Advertisement

Bosch
Home Piaţa auto Industrie auto Bosch domină clasamentul european în segmentul componentelor auto

Bosch domină clasamentul european în segmentul componentelor auto

Concurența dintre cei mai puternici furnizori de piese, componente și software pentru vehicule a crescut în 2023, diferența dintre primele două companii din clasament fiind cea mai redusă de până acum. Grupul Bosch a reușit să se mențină și în 2023 pe prima poziție a clasamentului celor mai puternici furnizori auto de pe piața europeană, însă diferența față de locul al doilea a scăzut puternic.

Astfel, Bosch a încheiat anul trecut cu vânzări de 22,86 de miliarde de dolari în Europa, în timp ce totalul ZF Friedrichshafen în regiune a fost de 21,62 de miliarde de dolari. Pentru comparație, în 2022, Bosch avea vânzări de 19,58 de miliarde de dolari, iar ZF de 17,98 de miliarde. Un calcul simplu arată că diferența dintre locul întâi și cel de-al doilea a scăzut de la 1,60 de milirarde de dolari la doar 1,24 de miliarde de dolari. În ciuda creșterii concurenței la vârful clasamentului, trebuie ținut cont că grupul Bosch este lider al clasamentului încă din anul 2000.

Având vânzări în creștere și perspective pozitive, în ciuda climatului economic volatil, ambele grupuri germane au importante activități în România. Bosch, care vizează la nivel mondial o creștere medie anuală între 6% și 8%, cu o marjă de cel puțin 7%, este prezent de 30 de ani în România și are aproximativ 10.520 de angajați în șase entități. Pe lângă centrul său de cercetare și dezvoltare cu activități la Cluj, București și Sibiu și unitățile sale de producție pentru Mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de soluții de business și tehnologie, la Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.

În același timp grupul ZF Friedrichshafen AG deține în România cinci entități industriale și un centru de cercetare, toate cumulând peste 5.000 de angajați. La Timișoara se află BEESPEED Technical Engineering Center, dar și fabrica TRW Automotive Safety Systems care are în subordine trei centre de producție la Oravița, Lupeni și Marghita. Totodată, la Roman se află și uzina TRW Airbag Systems S.R.L.

Revenind la clasamentul celor mai puternici furnizori de piese, componente și software pentru vehicule, poziția a treia este ocupată de canadienii de la Magna International, ale căror vânzări s-au majorat de la 14,29 de miliarde de dolari în 2022 până la 16,22 de miliarde în 2023. Și această companie este prezentă în România având aici patru unități de producție și cercetare-dezvoltare care înglobează peste 1.300 de angajați.

Pe locul al patrulea în clasamentul european al furnizorilor auto se află grupul Continental, cu vânzări de 13,80 de milairde de euro pe continent, în creștere de la 11,94 de miliarde de euro. Cel mai mare angajator din industria auto românească, grupul Continental a investit în activitățile sale locale, între 1999 și 2023, peste 2,3 miliarde de euro. Doar anul trecut, grupul german a investit în România 100 de milioane de euro, iar numărul său de angajați a urcat la 20.300. Continental deţine cinci unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei şi Iaşi. Compania are un centru de distribuţie a anvelopelor în București.

Top 5 european al furnizorilor auto este încheiat de Forvia. Acest nou grup, format în 2022 prin unificarea afacerilor Faurecia cu cele ale Hella, doi furnizori cu tradiție, a realizat în 2023 vânzări de 12,85 de miliarde de euro în Europa. În România, grupul Forvia deține cinci fabrici Faurecia – la Tălmaciu, Craiova, Mioveni, Râmnicu Vâlcea, Căţeasca și patru centre de cercetare-dezvoltare, dar și uzinele Hella la Timișoara, Arad, Lugoj și Craiova.

Cumulat, furnizorii auto aflați în Top 50 european au realizat în 2023 vânzări în creștere cu 15% față de 2022, ajungând la 258 de miliarde de dolari. 2023 a fost al treilea an consecutiv în care vânzările totale ale primilor 50 de furnizori s-au majorat.

La nivel mondial, clasamentul furnizorilor auto este condus tot de Bosch (55,89 de miliarde de dolari), pe locul doi s-a clasat ZF Friedrichshafen (49,71 de miliarde de dolari), iar pe trei Magna International (42,79 de miliarde de dolari). Top 10 mondial este completat, în ordine, de CATL (41,65 de miliarde de dolari), Denso Corp. (40,72 de miliarde de dolari), Hyundai Mobis (36,96 de miliarde de dolari), Aisin Corp. (32,69 de miliarde de dolari), Continental (28,74 de miliarde de dolari), Forvia (28,21 de miliarde de dolari) și Lear Corp. (23,46 de miliarde de dolari).

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, septembrie 2024)

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Knorr-Bremse TruckServices: soluții complete pentru camioane și remorci

 

Eurostat: Comerțul cu mașini electrice și hibride în creștere; partenerii principali ai UE

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

china
Industrie auto

Eurostat: China a devenit, în ultimii ani, principalul partener al industriei auto din UE

China a fost, în 2022, cel mai mare consumator de vehicule produse...

stellantis
Industrie auto

Succesorul lui Carlos Tavares la Stellantis ar putea fi Luca Maestri, fost director financiar la Apple

De la plecarea lui Carlos Tavares din funcția de CEO al Stellantis,...

electrice
Industrie auto

Vor fi forțați constructorii auto să vândă mașini electrice ieftine?

Constructorii auto sunt între ciocan și nicovală. Pe de o parte, vânzările...

carlos tavares
BusinessIndustrie auto

Demisia surpriză a lui Carlos Tavares de la conducerea Stellantis

Carlos Tavares și-a prezentat demisia din funcția de director general al Stellantis,...