Studiu Business Lease. Femeile preferă maşinile compacte-medii şi SUV-urile

Business Lease, unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de mobilitate şi leasing operaţional din România, lansează cel de-al doilea studiu local asupra propriei flote auto administrate.



bord-floteauto

Compania gestionează în momentul de faţă peste 3.000 de autoturisme, dintre care 65% se află în Bucureşti şi 35% în restul regiunilor din ţară.

Potrivit ultimului studiu intern, din totalul parcului de autovehicule gestionate de Business Lease, 75% dintre şoferi sunt bărbaţi, iar 25% sunt femei.

studiuDiferenţe la capitolul clase de maşini

Conform cifrelor Business Lease, 90% dintre bărbaţi şi 91% dintre femei conduc maşini din clasa compactă (hatchback, combi sau sedan) şi doar 10% dintre bărbaţi şi 9% dintre femei conduc SUV-uri. Cu toate acestea, la nivel de preferinţă, femeile aleg compactele-medii şi SUV-urile, în timp ce bărbaţii se orientează către modele mai impunătoare, din clasa limuzine (maşini mari, de lux).

Totuşi, zona în care se pot vedea cu adevărat diferenţele între tipurile de maşini conduse este la nivel ierarhic, persoanele din top management deţinând vehicule premium, în timp ce restul angajaţilor conduc modele standard.

Însă este important de subliniat că abordarea vizavi de achiziţia automobilelor este particulară pentru fiecare companie, în funcţie de domeniul de activitate, de modul de exploatare sau de existenţa sau nu a unui departament intern de administrare a flotei.

Philip-Aarsman-floteautoExistă mai multe categorii de clienţi, de la companii cu o politică de achiziţie bine definită, care clasifică pe fiecare nivel ierarhic tipul maşinilor permise ca brand, model, motorizare, buget, perioadă de utilizare şi rulaj maxim, până la companii care fac achiziţii în funcţie de oportunitatea de pe piaţă în momentul cumpărării. Pe lângă acestea, există şi companii care fac achiziţii în funcţie de imaginea rezultată din asocierea cu un brand”, subliniază Philip Aarsman, Managing Director Business Lease România.

Siguranţa la volan, importantă pentru femei

Din studiul Business Lease reiese că nici în afaceri femeile nu trec cu vederea importanţa siguranţei la volan, optând de cele mai multe ori pentru airbag-uri suplimentare. Alte dotări pe care doamnele şi domnişoarele insistă să le aibă maşina condusă ar fi: cutie automată, încălzire în scaune, priectoare de ceaţă, climă şi navigaţie. Bărbaţii sunt mai tehnici, preferând un automobil cu motor puternic sau un sistem audio mai bun. Cu toate acestea, în mod surprinzător, domnii sunt cei care au preferinţe legate de culoarea maşinii.

La capitolul achiziţie de maşini, clienţii din portofoliul Business Lease se împart în trei mari categorii: user chooser (5%), car basket (50%) şi car policy (45%). Cei „user chooser” au voie să aleagă orice model într-un buget stabilit, cei care adoptă sistemul „car basket” pot opta doar pentru anumite modele, în funcţie de nivelul ierarhic, iar clienţii cu „car policy” pot achiziţiona doar autoturisme cu dotări bine stabilite de cei de la conducerea companiei.

 

Adaugati comentariu