Advertisement

Stellantis
Home Piaţa auto Analize de piață Stellantis pariază puternic pe vehiculele electrice

Stellantis pariază puternic pe vehiculele electrice

Stellantis a făcut o serie de anunțuri strategice în ultimele săptămâni, subliniind intenția sa de a-și consolida poziția în peisajul auto aflat în evoluție, arată o analiză realizată de compania de consultanță Rho Motion. Anunțurile vizează asigurarea aprovizionării viitoare cu baterii prin acorduri încheiate cu CATL și Zeta Energy, precum și obținerea unui împrumut condiționat de la Departamentul de Energie al SUA (DoE) pentru producția de baterii, în colaborare cu Samsung SDI. În plus, Stellantis s-a alăturat din nou Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), după ce părăsise organizația în 2022. Aceste evoluții reflectă strategia grupului de a evolua într-un mediu de piață provocator și de a se alinia tendințelor mai ample din industrie.

Producția de baterii LFP în Europa

Stellantis și CATL au anunțat un joint venture pentru a construi o gigafabrică în Zaragoza (Spania), dedicată producerii de bateriilor litiu-ferofosfat (LFP). Cu o investiție estimată de până la 4,1 miliarde euro, fabrica urmează să înceapă producția până la sfârșitul anului 2026, având o capacitate de până la 50 GWh. Această asociere urmează unui memorandum de înțelegere semnat între companii în noiembrie 2023 și are loc pe fundalul unei creșteri mai lente decât se aștepta în acest an a vânzărilor de vehicule electrice în Europa și a anulării altor proiecte de gigafabrici.

Acordul contrastează, de asemenea, cu întârzierile din partea ACC, un alt joint venture al Stellantis, în lansarea unor gigafabrici în toată Europa, din cauza incertitudinilor privind dinamica pieței.

O altă decizie semnificativă pentru Stellantis a fost reintegrarea în ACEA, care, recent, a cerut amânarea obiectivelor privind emisiile de CO2 pentru 2025, invocând riscul de amenzi pentru mulți producători auto care nu îndeplinesc criteriile stricte. Cu toate acestea, analiza Rho Motion arată că Stellantis este aproape de a-și atinge ținta pentru 2025, grupul anunțând recent că se așteaptă să atingă ținta pentru anul viitor.

Extinderea producției de baterii în SUA

Peste Atlantic, StarPlus Energy, un joint venture între Stellantis și Samsung SDI, și-a asigurat un angajament condiționat de la DoE pentru un împrumut de 7,54 miliarde dolari. Finanțarea va sprijini construcția a două gigafabrici în Indiana, cu o capacitate de producție combinată de aproximativ 67 GWh la finalizare.

În paralel, Stellantis a semnat un acord cu Zeta Energy, un dezvoltator de baterii cu litiu-sulf, pentru a explora potențialul tehnologiei și a stabili capacitatea de producție până în 2030. Compania a evidențiat avantajele tehnologiei litiu-sulf pentru baterii mai ușoare, cu o autonomie extinsă și costurile la mai puțin de jumătate comparativ cu cele litiu-ion.

Reduceri de locuri de muncă

Aceste anunțuri au fost făcute publice pe măsură ce Stellantis se confruntă cu o scădere a vânzărilor de vehicule electrice.

În primeșe 10 luni din 2024, vânzările globale de vehicule electrice s-au redus cu 20% comparativ cu perioada similară de anul trecut, scăderea fiind de 26% în Europa și de 6% în America de Nord.

Vânzările Stellantis în perioada ianuarie – octombrie 2024,

comparativ cu intervalul similar de anul trecut

Stellantis

Provocările grupului au fost agravate și de reducerile de locuri de muncă, inclusiv cele de la uzinele din SUA, la o fabrică de piese din Detroit (400 de locuri de muncă), uzina RAM din Michigan (1.100 de locuri de muncă) și o unitate de producție Cherokee (250 de locuri de muncă). Între timp, operațiunile la fabricile italiene ale Fiat au fost întrerupte, iar unitatea Vauxhall din Luton (Marea Britanie) este programată să se închidă, afectând alte 1.100 de locuri de muncă.

Angajamentul față de piața de mașini eletrice

În pofida acestor provocări, Stellantis rămâne angajat în strategia sa de electrificare, vizând vânzări de 100% mașini electrice și hibride în Europa și 50% în SUA până în 2030. Acest lucru contrastează cu deciziile altor producători de automobile, care și-au redus recent ambițiile de electrificare.

Potrivit analizei Rho Motion, prin dublarea investițiilor în tehnologia bateriilor și în unități de producție, Stellantis își semnalează angajamentul față de piața de mașini eletrice. În timp ce provocările pe termen scurt persistă, aceste mișcări strategice urmăresc să asigure că grupul rămâne competitiv.

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

România și Bulgaria intră complet în spațiul Schengen, de la 1 ianuarie 2025

 

Prototipul Renault Master H2-Tech. Pas major în materie de emisii zero

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

BusinessIndustrie auto

Industria auto din UE solicită pentru 2025 retragerea amenzilor pentru exces de emisii de CO2

Industria auto europeană consideră că tranziţia către vehicule verzi este ireversibilă. Reprezentanții...

Business

JOST confirmă oficial achiziția Hyva

JOST confirmă oficial achiziția Hyva, un specialist global în soluții hidraulice pentru...

Înmatriculările
Analize de piață

Înmatriculările de mașini pur electrice au scăzut cu 28,4% în ianuarie 2025

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 5,9% în luna ianuarie 2025,...

piața auto
Analize de piață

Piața auto 2025: Vânzările de mașini pur electrice vor avea o revenire remarcabilă, dar hibridele vor fi vedetele

Într-o prognoză privind vânzările de autovehicule în 2025, Asociația Producătorilor și Importatorilor...