SUV-ul Aiways U5 vine cu o baterie evoluată

SUV-ul Aiways U5 va debuta inclusiv pe piața din Europa cu o inovație aproape banală, dar cu rezultate importante legate de siguranța, eficiența și durata de viață a bateriei. Iat-o!
Aiways U5 vine cu o baterie evoluată floteauto

SUV-ul Aiways U5 va fi lansat în Europa în cursul acestui an: comenzile au fost deja deschise, iar livrările vor debuta în luna august. Chinezii au publicat deja caracteristicile principale ale modelului de clasă medie: bateria de 65 kWh brut (63 kWh utilizabili) promite o autonomie reală medie de 380 km, care poate varia între 500 km în oraș și 300 km pe autostradă. Motorul de 190 CP accelerează modelul chinez până la 100 km/h în 9 secunde, asigurând o viteză maximă de 150 km/h.

Aiways U5 floteauto

Ținând cont de dimensiunile exterioare generoase, la nivelul modelelor Peugeot 5008 și Skoda Kodiaq, prețul de numai 35.000 de euro pe piața din Europa poate fi considerat extrem de mic, mai ales că în România bonusul Rabla Plus îl mai coboară cu 10.000 de euro.

”Dacă te uiți la dimensiunile și la prețurile SUV-urilor electrice, remarci că există un gol pe piață. Iar când o să vezi versiunea finală și lista de caracteristici a lui U5, o să înțelegi că nu discutăm despre un model entry-level. Cu toate astea, prețul este la jumătate față de modelele electrice de la Audi și Mercedes-Benz”, a declarat un reprezentant Aiways site-ului Autocar.

Aiways U5 floteauto

Comparativ Kodiaq vs vs 5008 vs X-Trail vs Koleos

Însă nu numai prețul intrigă, ci și tehnologia SUV-ului chinez. Astfel, compania a dezvăluit recent o particularitate a bateriei pe care o va folosi în premieră pe piață. Este vorba despre structura de tip sandwich, care are două avantaje mari față de cea cu un singur strat a celorlalte baterii de pe piață. Primul – siguranța: 80% dintre incidentele care au în centru bateriile sunt cauzate de scurgerea lichidului de răcire, care poate declanșa un incendiu. În cazul bateriei companiei chineze, însă, zona de răcire și modulele bateriei au fost separate fizic cu o placă.

Aiways U5 vine cu o baterie evoluată floteauto

Mai mult, această izolație împiedică transferul rapid al căldurii din baterie către mediul înconjurător, permițând acesteia să ajungă mai repede la temperatura de lucru și scăzând consumul de curent, cu implicații inclusiv în planul duratei de viață a bateriei.

Aiways U5 vine cu o baterie evoluată floteauto

Pentru a demonstra eficiența termică a bateriei, două exemplare Aiways U5 a parcurs cei 15.000 km între China și Germania, stabilind recordul Guiness pentru cea mai lungă călătorie cu un prototip electric, iar pe parcursul rutei temperaturile au fost adeseori negative.

În final, merită menționate cheltuielile scăzute de întreținere, pe care Aiways le sintetizează într-o singură frază: ”din moment ce motorul electric nu necesită mentenanțe la fel de dese precum cele termice, prima revizie va fi după 100.000 km”.

via aiways

 

Adaugati comentariu