Soluţii pentru achiziţionarea vehiculelor post leasing operaţional

Interviu cu Georgiana Lefter, Supply Chain Manager, Business Lease Romania
Business Lease

Unde sunt vândute vehiculele la finalul contractului de leasing operaţional?

Folosim mai multe canale de vânzare în funcţie de care ne adaptăm strategia de vânzare şi abordarea.
Primul care beneficiază de o ofertă este utilizatorul vehiculului care poate achiziţiona maşina la un preţ special. Beneficiile acestui demers sunt mutuale: clientul câştigă un angajat care foloseşte responsabil autoturismul de serviciu, angajatul este motivat, iar pentru noi este eficient deoarece putem integra în discount-ul acordat acestuia toate costurile de returnare, pregătire a vehiculului pentru vânzare, dar şi costurile de promovare.
Un alt canal este reprezentat de persoane fizice care pot achiziţiona vehiculele la final de leasing operaţional din parcul nostru auto, online pe site-ul nostru automarket.businesslease.ro sau pe site-urile partenere.
Pe de altă parte partenerii noştri, traderi de autoturisme au posibilitatea să achiziţioneze autovehiculele Business Lease în cadrul licitaţiilor pe care le lansăm săptămânal pe platforma proprie de licitaţii.

Aveţi, deci, cumpărători atât persoane juridice, cât şi fizice.

Da, portofoliul nostru de clienţi include toate formele juridice. Ponderea vânzărilor către persoane fizice este, în prezent, de aproximativ 35% din total vânzări maşini rulate, în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut când înregistram doar 25% vânzări pe acest segment.

Ce recomandări aveţi la achiziţia unui vehicul second-hand?

Sunt mai multe aspecte pe care trebuie să le avem în vedere în momentul achiziţionării unui autovehicul second-hand: istoricul reparaţiilor, daunele suferite şi tipul acestora, existenţa garanţiei sau a unei garanţii extinse dacă există, rulajul real – verificarea urmelor de uzuă care ar putea indica un rulaj modificat -, nivelul de echipare, motorizare, transmisie. Informaţiile cu privire la utilizarea anterioară a autovehiculului reprezintă un plus – riscul unor vicii necunoscute este mai mare dacă maşina respectivă a rulat în condiţii grele – construcţii, agricultură, distribuţie versus o maşină folosită de un angajat bancar doar în mediul urban, spre exemplu.
De asemenea recomandarea este ca în cazul în care nu există un istoric clar al reparaţiilor, să se efectueze o verificare generală într-un service autorizat RAR.
Acestea sunt de fapt şi atuurile vehiculelor Business Lease returnate la final de contract: un singur proprietar, număr real de kilometri, trasabilitate mentenanţă şi reparaţii în service-uri de marcă şi autorizate RAR.

Care sunt vehiculele „vedetă” în comercializarea post-leasing operational? Sunt schimbări în opţiuni faţă de anii anteriori?

Vehiculele „vedetă” în leasingul operaţional sunt de fapt corelate cu mixul de auto returnate în acel an. Sunt ani în care se termină contracte cu vehicule de volum şi ani în care avem mai multe retururi de autoturisme premium.
Brandurile căutate în general pe piaţa de autoturisme second-hand rămân: VW, BMW, Audi, Mercedes – Benz, Ford, Opel, Skoda, Renault, Dacia, Toyota.

leasing operaţional

Cum vehiculele la finalul contractului de leasing operaţional sunt maşini bine întreţinute, cu un istoric corect, credeţi că, după vânzarea pe piaţa second hand, ele ajută la creşterea calităţii parcului auto românesc?

Vechimea medie a maşinilor post leasing operaţional este de 3,5 ani cu un rulaj de 95.000-105.000 kilometri, iar modul în care aceste vehicule sunt monitorizate şi întreţinute reprezintă garanţia calităţii lor. Cu siguranţă că o pondere mai mare a acestora în piaţă s-ar traduce într-o creştere a calităţii parcului auto la nivel naţional. Din păcate, însă, ponderea vânzărilor de maşini rulate provenite din leasing operaţional este încă mică, dar ”pas cu pas!” avem încredere că ”vom vom parcurge drumul de 1.000 de mile”.

În actualele condiţii economice, care este dinamica pieţei de maşini second hand prin firme sau platforme specializate?

Clienţii apreciază din ce în ce mai mult timpul acordat unei tranzacţii de acest fel şi riscul diminuat în cazul achiziţiei unei maşini second-hand provenită din leasing operational, aşa că suntem optimişti în ceea ce priveşte evoluţia pieţei de autoturisme rulate în general şi cea a vânzărilor de maşini post leasing operaţional în particular.
Online-ul este viitorul, fie că vorbim de platforme de licitaţii sau de site-urile de specialitate. La rândul nostru, ne aliniem acestor tendinţe şi facem demersuri susţinute pentru actualizarea platformelor şi creşterea vizibilităţii în mediul online, aspect care se văd deja în creşterea numărului de leaduri provenite de pe aceste canale.

Cum credeţi că va evolua această piaţă în 2020?

Criza Coronavirus a avut şi are un impact semnificativ asupra pieţei auto, iar consecinţele acestei situaţii fără precedent sunt multiple şi dificil de cuantificat şi anticipat încă în totalitate.
Una dintre consecinţele pe care le observăm deja este faptul că oameniii preferă soluţii de mobilitate proprie, în locul mijloacelor de transport în comun, fapt care înseamnă deja o creştere a numărului de autoturisme rulate.
În Olanda, spre exemplu, în luna mai s-a înregistrat un record în vânzările de autoturisme post leasing operaţional. De asemenea, în România, observăm că evoluţia vânzărilor noastre este rapidă, graţie solicitărilor în creştere şi stocurilor limitate de la dealer. De asemenea, faptul că, în România, Dacia Mioveni şi Ford au închis producţiile în luna martie a generat şi va genera în continuare întârzieri în livrările de maşini noi cu cel puţin 2 luni. Acesta ar putea reprezenta un avantaj pentru vânzările de maşini rulate, atât prin prisma disponibilităţii stocurilor, cât şi a investiţiei într-o maşină rulată comparabil cu una nouă.
De asemenea fluxul de maşini rulate de import fiind momentan limitat, cumpărătorii se vor orienta către firmele autorizate şi cele de leasing operaţional care oferă garanţii şi siguranţa investiţiei.
Raportându-ne la contextual general, credem că piaţa de autoturisme rulate are potenţial de creştere, existând premizele unei revigorări în T3 şi T4.

 

CITEȘTE ȘI

TAROM suspendă cursele comerciale către 7 țări

Control în trafic. Peste 5.000 de sancțiuni pentru depășirea vitezei legale

Test drive Renault Captur Mk2 1.3 TCe EDC

 

 

Adaugati comentariu