Advertisement

Audi e-tron
Home Piaţa auto Autoturisme Test drive Audi e-tron 55 Quattro Basic

Test drive Audi e-tron 55 Quattro Basic

E clar, e-tron a fost gândit să bată recorduri de confort, iar asta îi iese de minune, inclusiv datorită nivelului de zgomot interior ireal de scăzut: practic, nici la 160 km/h nu trebuie să ridici vocea ca să te înțelegi cu ceilalți pasageri. Iar asta este cu atât mai impresionant, cu cât Audi nu a dezvoltat o platformă nou-nouță dedicată propulsiei electrice, ci a modificat MLB-ul EVO care stă la baza SUV-urilor Q7 și Q8. Sigur, o bună parte din merit o au camerele retrovizoare care scad Cx-ul cu 0,07, (coeficient aerodinamic 0,28) și, implicit, și turbulențele aerodinamice, însă în realitate sunt nepractice, pentru că cer un timp lung de obișnuință, deci nu vi le recomand.

Audi e-tron

Iată primul automobil electric cu baterii Solid State!

Cei 360 CP și 561 Nm se transformă în 408 CP și 664 Nm, pentru 8 secunde, dacă muți schimbătorul în Sport și culci pedala. Am reușit astfel să accelerez până la 100 km/h în doar 5,4 s (măsurat de QR), dar ambii adversari reușesc să bată această valoare cu până la 0,8 s. În realitate, însă, e-tron se mișcă extrem de rapid și accelerează fluid și susținut, fără nicio smucitură la culcarea pedalei de accelerație. Este o senzație deosebit de plăcută și lină, care, însă, te poate duce fără să realizezi la viteze periculos de mari.

 

Audi e-tron

Și iată-ne ajunși la cea mai importantă problemă: autonomia. Pasionații de tehnică au primit de la Audi două padele în spatele volanului, din care pot regla recuperarea energiei la decelerare, în trei trepte, până la maximum 0,3 g. La recuperare maximă, se poate conduce fără a folosi deloc pedala de frână. Sigur, puteți apăsa frâna fără riscul de a irosi energia: pot fi recuperați până la 220 kW, dar frânarea din pedală resetează nivelul de recuperare a energiei, care este automat setat la 1. Deci, ca să revii la a treia treaptă, trebuie să acționezi din nou padelele după fiecare frânare.

Audi e-tron

În testul nostru, în oraș consumul s-a stabilizat la 31,2 kWh/100 km, valoare care poate părea mare, însă trebuie să ținem cont că masa mare a mașinii cere o cantitate însemnată de energie pentru a o pune în mișcare. Iar asta devine evident când ieși cu e-tron pe drum național, unde consumul scade la 28,6 kWh/100 km. Explicația este simplă: inerția mare este folosită în favoarea eficienței, iar viteza este astfel mai ușor de menținut decât la o mașină ușoară. Totuși, la viteze de autostradă, cu climatizarea în funcțiune, consumul atinge 40 kWh/100 km, pentru că suprafața frontală mare, de 2,604 mp, își cere prețul.

Audi e-tron

La sfârșitul testului, valoarea de 33,3 kWh/100 km pe care a afișat-o a echivalat cu o autonomie reală de 287 km, pentru că, în realitate, e-tron nu a tras din priză 95 kW, ci 94,3 kW, semn că nemții au păstrat un buffer ca să păstreze integritatea bateriei la încărcare completă.

Audi e-tron

Standard, primești două cabluri: unul pentru priza de 220 V, altul pentru priza AC de până la 11 kWh. De asemenea, tot standard vine și cablul DC care încarcă cu până la 150 kW/h, doar că în România nu există astfel de stații, deci puteți încărca cu maximum 50 kW/h.

 

[mb_verdict]Audi e-tronO demonstrație de tehnologie pură făcută de primul model electric de la Audi. e-tron este rapid, excepțional de confortabil și silențios și are o autonomie reală care nu dă frisoane. Pe scurt – un model extrem de reușit![/mb_verdict]
[mb_plusminus] Autonomie reală mare|Confort de primă clasă|Ținută de drum ireproșabilă|Spațiu interior mare|
Accelerații și reprize rapide||Camere retrovizoare greu de utilizat|Preț de achiziție relativ ridicat
[/mb_plusminus]
Fișă tehnică
ModelAudi e-Tron
Sistem de propulsiedouă motoare electrice asincrone, dispuse anterior și posterior transversal
Putere/cuplu max. motor față (CP/Nm)170/247
Putere/cuplu max. motor spate (CP/Nm)190/314
Transmisieintegrală electrică
Cutie de vitezereductor cu raport fix
L/l/h (mm)4.901/1.935/1.629
Ampatament (mm)2.928
Volum portbagaj (l)660-1.725
Masă la gol/sarcină utilă (kg)2.565/565
Masă remorcabilă (kg)1.800
Anvelope255/55 R19
Frâne f/sdiscuri ventilate
Suspensie f/sbrațe duble suprapuse, arcuri pneumatice, bară stabilizatoare/multilink cu 5 brațe, arcuri pneumatice, amortizoare hidraulice cu control electronic
Accelerație 0-100 km/h (s)5,7
Viteză maximă (km/h)200
Capacitate baterie (kWh)95
Consum mediu (kWh/100 km)22,7
Autonomie NEDC (km)417
Măsurători Quattroruote
Viteză maximă și accelerații
Viteză maximă (km/h)197,3
0-100 km/h (s)5,4
0-130 km/h (s)8,3
0-400 m (s)13,8
0-1.000 m (s)25,6
Reprize sarcină min./max.
70-100 km/h (s)2,6/2,6
70-120 km/h (s)4,3/4,6
Frânare de la 100 km/h
La gol, rece (m)/decelerație (g)40,7/0,97
Consum
În oraș/drum național/autostradă (kWh/100 km)31,25/28,57/40,0
Consum în test (kWh/100 km)33,33
Autonomie urban/național/autostradă (km)301/333/239
Autonomie medie (km)287
Masă și dimensiuni
Masă la gol (kg)2.665
Volum portbagaj (l)509
Zgomot interior
la 50 km/h (dB(A))51,7
în accelerare maximă (dB(A))65,4
Costuri și garanție
Garanție2 ani/120.000 km pentru mașină, 8 ani/160.000 km pentru baterie
Preț (euro fără TVA)69.458

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verde

Puma Gen-E, complet electrică și fabricată în uzina Ford Otosan din Craiova, debutează în România

Ford a prezentat astăzi Puma Gen-E, versiunea complet electrică a celui mai...

România
Analize de piațăFlotă verde

Cât de ”verde” va fi parcul auto al România în 2050?

Numărul total de autoturisme din România este estimat să ajungă la 9,1...

flotele corporative
Flotă verde

De ce ar putea fi interzise mașinile termice pentru flotele corporative din 2030?

Comisia Europeană se pregătește să facă publice propunerile privind accelerarea electrificării pentru...

Electric Up 2
Flotă verdeFonduri publice

Programul Electric UP 2. Bani de la stat pentru instalarea stațiilor de reîncărcare

IMM-urile și operatorilor economici care activează în domeniul HoReCa pot accesa finanțări...