Test drive Renault Captur Mk2 1.3 TCe EDC

Iubește pământul la fel cum iubește asfaltul. Iar clienții îl iubesc peste măsură, din moment ce l-au ales în număr atât de mare. Best-sellerul SUV-urilor mici s-a înnoit, motiv pentru care l-am supus unui test complet, cu măsurători: Renault Captur Mk2 1.3 TCE EDC. Foto: Renault, Bogdan Grigorescu
Renault Captur Mk2 floteauto.ro

Nu știu dacă noi, românii, mai avem multe motive de mândrie în ultima vreme. Sport, muzică și-atât. A, și Dacia. Faptul că o marcă românească se luptă cu greii industriei în topurile vânzărilor din Europa este un motiv real de mândrie! Iar cel mai apreciat model românesc, Duster, care actualmente conduce clasamentul SUV-urilor mici, a vândut aproximativ 1,3 milioane de unități din 2010 până azi. Totuși, dacă am privi situația imparțial, adevăratul campion ar fi Renault Captur, care, deși a întârziat cu aproape trei ani la start, a vândut același număr de unități până azi.

Renault Captur Mk2 floteauto.ro

Citește aici testul cu concurentul Skoda Kamiq! 💡

13.252 dintre clienții care au ales Captur sunt români, iar 42% din total au fost fascinați de forma caroseriei. De aceea, departamentul de design nu a lucrat mult la modificarea siluetei noii generații, însă au adăugat 11 cm în lungime, care îl poziționează în centrul clasei mici. Acum, Renault Captur Mk2 a ajuns să măsoare 4,23 m, la fel ca Skoda Kamiq și Jeep Renegade, fiind cu 12 cm mai lung decât T-Cross și cu 11 cm mai scurt decât Duster. Silueta este asemănătoare, dar noile faruri full-LED (standard în toată gama) cu lumini de zi în forma literei C, îl aliniază în actuala linie de design Renault.

Automotive car cover. Descoperă husele ultra-rezistente pentru siguranța mașinii tale.

Nu mai are, însă, proiectoare de ceață (inutile în prezența luminilor LED, după spusele francezilor), înlocuite de două prize de aer Linia mediană a urcat, iar pasajele roților sunt mai amplu desenate, așa că aspectul de crossover a migrat un pic spre unul de SUV veritabil. Iar companiile îl pot personaliza cu 90 de combinații, alegând din 11 culori de caroserie, 4 culori pentru plafon și 3 pachete de elemente exterioare. Exterioarele bi-colore costă 345 euro fără TVA, iar noile jante pe 18 inci pe care le are exemplarul meu – 252 euro.

Renault Captur Mk2 floteauto.ro

➡ Citește aici testul cu concurentul Opel Crossland-X! 💡

Habitaclul este excepțional de primitor, cu materiale și finisaje egalate în segment doar de Kamiq. În rest – plastice moi pe o suprafață atât de întinsă de pe uși, pe consola centrală, și în zonele superioară și mediană a bordului nu veți mai găsi printre SUV-urile mici. Iar consola plutitoare vine doar în combinație cu schimbătorul e-shifter al cutiei de viteze, cu oglinda electrocromă și cu încărcătorul wireless de telefon, pachet care costă 252 euro fără TVA.

Renault Captur Mk2 floteauto.ro

Deocamdată primiți doar cadrane analogice de bord cu display de 4,2 inci între ele (la Life și Zen) și instrumentar digital de 7 inci (standard la Intens), dar în viitorul apropiat veți putea opta și pentru ecranul de 10 inci (care va veni opțional și pe Clio). Cât despre sistemul multimedia, pe Life vine cu ecran monocrom, Bluetooth și USB, pe Zen și Intens aduce în plus ecran tactil color de 7 inci, însă pentru 600 de euro în plus, primești o bijuterie de pachet, cu display de 9,3 inci, navi și sunet Bose. Marele ecran este extrem ușor de folosit, are o grafică extrem de bună, răspunde prompt la comenzi și se personalizează simplu, prin gesturi drag and drop. O plăcere!

Renault Captur Mk2 floteauto.ro

➡ Citește aici testul cu concurentul Peugeot 2008! 💡

Spațiul interior este mare: patru persoane de 1,80 m pot călători fără probleme, cu bancheta reglată maxim în spate. Da, bancheta glisează 16 cm, dar chiar și cu ea în poziția maxim înainte, încap la limită în spate. Dotarea este cvasi-completă: două mufe USB-A în spate (plus două în față, dar niciun USB-C), mânere de viraj pentru toți pasagerii, cotieră centrală față (nu și spate), difuzoare de aer centrale pe spate și un total de 27 l de spații de depozitare, inclusiv torpedo-ul glisant în care poți transporta coli A4 fără să le mototolești.

Renault Captur Mk2 floteauto.ro

De fapt, ai cam tot atât spațiu pe banchetă cât în T-Cross și un pic mai puțin decât în Kamiq și Duster. Cehul, însă, nu vine cu banchetă glisantă, deci portbagajul fix măsurat de QR are 334 l, în timp ce la Captur, acesta măsoară 334-450 l, în funcție de poziția banchetei). Totuși, Duster stabilește standardele în segment (464 l).

 

Experiența la volan este foarte plăcută, mai ales datorită reglajelor ample ale scaunului electric (67 de euro fără TVA) și ale volanului, dar doamnele care își reglează scaunul în față ar putea găsi cotiera centrală inutilă, chiar și glisată la maximum înainte. Eu, însă, stau perfect la volan și pornesc în testul urban la temperaturi neobișnuit de scăzute pentru perioada asta a anului.

Pentru conducere, concluzii și măsurători, apasă 2!

Adaugati comentariu