Test drive BMW 120d xDrive M Sport

Se poate transforma Seria 1 dintr-un vehicul sportiv premium într-unul adresat companiilor? Căutăm răspunsul alături de versiunea 120d xDrive. Foto: Bogdan Paraschiv



BMW 120d

L-am cunoscut cu ocazia primelor teste internaționale și am concluzionat: Seria 1 s-a îmblânzit, apropiindu-se puțin de adversarii A-Klasse și A3 Sportback. Nu vă speriați, totuși, de domesticirea compactei, pentru că, deși a renunțat la caracterul sportiv radical, a păstrat exact atât „foc“ cât să rămână durul tripletei germane. În special atunci când se află în configurația M-Sport (4.400 euro fără TVA), așa cum este exemplarul meu, și care aduce suplimentar jante M bicolore, pe 18 inci, pachet aerodinamic M, cu bare de protecție desenate agresiv și primește o suspensie M Sport mai coborâtă cu 1 cm, care adaugă dramă imaginii.

BMW 120d

Însă companiile nu-i vor aprecia probabil nici suspensia tare, nici jantele sensibile la zgârieturi, de aceea mult mai adaptată „uzului cotidian“ este echiparea standard, cu jantele din aliaj pe 17 inci și suspensia standard, o combinație foarte plăcută, pe care am avut-o pe 118d din Germania și de care m-am îndrăgostit. Sau, și mai bine, bifați suspensia adaptivă, pentru numai 431 euro (fără TVA), și aveți și incisivitate și confort la pachet.

BMW 120d

La interior, exemplarul meu a venit cu cadranele analogice standard, care sunt o adevărată plăcere în utilizare, pentru că sunt intuitiv de „descifrat“ în mers și au între ele un ecran de 5,1 inci, care poate afișa inclusiv indicațiile sistemului de navigație. Dacă optați pentru pachetul Innovation (3.023 euro), primiți inclusiv display head-up de 9,2 inci proiectat pe parbriz, alături de faruri adaptive LED, asistent fază lungă, pachet Driving Assistant și sistem multimedia cu display central de 8,8 inci.

 

Este, probabil, cel mai bun sistem multimedia din industrie, cu display tactil complet configurabil, asemenea ecranului unui smartphone și cu posibilitatea comandării inclusiv de la selectorul rotativ de pe tunelul central și prin comenzi vocale. Pentru gesturi, însă, ar trebui să achiziționați perechea de ecrane Live Cockpit Professional de 10,25 inci fiecare, pentru un plus de 1.230 euro. Singura mea rezervă la acesta este designul instrumentarului digital, cu semi-cadrane care nu pot fi citite intuitiv în mers.

 

BMW 120d

Cât despre spațiul interior, Seria 1 a făcut progrese mari. Politica de a monta motorul transversal a dat roade în spate: noua Serie 1 are cu 3,3 cm mai mult spațiu la genunchi decât precedenta. Astfel, l-a depășit pe Mercedes-Benz A-Class cu 1,5 cm, dar distanța percepută este asemănătoare, pentru că Seria 1 are bancheta mai lată cu 2 cm. Totuși, Audi A3 Sportback este mai spațios cu 4,5 cm, deși are un ampatament mai scurt cu 3 cm. Înălțimile interioare sunt, însă, aproape identice.

Citește aici testul cu Mercedes-Benz A-Klasse Sedan!

Și lățimea habitaclului a crescut cu 4,2 cm, și, astfel, Seria 1 este cel mai spațios din trio. Are mai bine de 10 cm peste A-Class și 5 cm peste A3 Sportback, fapt care, combinat cu tunelul central mai mic decât înainte și cu bancheta cu zonă centrală lată favorizează transportul a trei persoane în condiții de confort mai mari decât la competitori.

BMW 120d

La volumul portbagajelor, măsurătorile colegilor de la Quattroruote plasează Seria 1 la mijloc, cu un volum de 319 l, cu 14 l peste Clasa A, dar cu 41 l sub A3 Sportback. Forma este rectangulară, perfectă pentru a încărca obiecte mari, iar finisarea este exemplară, cu tot felul de cârlige și ochiuri de fixare, cu o bandă elastică de prindere a obiectelor și cu priză de 12 V. Desenul agresiv al spoilerului spate i-a ridicat, însă, marginea de încărcare la 69 cm, cu câțiva mm peste adversarii de azi.

 

BMW 120d

Are, totuși, un mic atu: un sistem ingenios, amuzant de simplu, care permite înclinarea spătarului în două trepte, facilitate neîntâlnită la cei doi adversari tradiționali.

 

Pentru impresii de conducere, concluzii și date tehnice, apasă 2!

Adaugati comentariu