Test drive Audi e-tron 55 Quattro Basic

Audi e-tron a renunțat cât de mult a putut la mecanică, în favoarea electricii și electronicii. De acum, casa din Ingolstadt se implică în lupta SUV-urilor electrice mari, alături de Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz EQC și Tesla Model X. Foto: Bogdan Paraschiv



Audi e-tron

Nu căutați conformismul în zona asta: e-tron vine cu camere video în loc de oglinzi (1.465 euro fără TVA), cu trei ecrane (10,1 inci pentru sistemul multimedia, 8,6 inci pentru climatizare și 12,3 inci pentru instrumentarul digital) și cu o manetă a cutiei de viteze care schimbă programele PRND/S printr-o ușoară rotire! Dacă adăugăm și gabaritul comparabil cu al marelui Q7 și mai mare decât al lui I-Pace și EQC, atunci aveți imaginea clară a unui model grandios din toate punctele de vedere!

Audi e-tron

Sigur, dimensiunile exterioare se regăsesc întocmai în habitaclu, care oferă spațiu uriaș, la nivelul lui Q7, în timp ce portbagajul este cu 43 l sub cel al lui Q7. Sau, dacă luăm în calcul versiunea cu 7 locuri de la Q7, e-tron oferă cu 73 l mai mult (cf. măsurătorilor QR). Chiar și concurenții europeni sunt surclasați de e-tron: EQC are cu 59 l mai puțin, în timp ce I-Pace rămâne în urmă cu 146 l.

Audi e-tron

Vedeți aici comparația video dintre Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC și Jaguar I-PACE!

Dar dimensiunile interioare nu ar însemna mare lucru dacă nu ar fi susținute de o suspensie reglată confortabil. Ei bine, aici e-tron este magistral: neamțul trece cu o maiestuozitate aproape aristocrată peste toate denivelările. Fără zgomote, fără șocuri, asemena zborului pe un covor fermecat. Practic, caroseria nu a încasat niciodată accelerații verticale de peste 2,3 m/s2, valori pe care adversarii I-Pace și EQC nu le pot atinge. Sigur, în teorie, o suspensie foarte moale ar trebui să descalifice ținuta de drum, însă nici vorbă: distribuția maselor pe punți, de 50/50% și centrul de greutate coborât asigură o stabilitate și o aderență excepțională pe viraje.

Audi e-tron

Totuși, există ruliu, iar direcția este cam mult asistată și nu oferă un feedback convingător, de aceea e-tron nu se simte ca un SUV sportiv 100%. Are, însă, niște frâne excepțional de eficiente, care par a se juca cu masa de 2.665 kg (doar bateria cântărește 650 kg) și care răspund instantaneu, iar asta cere o mică perioadă de obișnuință, pentru că nu oferă o foarte bună progresivitate.

 

Adaugati comentariu