Advertisement

rar-solicita-reprezentantei-volkswagen-din-romania-lista-cu-marcile-care-au-dispozitive-de-manipulare-a-emisiilor-floteauto
Home Piaţa auto Volkswagen. RAR solicită reprezentanţei din România lista cu mărcile care au dispozitive de manipulare a emisiilor

Volkswagen. RAR solicită reprezentanţei din România lista cu mărcile care au dispozitive de manipulare a emisiilor

Registrul Auto Român (RAR) a contactat conducerea reprezentanţei grupului Volkswagen în România şi a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor pentru care s-au folosit dispozitive sau tehnici de manipulare a emisiilor poluante.

„Conducerea Registrului Auto Român a contactat conducerea reprezentanţei grupului Volkswagen în România şi a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor care aparţin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum şi actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe măsură ce aceste informaţii vor fi comunicate de către constructor/autoritatea de omologare responsabilă”, au anunţat reprezentanţii RAR.

Acest demers a venit ca urmare a solicitării Comisiei Europene referitoare la efectuarea unor verificări de către toate Statele Membre cu privire la probabilitatea folosirii dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante, de către producătorii ce comercializează în Europa autovehicule omologate de tip, în conformitate cu prescripţiile Regulamentului CEE-ONU nr.83 sau ale Regulamentului CE nr. 715/2007.

Pentru certificatele de omologare acordate de RAR referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Român a contactat titularii acestor certificate şi a demarat o acţiune de verificare, referitoare la probabilitatea existenţei pe vehiculele fabricate până acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante. Menţionăm că RAR nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel.

Potrivit sursei citate, acţiunile RAR se vor adresa exclusiv constructorilor de autovehicule sau reprezentanţilor autorizaţi ai acestora, nicidecum persoanelor fizice.

„Subliniem faptul că vehiculele marca Volkswagen pentru Europa deţin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană, şi nu de către Registrul Auto Român. Conform legislaţiei europene, răspunderea pentru asigurarea conformităţii producţiei revine constructorului şi autorităţii care a emis omologarea. Registrul Auto Român va lua măsurile necesare în funcţie de definitivarea listei cu tipurile de vehicule vizate şi va ţine cont de măsurile administrative pe care autorităţile germane vor hotărî să le aplice Grupului Volkswagen”, precizează RAR.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Înmatriculările de mașini noi
Piaţa auto

Înmatriculările de mașini noi în UE au crescut cu 0,8% în 2024. Cota de piață a vehiculele pur electrice, 13,6%

În 2024, înmatriculările de mașini noi în Uniunea Europeană (UE) au crescut...

Flotă verdePiaţa auto

Robobus din China începe primul serviciu de transfer fără șofer din Europa pe aeroportul din Zurich

Un aeroport din Europa a implementat un serviciu de transfer autonom. Denumită...

Piaţa auto

Dacia Bigster, start pentru comenzile în România. Prețurile încep de la 23.000 de euro

Prezentat în premieră mondială în octombrie 2024, la Salonul Auto de la...