Advertisement

Tehnologii verzi
Home Miscellanea Financiar Tehnologii verzi: UE ar trebui să investească 39 mld. euro pe an până în 2030 pentru a asigura producția ”Made in Europe”

Tehnologii verzi: UE ar trebui să investească 39 mld. euro pe an până în 2030 pentru a asigura producția ”Made in Europe”

Pentru a menține competitivitatea industriei europene și pentru a se asigura că tehnologii verzi pentru transportul ecologic sunt produse pe continent, vor fi necesare 39 de miliarde de euro din fonduri publice pe an până în 2030, potrivit unui unui nou studiu realizat de Transport & Environment (T&E), organizație europeană independentă implicată în decarbonizarea transporturilor.

Analiza a cuantificat nevoia de investiții publice și private necesare la nivel european în sectorul transporturilor (aerian și maritim, mașini electrice, autobuze și camioane, baterii și stații de încărcare), în vederea atimgerii obiectivului de Zero emisii nete până în 2050.

Potrivit T&E, cheltuielile pentru infrastructura tradițională – cum ar fi extinderea drumurilor și aeroporturilor – trebuie reduse în favoarea unor cheltuieli mai mari pentru infrastructura energetică, cum ar fi rețelele electrice și punctele de încărcare, care sunt esențiale pentru decarbonizarea transportului rutier.

7,6 trilioane euro până în 2040 pentru tehnologii verzi ”Made in Europe”. În plus, potrivit studiului, sprijinul public pentru leasingul social al vehiculelor electrice, producția de combustibili verzi și baterii, precum și dezvoltarea infrastructurii de încărcare, ar putea atrage 271 de miliarde euro pe an din investiții private, ajungând astfel la 310 miliarde de euro/an de investiții în sprijinul tehnologiilor verzi ”Made in Europe” până în 2030. Investiția totală (fonduri publice și private) necesară până în 2040, când tranziția va fi mai avansată, ajunge la 7,6 trilioane euro (507 miliarde euro per an).

Tehnologii verzi

Guvernele UE vor aloca 39 de miliarde de euro pe an până în 2030. Majoritatea investițiilor (87%) vor proveni de la investitori privați, inclusiv producători de automobile și bănci. Cu toate acestea, industriile cu consum mai mare de capital și infrastructura energetică vor avea nevoie de sprijin public. Astfel T&E estimează că sunt necesare 39 de miliarde de euro pe an până în 2030 pentru a începe sau consolida producția de tehnologii verzi, o sumă ăe care o consideră mai mică decât cele 42 de miliarde de euro pe care guvernele europene le alocă în prezent în fiecare an în subvenții pentru mașini de companie pe benzină și diesel.

Este necesar un Fond european pentru baterii. Pentru T&E, crearea Fondului european pentru baterii – cu o alocare totală de 25 de miliarde de euro până în 2030, capabil să stimuleze investițiile private pentru încă 42 de miliarde de euro – ar fi necesară pentru a susține producția europeană, în prezent prea fragilă în comparație cu industria chineză. Alocarea finanțării publice ar permite economii de scară în producția locală de baterii, accesul la materii prime critice și implementarea de strategii de reducere a riscurilor investițiilor în componente cruciale, cum ar fi catozii.

Guvernele au nevoie de ajutor pentru a stimula decarbonizarea aeronavelor și a navelor. În mod similar, combustibilii sintetici (e-combustibili) pentru decarbonizarea aeronavelor și a navelor sunt în prezent prea scumpi și încă în stadiile incipiente de dezvoltare. Sectorul privat este, prin urmare, reticent în a-și asuma riscurile de investiții, iar industria europeană nu reușește să strângă suma estimată la 86 de miliarde euro necesare pentru a dezvolta producția de e-combustibil pe continent până în 2030. T&E solicită guvernelor să furnizeze aproximativ o treime (31%) din această finanțare prin garanții și împrumuturi, pentru a reduce riscurile și a atrage investiții private în producția de combustibil curat.

Investițiile publice ar trebui cheltuite pentru modernizarea infrastructurii energetice a Europei, nu pentru drumuri noi. Potrivit T&E, vor fi necesare investiții publice semnificative pentru a moderniza infrastructura energetică a Europei și pentru a se asigura că rețelele electrice pot face față cererii suplimentare din partea milioanelor de vehicule electrice care vor fi pe drumurile Europei în următoarele decenii. T&E solicită guvernelor să dubleze investițiile actuale în rețele, care ar trebui să ajungă la 67 de miliarde de euro pe an, de la actualele 36 de miliarde de euro pe an, până în 2050. Pentru a aloca astfel de volume din resurse publice pentru îmbunătățirea rețelelor, actualele 61 de miliarde de euro pe an alocate de guverne pentru construirea de noi drumuri ar trebui reduse la jumătate, transferând 31 de miliardeeuro pe an către extinderea și îmbunătățirea rețelelor.

Tehnologii verzi

T&E: „Guvernele UE trebuie să prioritizeze din nou cheltuielile, altfel industriile europene își vor pierde competitivitatea”. „Ecologizarea celui mai poluant sector al Europei va necesita investiții semnificative. Nerealizarea acestora ar putea fi costisitoare: ar însemna ratarea țintei de emisii nete zero și ar face ca industriile europene, precum cele active în producția de mașini și baterii sau în construcția de nave și avioane, să își piardă competitivitatea”, a spus Carlo Tritto, Sustainable Fuels Manager în cadrul T&E Italia, care a concluzionat: „Fondurile publice sunt pârghii cheie pentru a stimula și susține industriile în curs de dezvoltare, cum ar fi combustibilii sintetici, pentru a îmbunătăți rețelele și a dezvolta infrastructura de încărcare a continentului. Din fericire, nu este întotdeauna necesar să folosim noi fonduri publice. Guvernele pot elibera resurse prin re-prioritizarea acestora cheltuieli. Este timpul să transferăm capital de la extinderile costisitoare de drumuri și aeroporturi și să ne concentrăm pe îmbunătățirea și extinderea rețelelor energetice, precum și pe sprijinirea proiectelor de tehnologie curată, cum ar fi producția de e-combustibili”.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

INS: Înmatriculările noi de vehicule rutiere destinate transportului pasagerilor, în creștere cu 4,7%, în trimestrul III

 

Conducere semiautonomă. Ford BlueCruise, cale liberă în Europa

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

china
Industrie auto

Eurostat: China a devenit, în ultimii ani, principalul partener al industriei auto din UE

China a fost, în 2022, cel mai mare consumator de vehicule produse...

stellantis
Industrie auto

Succesorul lui Carlos Tavares la Stellantis ar putea fi Luca Maestri, fost director financiar la Apple

De la plecarea lui Carlos Tavares din funcția de CEO al Stellantis,...

electrice
Industrie auto

Vor fi forțați constructorii auto să vândă mașini electrice ieftine?

Constructorii auto sunt între ciocan și nicovală. Pe de o parte, vânzările...

carlos tavares
BusinessIndustrie auto

Demisia surpriză a lui Carlos Tavares de la conducerea Stellantis

Carlos Tavares și-a prezentat demisia din funcția de director general al Stellantis,...