Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin) reprezintă o soluție reală pentru asigurați de a-și rezolva diferendele pe care le au cu societățile de asigurare, spun reprezentanții instituției.
Sumele pe care păgubiții le primesc, în urma concilierilor intermediate de SAL-Fin, sunt sensibil mai mari față de cele oferite inițial de către asigurători.
Spre exemplu, un păgubit RCA a depus o cerere de despăgubire pentru suma de 112.313 lei, iar asigurătorul a oferit suma de 8.444 lei. Consumatorul nemulțumit de suma primită a apelat la SAL-Fin, iar în urma concilierii, compania de asigurare a fost obligată la plata unei diferențe, în valoare de 103.868 lei, plus penalități de întârziere de 0,2% pe zi.
Într-un alt caz, societatea de asigurare a făcut o ofertă de despăgubire în valoare de 67.205 lei, iar în urma intervenției conciliatorilor SAL-Fin a fost stabilită drept despăgubire suma de 94.755 lei.
Într-un dosar încadrat în categoria daunelor totale, oferta de despăgubire inițială transmisă de asigurător a fost în cuantum de 43.727 lei. Păgubitul RCA, nemulțumit de ofertă, a apelat la SAL-Fin, iar în urma concilierii, asigurătorul a recalculat valoarea de piață a autovehiculului și a suplimentat suma inițială cu 28.512 lei. Tot în acest dosar, asigurătorul a plătit în plus, pentru lipsa de folosință, 48.431 de lei, după ce inițial plătise doar 11.883 de lei din suma cuvenită.
Într-un alt dosar de daună totală, păgubitul RCA a primit, în urma concilierii SAL-Fin, suma de 32.737 de lei, față de 25.528 de lei cât fusese oferta inițială de despăgubire primită din partea firmei de asigurare.
În general, procesul de conciliere durează, în medie, între o lună și două luni, însă au fost cazuri când părțile s-au înțeles în numai două zile.
De la începutul anului și până în prezent, SAL-Fin a primit circa 1.100 de cereri de soluționare dintre care a rezolvat peste 600.
Misiunea SAL-Fin este de a organiza soluţionarea extrajudiciară a disputelor financiare nonbancare, interne sau transfrontaliere, în materie de consum. Conciliatorii din domeniul financiar nonbancar cu experienţă în mediere, negociere sau arbitraj pot propune sau impune o variantă de soluţionare a litigiului în mod echilibrat, imparţial, într-un termen rezonabil şi fără costuri pentru consumatori.
SAL-Fin informează părţile cu privire la derularea şi consecinţele alegerii uneia dintre procedurile de soluţionare. Consumatorul este cel care decide derularea procedurii aleasă, iar SAL-Fin va informa comerciantul cu privire la constituirea şi rezolvarea cererii.
Pentru soluţionarea unui litigiu cu un profesionist/comerciant prin aplicarea procedurii SAL, consumatorul trebuie să îşi exprime această opţiune în mod voluntar şi să se adreseze SAL-Fin în scris, direct la sediul instituţiei, prin poştă sau prin mijloace electronice de comunicare.
CITEȘTE ȘI:
Avertisment ACEA: Fără puncte de încărcare suficiente, vânzările de mașini electrice se vor opri
Peste 1.200 de șoferi din transportul public de persoane au rămas fără permis de conducere
În pragul Sărbătorilor de iarnă, noi state din Europa impun restricții severe
Comentați?