Impactul negativ al scandalului emisiilor poluante ale automobilelor diesel ale Volkswagen asupra României ar trebui să se rezume la exporturile de componente în Germania, care reprezintă circa 1% din PIB, respectiv 2,9% din exporturile totale.
Potrivit unei analize Erste pentru regiunea ECE, „dacă situaţia se va înrăutăţi şi se va extinde la alţi mari producători de automobile din Germania sau Franţa, atunci va fi afectată o parte mai mare din exporturile României, inclusiv de maşini şi kituri de componente”.
Totodată, Erste nu exclude o posibilă scădere a importurilor de automobile ale României, în cazul în care criza emisiilor automobilelor diesel se va agrava, ceea ce ar reduce decalajul dintre contribuţia importurilor şi exporturilor la creşterea economică.
Potrivit Erste, scandalul nu va avea o impact mare asupra producţiei auto din Europa Centrală şi de Est (ECE), dacă va rămâne limitat la motoarele diesel ale VW.
Statele din ECE au produs anul trecut circa 4 milioane de vehicule, din care o treime sub mărcile grupului VW, respectiv Audi, Skoda, VW, Porsche sau Seat.
După Rafale E-Tech full hybrid 200 CP, Renault deschide comenzile pentru Rafale...
•Răzvan Codorean8 octombrie 2024Prezentat în România la SAB 2024, Subaru Forester este un model cheie...
•Flote Auto4 octombrie 2024La doar o săptămână de la debutul mărcii Leapmotor în România și...
•Răzvan Codorean2 octombrie 2024România s-a aliniat debutului european al Leapmotor International. Modelul T03 a fost...
•Răzvan Codorean25 septembrie 2024
Comentați?