Două asocieri de constructori din România şi un antreprenor italian au depus oferte pentru construcţia primilor 33 de kilometri ai autostrăzii Paşcani – Suceava, un contract cu o valoare de 3,88 miliarde lei (fără TVA).
Ofertele au fost depuse de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade(România), Asocierea Danlin XXL – Intertranscom Impex SRL (România) şi Webuild SPA – Milano (Italia).
Câștigătorul licitaţiei va avea la dispoziţie 30 de luni, din care 6 luni proiectarea și 24 de luni execuţia.
Lotul 1 (33 km) al Autostrazii Pașcani – Suceava se va desfășura între Nodul Rutier Pașcani (parte din A7) și Nodul rutier Roșcani.
Conform contractului, pe traseu vor fi construite inclusiv: un viaduct (peste DJ 208 şi CF 517), cu o lungime de 1.049,80 metri, un viaduct (peste Râul Ruja), în lungime de 604,60 metri, un pasaj (peste pârâul Pulpa, DJ 208S şi CF 500), în lungime de 868 metri, patru parcări de scurtă durată, două spaţii de servicii, Nodul rutier Tătăruşi – Heci, la intersecţia cu DJ 208F (Fântâna Mare – Heci – Lespezi); Nodul rutier Dolhasca, la conexiunea cu DJ 208I (Siliştea Nouă – Budeni) şi Nodul rutier Roşcani, care va asigura accesul pe şi din autostradă.
Spaţiile de servicii şi parcările de scurtă durată vor avea asigurată infrastructura necesară pentru construcţia viitoare a unui număr de minimum opt staţii de încărcare pentru autoturismele electrice.
Contractul este finanţat prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027.
Construcția Autostrăzii Paşcani – Suceava (62 km) este împărțită în două loturi.
CITEȘTE ȘI:
Conducere semiautonomă. Ford BlueCruise, cale liberă în Europa
Comentați?