Test drive Skoda Kamiq Style 1.5 TSI DSG

Cehii fac un artificiu: scot pe piață un model bazat pe platforma de clasă mică MQB-A0, dar cu dimensiuni interioare de SUV compact. În test, versiunea de top, Skoda Kamiq Style 1.5 TSI DSG.
Skoda Kamiq 1.5 TSI DSG floteauto.ro

Dacă vi se părea complicată ierarhia SUV-urilor în grupul VW, stați să auziți ultima veste: noul SUV mic al cehilor de la Skoda, Kamiq, vărul primar al modelelor T-Cross și Arona, este mai spațios decât compactele Karoq și T-Roc! Adică un SUV care are la bază platforma MQB-A0, cu materiale și spațiu cel puțin la fel de mari ca surorile compacte construite pe platforma MQB!

➡ Citește aici testul cu fratele de platformă, VW T-Cross 1.0 TSI! 💡

Cifre doriți? Poftiți: Kamiq are un ampatament de 2,65 m și o lungime de 4,24 m, mai mult decât „unchiul“ T-Roc cu 6, respectiv 1 cm. Iar pe fratele mai mare, Karoq, îl bate cu 3 cm la ampatament! Adică SUV-ul mic are cele mai importante dimensiuni exterioare mai mari decât ale superiorului ierarhic!

Skoda Kamiq 1.5 TSI DSG floteauto.ro

Iar asta este evident de la prima privire: cehii au tras la maximum de platforma mică, lungindu-i ampatamentul la extrem. Astfel, raportate la ampatament, garda la sol și consolele par foarte mici. Dar, cel puțin în cazul primei, este neadevărat: 18,8 cm este mult pentru un SUV mic, și astfel Skoda Kamiq poate să treacă peste teren accidentat cu fruntea sus și cu „desuurile“ intacte, bazându-se inclusiv pe unghiurile bune de atac și degajare (18,7°, respectiv 28,4°). Trebuie doar atenție la unghiul ventral neconvingător, dat de ampatamentul lung și la lipsa tracțiunii integrale din meniu, indiferent de versiunea aleasă.

Skoda Kamiq 1.5 TSI DSG floteauto.ro

Dacă închizi ochii și intri în mașină, e imposibil să-ți imaginezi că ești într-un SUV mic. În primul rând, calitatea materialelor este foarte bună. Plasticele sunt, pe alocuri, mai bune decât în T-Roc (pe partea superioară a bodrului, de exemplu), iar asamblările sunt foarte corecte. Tehnica este, și ea, de top: pachetul Connect Plus Style (937 euro fără TVA) este pass-ul către zona premium, datorită instrumentarului digital Virtual Cockpit de 10,2 inci și ecranului central floating cu navi Admunsen de 9,2 inci. Dacă îl alegi, primești și abonamentul de infotainment on-line pe un an. Poți alege din cinci layout-uri diferite, inclusiv cu harta sistemului de navigație pe tot ecranul. Iar sistemul multimedia este extrem de bun: este compatibil cu protocoalele Android Auto și Apple CarPlay, are o grafică și o rezoluție ireal de bune și meniuri foarte logic structurate. Lipsesc doar mufele USB, înlocuite cu mufe USB-C, dar nu lipsește încărcătorul wireless (207 euro).

Skoda Kamiq 1.5 TSI DSG floteauto.ro

Exemplarul meu are scaune sport comode cu susținere laterală bună (379 euro, la pachet cu pedalier și volan sport), tapițate cu o combinație textil/piele bej (690 euro), are și lumină ambientală (150 euro), are și plafon panoramic (579 euro).

Skoda Kamiq 1.5 TSI DSG floteauto.ro

Pasagerii de pe banchetă au spațiu uriaș, chiar mai mare decât la Karoq! În plus, au o banchetă cu șezut ireal de lat (50 cm), deci se bucură de confort suprem. Intră ușor în mașină (ușile sunt mari și se deschid larg, iar plafonul este orizontal), stau comod pe banchetă, au vizibilitate bună pe geam, iar pentru 101 euro primesc și cotieră centrală cu suport de pahare. În plus, pachetul format din scaune, banchetă și duze stropitoare parbriz încălzite nu costă decât 118 euro. Totuși, bancheta nici nu glisează și nici nu are spătar înclinabil, iar podeaua portbagajului nu este reglabilă pe înălțime (ambele opțiuni fiind disponibile pe vărul T-Cross), așa că volumul portbagajului nu variază.

Skoda Kamiq 1.5 TSI DSG floteauto.ro

Nicio problemă: cei 334 litri măsurați de colegii de la Quattroruote oferă spațiu suficient pentru un SUV mic, mai mult decât cei 319 litri ai lui T-Cross (cu bancheta maxim în spate), dar cu mult sub cel oferit de compacta Karoq (464 litri), deci, în această privință, Skoda Kamiq este un SUV mic tipic. Aici, avem de toate: ochiuri de prins plasa de amarare, cârlige de agățat pungi, spătar rabatabil 60/40% și chiar și hayon electric (318 euro). Pentru încă 77 de euro, spătarul pasagerului se poate rabata spre față dintr-o mișcare, crescând simțitor spațiul disponibil pentru transportul obiectelor lungi. Totuși, la culcarea spătarului banchetei se formează un prag care poate incomoda la încărcarea acestora.

Vrei să afli cum se conduce? Apasă 2!

Adaugati comentariu