Avertisment ACEA: Fără puncte de încărcare suficiente, vânzările de mașini electrice se vor opri

Un nou raport al Asociației Producătorilor de Automobile Europene (ACEA) arată că, în profida creșterii puternice, infrastructura de încărcare disponibilă pentru mașini electrice din UE se află încă mult sub ceea ce este necesar și rămâne distribuită inegal între statele membre.
Vânzările de maşini verzi

ACEA a publicat recent cea de-a doua ediție a studiului privind mobilitatea cu zero emisii, ”Making the Transition to Zero-Emission Mobility”, o analiză anuală care urmărește progresul în ceea ce privește disponibilitatea infrastructurii și stimulentele necesare pentru a favoriza adoptarea pe piață a vehiculelor cu propulsie alternativă, în special a vehiculelor electrice.

Pentru a determina trecerea la vehiculele cu emisii zero și cu emisii reduse, guvernele din întreaga UE trebuie să intensifice investițiile în infrastructura de încărcare și realimentare și trebuie să pună în aplicare stimulente semnificative și durabile pentru a stimula vânzările de vehicule cu motor alternativ, spune ACEA .

Noul raport arată că vânzările de mașini electrice au crescut, în UE, cu 110% în ultimii trei ani. Cu toate acestea, în aceeași perioadă, numărul de puncte de încărcare a crescut cu doar 58% (sub 200.000 de unități) – demonstrând că investițiile în infrastructură nu țin pasul cu creșterea vânzărilor de vehicule electrice.

„Acest lucru are potențial foarte periculos, deoarece am putea ajunge în curând la un punct în care creșterea vânzărilor de vehicule electrice se oprește dacă lumea concluzionează că pur și simplu nu există suficiente puncte de încărcare când trebuie să călătorească sau că trebuie să stea la coadă prea mult pentru un încărcător rapid”, a avertizat directorul general al ACEA, Eric-Mark Huitema.

Într-adevăr, analiza ACEA relevă faptul că doar unul din șapte puncte de încărcare în UE reprezintă un încărcător rapid.

Doar 28.586 puncte de încărcare sunt potrivite pentru încărcare rapidă (cu o capacitate de ≥22kW), în timp ce punctele normale (<22kW) reprezintă marea majoritate (171.239 unități).

Multe dintre așa-numitele puncte de încărcare „normale” care sunt incluse în statisticile UE sunt prize comune sau de grădină, cu capacitate redusă, care nu sunt potrivite pentru încărcarea vehiculelor la o viteză acceptabilă, precum prizele de curent obișnuite din garaje.

O altă constatare-cheie a raportului ACEA este că infrastructura existentă rămâne extrem de distribuită inegal în întreaga UE.

Patru țări care acoperă 27% din suprafața totală a regiunii cumulează mai mult de 75% din toate punctele de încărcare electrică.

Olanda însumeză 25,4% dintre toate punctele de încărcare, Germania, 20,3%, Franța, 15,2% și Marea Britanie, 14,3%.

mașini electrice

Țara cu cea mai mare infrastructură, Olanda, are de peste 1.000 de ori mai multe puncte de încărcare decât țara cu cea mai mică infrastructură – Cipru, care are doar 38 de puncte de încărcare.

ACEA a solicitat Comisiei Europene să accelereze revizuirea Directivei UE privind infrastructura combustibililor alternativi, ca parte a planului său de recuperare din criza Covid, incluzând obiective de implementare clare și obligatorii pentru toate statele membre.

„Având în vedere ambițiile climatice înalte ale Europei, există acum o urgență și mai mare de a actualiza cerințele de infrastructură pentru toate vehiculele alternative”, a subliniat Eric-Mark Huitema.

 

CITEȘTE ȘI:

Peste 1.200 de șoferi din transportul public de persoane au rămas fără permis de conducere

În pragul Sărbătorilor de iarnă, noi state din Europa impun restricții severe

Autostrada Brașov – Bacău, la momentul primelor propuneri de traseu

 

 

 

Adaugati comentariu