaltă de conducere, cu același volan multifuncțional acoperit cu cea mai fină piele perforată din segment, un adevărat tratament pentru mâinile mele de „dubist“. Totuși, nu mă așteaptă și noul sistem multimedia anunțat cu fast de oficialii peninsulari, ci doar sistemul cu ecran de 5 inci pe care îl cunoșteam de la fosta generație. Se mișcă la fel de bine ca întotdeauna, are butoane fizice și un sistem de navigație care rostește indicațiile mai corect decât la multe autoturisme pe care le-am condus.

Test drive FIAT Ducato 2020 floteauto.ro

Piesa de rezistență rămâne, totuși, noul sistem multimedia pe care, deși nu l-am butonat, vi-l descriu în câteva cuvinte: are un display touch de 7 inci, tuner digital DAB, conectivitate USB și Bluetooth și este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Inginerii l-au înzestrat cu o caracteristică originală: poți introduce datele versiunii pe care o conduci, cu dimensiunile și masa totală aferente, iar sistemul de navigație va elimina rutele cu pasaje mai joase decât înălțimea utilitarei, cu benzi mai înguste decât lățimea acesteia și podurile care nu susțin masa totală. Mai puține bătăi de cap, mai multă atenție la condus și la productivitate! La fel de multe spații de depozitare sunt presărate prin habitaclu (mai puțin un raft deasupra parbrizului, pe care unele modele concurente îl oferă) și, în plus, a apărut și un nou suport reglabil pentru fixarea mapei A4, a tabletei sau a telefonului deasupra consolei centrale.

➡ Citește aici testul cu rivalul VW Crafter! 💡

Odată cu faceliftul, italienii au renunțat la vechiul motor turbodiesel de 2.0 l, sarcina propulsiei revenind exclusiv variantei de 2.3 litri, care acum dezvoltă 120, 140, 160 sau 180 CP, în funcție de versiune. Sigur, în gamă a rămas și propulsia cu gaz natural comprimat CNG, cu cilindree de 3 litri și putere de 136 CP. Absolut toată gama de motoare respectă normele Euro 6D temp.

Pentru impresii de conducere, verdict și date tehnice, apasă 2!

Adaugati comentariu