Din 2023, China va opri subvențiile pentru mașini electrice

Orice vis frumos are și un sfârșit. China reduce treptat subvențiile pentru mașini electrice până în 2023, când, probabil, le va opri complet.
Tesla compact floteauto

Guvernul chinez a anunțat schimbări în acordarea de subvenții pentru mașini electrice. Dacă actualmente statul comunist acordă un ajutor echivalent cu 3.250 euro viitorilor proprietari de autoturisme electrice, începând cu 23 iulie 2020 regulile se vor schimba.

Chiar dacă statul comunist va extinde subvențiile pentru mașini electrice încă doi ani, până la sfârșitul anului 2022, acestea vor scădea progresiv, după cum urmează:

  • cu 10% în acest an, ajungând la echivalentul a 2.950 euro
  • cu 20% în 2021, până la 2.650 euro
  • cu 30% în 2022, până la 2.350 euro
  • probabil niciun discount după 2022

În plus, aceste reduceri se aplică numai vehiculelor 100% electrice cu preț de până în echivalentul a 39.400 euro, deci electricele de lux nu sunt subvenționate de stat.

Pe lângă aceste reduceri, guvernul chinez acordă o scutire de impozit pentru vehiculele 100% electrice cumpărate în perioada 1 ianuarie 2021 – 31 decembrie 2022. Pentru autobuzele electrice, subvențiile vor scădea mai lent, cu 10% în 2021 și cu 20% în 2022.

Tesla compact subvențiile pentru mașini electrice floteauto

Ce-i drept, față de discount-urile oferite de statele europene, cele din China sunt inferioare, așa că o creștere cu 10% din prețul final al autoturismelor electrice în doi ani (2.950 euro) ar putea fi compensată de producători, mai ales datorită noilor tehnologii cu care vor fi înzestrate bateriile în viitorul apropiat, care promit să reducă simțitor costurile de producție. Mai puternic s-ar simți anularea subvenției de 10.000 de euro acordată de guvernul României prin Programul Rabla Plus, însă ne așteptăm ca și acest suport să se diminueze treptat.

Iată ce baterii revoluționare vor intra pe piață în viitorul apropiat!

Între timp, Tesla pregătește un hatch pe care îl va fabrica în China și al cărui preț ar trebui să fie de 20.000 de dolari. Viitorul hatch a fost vehiculat deja de Elon Musk în conferința de presă de la prezentarea lui Cybertruck și ar putea fi dezvoltat de noul departament de design din China. Actualmente, Tesla vinde mașinile cu o marjă de profit de aproximativ 20%, astfel că, pentru a ajunge la un preț final de 20.000 USD, ar trebui să mențină costurile de producție la 16.700 USD.

O soluție ar fi adoptarea bateriilor LFP (LiFePO4), cu o densitate mai mică decât cele utilizate actualmente de Tesla, o soluție pe care americanii o vor aplica la Model 3 de bază vândut în China, pentru a-i scădea costurile. Marile avantaje ale acestui acumulator sunt prețul scăzut, siguranța mare în utilizare (raportată la cele Li-ion) și robustețea crescută.

via insideEVs

 

Adaugati comentariu