Test cu Opel Corsa. Pregătită pentru companii

După 12,4 milioane de exemplare vândute din primele patru generaţii Opel Corsa, noul model (Corsa E) vine cu un CV impresionant şi cu o imagine excelentă în România, inclusiv la nivel de automobil de companie.



test-cu-opel-corsa-pregatita-pentru-companii-floteauto

Opel a gândit un început cât mai dinamic pentru modelul său vedetă. O poartă către viitor, o declaraţie de forţă într-un segment de piaţă din ce în ce mai pretenţios. Iar conducătorii de la Russelsheim au un CV impresionant de onorat – peste 12,4 milioane de Opel Corsa din cele patru generaţii anterioare (A,B,C şi D) au deservit cu succes clienţii europeni şi nu numai, multe exemplare fiind încă în serviciu credincios (iar acest lucru este cu atât mai evident în România, unde Corsa este o vedetă printre automobilele rulate). Mai mult, noul Opel Corsa a început deja să colecţioneze distincţii, fiind declarată Maşina Anului 2015 în România dar şi AUTOBEST 2015 în Europa.

test-cu-opel-corsa-pregatita-pentru-companii-floteauto
Foto: Ovidiu Tăbăcaru

Ca aspect, noul model Opel face o impresie bună, are o apariţie interesantă, cel puţin analizat din faţă şi din spate, unde se întâlnesc idei implementate pe noua Astra şi pe îndrăzneţul ADAM. Opel a păstrat o idee foarte bună, aceea de a diferenţia stilistic evident versiunile de caroserie în trei şi cinci uşi. Dacă hatchul familist, cu portiere pentru locurile spate, este o prezenţă cuminţică, rebelul cu scaune faţă rabatabile este chiar agresiv din profil.

Blocurile optice faţă sunt sofisticate, dau un aer aparte modelului, în timp ce în spate, designerii prezenţi la conferinţa de lansare au explicat cu lux de amănunte că s-a încercat o metamorfozare a gabaritului într-unul care, cel puţin vizual, să pară mai impunător.

Ergonomie mult îmbunătăţită

Pare o nimica toată, dar interiorul noului Corsa este mult mai degajat şi mai elegant tocmai datorită acestei mutări. S-a renunţat la planşa de bord aglomerată şi s-a mers pe un layout cu rădăcini în cel al lui ADAM. Element central este un display mare, tactil, care poate fi transformat în interfaţă de afişare pentru aplicaţiile telefonului mobil. Materialele sunt bune, pe alocuri mai moi, iar senzaţia generală este că avem de-a face cu un interior închegat şi matur.

test-cu-opel-corsa-pregatita-pentru-companii-floteauto
Opel a investit destul de mult în ultimii ani în confortul oferit de scaunele sale

Pasagerii se pot acomoda într-un spaţiu confortabil pe fiecare loc în parte, spaţiile de depozitare sunt în tonul unui automobil urban, iar portbagajul are un volum util de 285 l. Echipările de top sunt atractive ca aspect, iar posibilităţile de personalizare sunt lăudabile; o chestiune foarte simpatică în contextul unui automobil care atrage şi un public feminin considerabil. De fapt, în ambele versiuni de caroserie, Corsa E poate fi configurată fie să pară feminină, fie masculină, o flexibilitate remarcabilă în epoca în care până şi cele mai nesemnificative obiecte vestimentare pot fi individualizate la cerere.

Din punct de vedere tehnologic, Corsa poate fi înţesată din configurator cu tehnologii care până de curând erau rara avis chiar şi în clase superioare. IntelliLink este un sistem multimedia complementar unui smartphone, această împerechere putând garanta accesul, spre exemplu la navigaţie. În cazul de faţă este vorba de BringGo, o aplicaţie destul de bine pusă la punct.

Atâta doar că se întâlnesc două probleme; fiind o aplicaţie de navigaţie interdependentă de conexiunea la internet, BringGo are nevoie de semnal pentru recepţia de date, ori zonele în care acesta lipseşte sau este foarte slab pot deveni problematice în orientare.

Pe lângă delay-ul în răspuns cauzat de conexiunea în timp real, BringGo poate deveni costisitor în momentul în care este folosit peste graniţă, cu cost suplimentar pentru traficul de date efectuat.

test-cu-opel-corsa-pregatita-pentru-companii-floteauto
Modificările, comparativ cu generaţia anterioară, sunt serioase, atât din perspectiva
organizării planşei de bord cât şi a calităţii materialelor folosite. Ecranul tactil poziţionat foarte bine
este interfaţa cu multe dintre sistemele automobilului

Noul Corsa vine însă şi cu alte sisteme, cu adevărat utile pentru şoferul modern – sistem automat de recunoaştere şi afişare în bord a semnelor de circulaţie (inclusiv a limitelor legale de viteză), sistem de monitorizare a unghiului mort, sistem de avertizare la părăsirea benzii de deplasare sau sistem de avertizare a micşorării nejustificate a distanţei faţă de partenerul de trafic din faţă. Dacă scaunele şi volanul încălzite sunt dotări cu caracter de clase superioare, la rândul lor, în mod surprinzător, una dintre cele mai mari dorinţe ale utilizatorilor de Corsa a fost, conform celor de la Opel, un parbriz încălzit. Acum există, este botezat ThermaTec şi aşteaptă cu nerăbdare prima iarnă.

Evoluţia platformei tehnologice

Corsa nu este construit pe o platformă nouă, deşi, tot din datele oficiale, multe dintre componentele şasiului sunt complet noi. Despre puntea faţă se spune că a fost complet reproiectată şi regândită, în timp ce şi restul componentelor au fost optimizate cu simţ de răspundere. Rezultatul este uşor sesizabil comparativ cu generaţia precedentă, noul Corsa fiind un automobil mai cizelat, mai matur şi chiar mai rafinat. Ţinuta de drum a fost reglată cu fineţe, automobilul călcând mai precis şi bine aşezat pe drum. Nici direcţia nu le-a scăpat inginerilor perfecţionişti şi este mult mai comunicativă decât în cazul modelului pe care îl înlocuieşte.

 test-cu-opel-corsa-pregatita-pentru-companii-floteautoOricum, Opel a mutat bine la capitolul dinamică, la o cotă la care şoferul este mai implicat şi mai uşor de mulţumit de interacţiunea cu maşina.

În cadrul testului de lansare internaţională a modelului, la Frankfurt, am condus două motorizări, ambele pe benzină, ambele supraalimentate (1,4 l şi noua unitate de 1 l). Pe lângă acestea sunt disponibile o unitate pe benzină de 1,2 l şi 70 CP, una de 1,4 l (cu aspiraţie naturală) de 75 CP sau 90 CP, dar şi un diesel CDTI de 1,3 l (în versiuni de putere de 75 şi 95 CP). E limpede că vedeta testului a fost noua motorizare de 999 cmc, dar mă voi apleca iniţial asupra turbo-ului de 1,4 l şi doar 100 CP. Spun „doar“ pentru că puterea maximă şochează, mai ales că în lista de preţuri se găseşte şi unitatea de cilindree similară care produce 90 CP fără tehnologie de supraalimentare.

 test-cu-opel-corsa-pregatita-pentru-companii-floteauto
Volumul portbagajului
măsoară 285 l, iar bancheta este
fracţionabilă 40/60

Conform celor de la Opel, mişcarea, una puţin previzibilă în era supraalimentării, este luată pentru cei care nu urmăresc neapărat o putere impresionantă, dar îşi doresc un motor rafinat, care oferă un cuplu motor maxim mare (200 Nm). Realitatea este că nu se comportă precum un turbo clasic, brutal, fiind nevoie să depăşeşti pragul de 3.000 de ture pentru a-i simţi vivacitatea. Dacă nu eşti un individ care are tendinţa de a trage de automobil, este perfect, iar dacă te-ai lăsat sedus de inscripţia sportivă „turbo“ este recomandabil să faci un „downsizing“ al dorinţelor către 1.0 Ecotec, noua armă a germanilor.

Unitatea cu trei cilindri surprinde prin rafinament şi prin silenţiozitate, este foarte flexibilă şi se anunţă să fie o afacere
financiară foarte bună pentru cei care vor paria pe ea. Ca şi motorul de 1,4 l, cel de 1 l vine cuplat la o transmisie manuală cu şase trepte, complet nouă. Într-o aşa configuraţie, maşina se prezintă vie, jucăuşă, plăcută pentru şofer. Cei 170 Nm se simt chiar mai activi decât cei 200 ai fratelui mai mare, iar consumul promis de Opel este de 5 l/100 km în ciclul de utilizare mixt. Transmisia este bine etajată, iar noul Corsa se întregeşte astfel într-un pachet interesant, la care contribuie şi setările bune ale şasiului şi ale direcţiei.

Programul „Service pentru Flote”

În iunie 2012, Opel România a lansat, în toată reţeaua de dealeri, programul „Service pentru Flote”, destinat companiilor care achiziţionează un număr de 11-25 de vehicule, în sistem de leasing operaţional sau financiar.
Astfel, sunt introduse condiţii unitare în toată reţeaua Opel România, preţuri speciale la piese şi manoperă.

Beneficii pentru Client:

  • tarife unice indiferent de dealer şi de locaţie;
  • posibilitatea de Facturare Unică, printr-un Dealer;
  • bugetare mult mai uşoară a costurilor totale de întreţinere.

VERDICT

Concluzionăm astfel că noua generaţie Opel Corsa este un pachet bine închegat, mai ofertant şi mai plăcut ca oricând. Iar dacă ne gândim că marca are mare trecere în spaţiul carpato-danubiano-pontic, nu mare ne-ar fi mirarea ca agitaţia în showroom-urile mărcii să crească odată cu sosirea noului port-drapel. Dovadă a faptului că discutăm despre un model apreciat chiar şi de specialişti sunt premiile cu care se mândreşte deja, AUTOBEST 2015 şi, mai important, Maşina Anului 2015 în România.

 

(Articol publicat în revista FloteAuto, septembrie 2015)

 

Adaugati comentariu