Realesă în funcția de șef al Comisiei Europene, Ursula von der Leyen se pregătește să facă față numeroaselor provocări care privesc industria auto din UE.
Președinta Comisiei Europene (CE), Ursula von der Leyen, s-a confruntat cu numeroase provocări de la realegerea sa în funcția de șef al Comisiei Europene în iulie 2024. Printre numeroasele subiecte care trebuie abordate, cel privind industria auto ridică multe probleme într-un moment crucial pentru Europa. Principalul partid politic reprezentat în Parlamentul European, Partidul Popular European (PPE), un o formațiune de centru-dreapta din care face parte și șefa CE, solicită relaxarea interdicției de vânzare a vehiculelor termice noi până în 2035 în Uniunea Europeană.
Ecologizarea flotelor, o problemă majoră
În septembrie, Ursula von der Leyen a trimis o scrisoare de misiune lui Apostolos Tzitzikostas, comisarul pentru Transporturi, în care a detaliat numeroasele subiecte legate de mobilitate. Printre acestea, regăsim în special ecologizarea flotelor, care reprezintă o provocare majoră în obiectivele de decarbonizare stabilite de UE. Politicianul grec va trebui, așadar, să facă propuneri menite să faciliteze tranziția energetică a flotelor corporative. Rămâne de văzut ce metodă va fi folosită.
Industria auto europeană în pericol
În același timp, Ursula von der Leyen speră să dezvolte „un plan de acțiune industrial și european pentru sectorul auto”. În 2022, Europa a produs doar 15% din cele 85 de milioane de vehicule fabricate în lume, față de 31% în 2000. În schimb, China a produs aproape un vehicul din trei în 2022, față de doar 4% la începutul secolului XXI, ilustrând evoluția semnificativă a pieței sale auto, în special odată cu ascensiunea vehiculelor electrice.
Transportul intra-european în centrul priorităților
Apostolos Tzitzikostas va trebui, de asemenea, să dezvolte transportul intra-european de persoane și mărfuri și, astfel, să finalizeze rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T), un program de dezvoltare a infrastructurii de transport a UE, până în 2030. Realizarea rețelei TEN-T urmărește să faciliteze comerțul și să creeze o piață unică prin integrarea noilor țări membre. Siguranța în cadrul acestor transporturi va fi, de asemenea, o prioritate.
CITEȘTE ȘI:
Stellantis pariază puternic pe vehiculele electrice
Maxus. Un nou pick-up complet electric
Comentați?