Advertisement

flota-premium-test-cu-mercedes-c-180d-floteauto
Home Piaţa auto Autoturisme Flotă premium. Test cu Mercedes C 180d

Flotă premium. Test cu Mercedes C 180d

Mercedes C 180 d este cel mai ieftin Clasa C care poate fi cumpărat. Propulsat de un motor diesel de origine Nissan modificat de Mercedes, C 180 d emite doar 99 g/km CO2. Este C 180 d maşina ideală de flote?

Poate multă lume se întreabă de ce o limuzină de prestigiu are sub capotă un motor diesel de 1,6 litri în timp ce un SUV compact ca GLA este propulsat în acelaşi spectru de putere de motoare diesel de 2,2 litri? Strategii de la Mercedes explică că limuzina Clasa C este o maşină mult mai mult pretabilă pentru flote decât SUV-ul GLA şi motorul diesel de 1,6 litri de origine Nissan are emisii foarte mici, de sub 100 g/km, pentru versiunea cu transmisie manuală, fiind mai potrivit pentru flote.

De aici se nasc două întrebări. Este dieselul de origine Nissan o bază suficient de bună pentru a corespunde pretenţiilor clienţilor de Mercedes şi ce versiune a motorului de 1,6 litri să alegem pentru o flotă având în vedere că ambele versiuni, atât cea de 116 cât şi cea de 136 CP, au emisii şi consumuri similare de 3,8 l/100 km (emisii de 99 g/km CO2)?

flota-premium-test-cu-mercedes-c-180d-floteauto
Foto: Bogdan Paraschiv

La prima vedere, diferenţa de preţ dintre Mercedes C 180 d şi C 200 d este inexplicabil de mare: 2.542 euro pentru 20 CP în plus obţinuţi din acelaşi motor de origine Nissan. Însă există diferenţe importante de echipamente standard. La fel ca şi la C 180 pe benzină (motor turbo de 1,6 l cu 156 CP), C 180 d are standard jante de oţel de 16 inch şi climatizare monozonă. În schimb, C 200 d (1,6 litri diesel, 136 CP) vine standard la fel ca şi C 220 d cu jante de aliaj uşor de 16 inch şi climatizare dual zone. Dar, pe de altă parte, toate opţiunile high-tech de la motorizările mai nobile ale Clasei C, cum sunt suspensia pneumatică Airmatic (doar în combinaţie cu liniile Exclusive şi Avantgarde) sau farurile inteligente cu LED pot fi comandate şi la C 180 d.

flota-premium-test-cu-mercedes-c-180d-floteauto
Planşa de bord impresionează prin eleganţă şi rafinament.
Ornamentul lăcuit piano black de pe consola centrală şi sistemul Audio 20 cu display de
7 inch şi conexiune Bluetooth sunt standard. Cutia automată costă 2.604 euro.

Motorul turbodiesel de 1,6 litri de origine Nissan a fost modificat de Mercedes. Cu codul OM 626, motorul modificat de Mercedes este primul din lume cu pistoane din oţel. Datorită frecărilor reduse şi regimului termic mai eficient, pistoanele din oţel oferă avantaje faţă de cele din aluminiu în ceea ce priveşte economia de combustibil. Cu 4 supape pe cilindru şi turbină cu geometrie variabilă, sistemul commonrail operează la o presiune de injecţie de 1600 bar. Volanta dublă specială a eliminat necesitatea montării arborilor de contraechilibrare. Motorul turbodiesel de 1,6 litri de la Nissan este recunoscut pentru nivelul redus de zgomot chiar şi la turaţii ridicate apropiate de zona roşie. Și în Clasa C, motorul îşi păstrează rafinamentul şi nu îţi arată originea de diesel nici atunci când apeşi acceleraţia cu hotărâre.

Compartimentul motor este foarte bine antifonat şi impresia subiectivă este că în accelerare, dieselul de 1,6 litri este chiar mai silenţios decât cunoscutul 2,2 litri de origine Mercedes.

flota-premium-test-cu-mercedes-c-180d-floteauto
Agility Control
(124 euro) reglează răspunsul direcţiei,
cutiei şi motorului având şi un mod
Individual

Motorul este flexibil şi fluxul de putere este progresiv până aproape de zona roşie la 4.600 rpm. Dar forţa de propulsie
nu este grozavă, iar acceleraţiile la plecarea de pe loc sunt prea lente. Aici apare întrebarea dacă să alegem versiunea de 116 CP sau pe cea de 136 CP pentru că versiunea de 116 CP testată de noi ajunge la 100 km/h abia în 11,1 secunde (11,6 secunde cu transmisie automată cu 7 trepte, cazul maşinii de test). Prin comparaţie, versiunea de 136 CP are nevoie de doar 9,7 secunde (10,7 secunde cu transmisie automată) pentru a ajunge la 100 km/h şi consumă la fel. Pe de altă parte, odată ce ai ajuns la viteze de croazieră, C 180 d rulează silenţios şi foarte plăcut. Din acest punct de vedere, turbodieselul de 1,6 litri şi 116 CP corespunde standardelor Mercedes.

În final, avantajul faţă de C 200 d este doar în privinţa preţului, deoarece cifrele de consum sunt identice: 4,5/3,4/3,8 l/100 km (5,1/3,6/4,2 l/100 km la cutia automată) consum extraurban/urban/ mixt oficial.

Aceste cifre extrem de atrăgătoare pentru o maşină de flotă care parcurge mulţi kilometri nu sunt departe de realitate. În viaţa reală se poate atinge un consum de circa 5,1-5,3 l/100 km. Putem privi acest rezultat în două feluri: un consum de 5,1-5,3 l/100 km pentru o limuzină premium cu transmisie automată este un rezultat foarte bun, dar pe de altă parte diferenţa faţă de versiunea Mercedes de 2,2 litri care are performanţe net superioare este de sub 1l/100 km.

VERDICT

C 180 d este cel mai ieftin Clasa C care poate fi cumpărat fiind foarte atractiv pentru flote datorită preţului şi consumului scăzut. Corespunde standardelor Mercedes în ceea ce priveşte nivelul de zgomot şi rafinamentul, dar este lent comparativ cu versiunea de 136 CP. Având în vedere că C 200 d este şi mai bine echipat, noi am recomanda versiunea C 200 d cu acelaşi motor, dar cu 136 CP, care oferă la acelaşi consum un raport preţ/prestaţii mai bun.

 

(Articol publicat în revista FloteAuto, septembrie 2015)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG3
Autoturisme

Test MG3. Sufletul petrecerii!

Comisia Europeană îi mângâie pe creștet. Micuții au emisii de CO2 infime,...

Citroën
Autoturisme

Test Citroën C3 și e-C3. Provocare acceptată!

S-au limpezit apele în grupul Stellantis, iar Citroën a primit poate cel...

AutoturismePiaţa auto

Subaru Forester, a șasea generație, prezentat în România

Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...