Test drive FIAT Ducato 2020 floteauto (1)

Test drive FIAT Ducato 2020

Eu am ales pentru prima tură versiunea turbodiesel de 160 CP cuplată la transmisia manuală cu 6 rapoarte, dintr-un motiv clar. Este versiunea cu cele mai multe îmbunătățiri de substanță, pentru că a primit un vilbrochen reproiectat, cu rulmenți mai mari în capete, și pistoane noi pentru ameliorarea arderii. Acestea se alătură noului turbocompresor cu geometrie variabilă, care îl înlocuiește pe cel cu geometrie fixă în toată gama Fiat Ducato. Încă de la ralanti, este evident că motorul este unul „industrial“, proiectat pentru a rezista în timp și nu unul derivat din cele ale autoturismelor, care să pună accent pe finețuri, iar sunetul trădează acest aspect.

Test drive FIAT Ducato 2020 floteauto.ro

La fel și cuplul uriaș care se simte de la 1.400 rpm și care mă îmbie să schimb viteza mai repede decât mă aștept. N-o fac, totuși, ci prefer să urc la 2.000 rpm, iar după un traseu mixt (20% oraș, 60% drum național, 20% autostradă), la gol și cu climatizarea pornită, consumul afișat a fost de 9,7 l/100 km, mai ales din cauza diferențelor mari de nivel ale rutei și a „abuzului“ de accelerație pe anumite porțiuni. Nu am apelat nici la butonul Eco, care desensibilizează pedala de accelerație și reduce utilizarea compresorului climatizării, și, în plus, am dezactivat funcția Stop&Start, de aceea, cu mai multă grijă, puteam scădea și sub 9 l/100 km. Accelerările la gol sunt line până la jumătatea cursei pedalei de accelerație, și devin de-a dreptul sportive la culcarea pedalei, caz în care trebuie să ai grijă la suspensia pe foi, care mai țopăie la gol, pentru că viteza „te poate fura“ ușor: zgomotele aerodinamice sunt ireal de mici până la 120 km/h.

Test drive FIAT Ducato 2020 floteauto.ro

Apoi am „sărit“ pe scaunul versiunii de 140 CP, echipată cu noua transmisie automată cu 9 trepte. Italienii mi-au promis că mărirea puterii cu 9% față de fosta variantă se simte. În realitate, progresul este de 90% și nu se datorează decât în mică măsură motorului. Transmisia ZF cu 9 rapoarte, reglată magistral de specialiștii FCA, schimbă perfect: lin, decis, fără reproș. Este o evoluție imensă de la fosta transmisie manuală robotizată cu 6 rapoarte și ameliorează enorm experiența la volan. Are trei moduri de funcționare: Eco, Normal și Sport. Eu am rulat în mare măsură în modul Normal, iar la sfârșitul aceluiași traseu, am avut un consum mediu de 8,4 l/100 km, cu 1,3 l/100 km sub cel al versiunii de 160 CP cu transmisie manuală.

➡ MAN TGE, bază pentru autorulotă 💡

De unde diferența? În principal, din răspândirea mult mai bună a celor opt trepte, care permit rularea permanentă la turații scăzute fără a simți în vreun moment lipsa de putere. De exemplu, la 120 km/h, turometrul afișează numai 1.800 rpm, față de transmisia manuală, unde la 100 km/h în treapta a șasea afișa 2.000 rpm, cu motorul mai puternic cu 20 CP! Dacă nu mergeți pe versiunea de bază de 120 CP, disponibilă exclusiv cu transmisie manuală, alegeți noua transmisie automată! Este fină, plăcută la condus și scade atât consumul și stresul indus motorului, cât și gradul de oboseală al șoferului.

Test drive FIAT Ducato 2020 floteauto.ro

La fel de mult a fost cizelată și dotarea cu sisteme de asistență, care începe să semene cu cea a unui autoturism cu pretenții. De la asistentul de unghi mort și cel de bandă (foarte gălăgios, din motive de siguranță), până la frânare automată de urgență și asistent la traficul transversal din spate (de mare ajutor la ieșirea din parcări), lui Ducato nu-i lipsește mai nimic. Completați cu senzorii de lumină și ploaie, faza lungă automată, recunoașterea semnelor de circulație, asistentul la coborârea pantelor și pilotul automat și veți avea imaginea unui LCV în continuă perfecționare de sine, aidoma modelului pe care și l-a ales: Leonardo da Vinci.

FIAT Ducato Electric

La prezentarea oficială a noului Ducato, am primit date oficiale concludente despre viitoarea versiune complet electrică, ce va apărea pe piață în 2020. Deja la sfârșitul acestui an va fi deschisă lista de precomenzi. Fiat susține că 25% dintre clienții segmentului sunt pregătiți să cumpere o versiune electrică, pentru că au de parcurs distanțe zilnice mici, străbat anual mulți km (lucrează zilnic) și sunt foarte pretențioși cu TCO (costurile totale de operare). Peste 7% dintre potențialii clienți sunt companiile de curierat, companii poștale, magazine on-line și furnizori de servicii care operează în oraș și în împrejurimi.

Test drive FIAT Ducato 2020 floteauto.ro

Versiunea electrică va fi disponibilă în toate variantele de caroserie ale lui Fiat Ducato (van de marfă, bus pentru persoane și șasiu pentru carosări) și în toate variantele de mărime ale fiecărei versiuni, acoperind 85% din piața LCV-urilor. Mai mult, nici volumele spațiilor de marfă nu vor fi afectate de prezența bateriilor, în timp ce sarcina utilă va atinge 1.950 kg.

Test drive FIAT Ducato 2020 floteauto.ro

Motorul va dezvolta 122 CP și 280 Nm, asigurând un demaraj 0-100 km/h sub 20 s (0-50 km/h < 5 s) și o viteză maximă limitată electronic la 100 km/h. Consumul de energie estimat variază între 22 și 32 kWh/100 km (în funcție de încărcare, temperatură, etc.), iar 30 de minute petrecute la priza de curent continuu ( o oră la alternativ) asigură suficient curent pentru parcurgerea a 100 km.

Pachetul de baterii este modular: variază de la 47 kWh până la 79 kWh, asigurând o autonomie de 200 – 360 km, arhi-suficientă pentru deplasările zilnice cu „un singur plin“.

[mb_verdict]Test drive Ducato 2020 floteauto.ro
Bestseller-ul a devenit imbatabil. Transmisia automată este un pas uriaș înainte, motoarele au câștigat putere și au devenit mai economice, iar sistemul multimedia… ei bine, nu l-am testat, dar pe hârtie este clar mai bun decât actualul. În plus, apariția noului propulsor full-electric deschide orizonturi noi. Astfel, Fiat Ducato se transformă ușor într-un model emblematic pentru LCV-urile mari, capabil să acapareze o și mai mare felie din piața europeană.[/mb_verdict]
[mb_plusminus] Motoare mai puternice și mai economice|Transmisie automată excepțională|Sistem multimedia evoluat|
Gamă foarte variată de versiuni|Aspect cizelat||Motoare zgomotoase la turații reduse
[/mb_plusminus]
Fișa tehnicăFiat DucatoFiat Ducato
ModelVan 2.3 160 CP L2 H2 MTVan 2.3 140 CP L2 H2 AT
Motor/nr. cilindriL4, turbodieselL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)2.2872.287
Putere max./turație (CP/rpm)160/3.500140/3.500
Cuplu max./turație (Nm/rpm)380/1.400350/1.400
Transmisiefațăfață
Cutie de vitezemanuală, 6 trepteautomată, 8 trepte
L/l/h (mm)5.413/2.050/2.5245.413/2.050/2.524
Ampatament (mm)3.4503.450
Volum spațiu marfă (mc)11.511.5
Masă la gol/sarcină utilă (kg)1.975/1.5251.960/1.540
Accelerație 0-100 km/h (s)ncnc
Viteză maximă (km/h)ncnc
Consum mixt NEDC (l/100 km)7,4-7,67,4-7,6
Emisii CO2 (g/km)193-200193-200

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Jumper
Vehicule comerciale uşoare

Citroën a sărbătorit cea de-a 30-a aniversare a modelului Jumper

Citroën sărbătorește cea de-a 30-a aniversare a modelului Jumper, succesorul celebrelor TUB...

FORD PRO
Vehicule comerciale uşoare

FORD PRO. Un nou pas spre electrificare

Ford Pro completează electrificarea familiei sale de înaltă productivitate Transit în Europa...

Renault Master E-Tech
Vehicule comerciale uşoare

RENAULT MASTER E-Tech. O nouă referință în segment

Cu o autonomie care poate atinge 460 km WLTP, Renault Master E-Tech...

Opel Movano
Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

OPEL MOVANO. Electric, inovativ, eficient

Noua generație a lui Movano păstrează atributele deja cunoscute și vine, în...