Interviu cu Shane Dowling, Country Managing Director Ayvens în România
Compania creată prin preluarea LeasePlan de către ALD Automotive se numește Ayvens. Care este semnificația noului nume și ce reprezintă pentru piața românească de leasing operațional?
Ayvens este un nume memorabil, simplu, dar în același timp recognoscibil, care indică drumul spre progres. Simbolul grafic cu care este asociat reprezintă cele două companii unite într-o singură echipă, cu un scop comun și o fundație solidă, iar culorile vibrante și iconografia dinamică denotă energie și reușesc să surprindă esența mobilității.
România este cea de a 24-a țară dintr-un total de 42 de țări în care noul brand înlocuiește brandurile ALD Automotive și LeasePlan. Pe plan local, noul brand Ayvens construiește o identitate puternică pentru cele două companii de renume din industrie și va fi utilizat pentru toate segmentele de clienți (corporate, IMM-uri, persoane fizice autorizate și persoane fizice), pe toate canalele și, în particular, în tot ecosistemul digital în creștere al companiei. Clienții noștri au la dispoziție un consultant de mobilitate de încredere și un trendsetter în domeniu, iar noile noastre capabilități ne vor ajuta să ne consolidăm avantajele competitive, să conducem tranziția către transformarea digitală, reducerea emisiilor de carbon și adoptarea pe scară largă a mobilității sustenabile.
În România, cum a decurs procesul de integrare al LeasePlan în ALD Automotive?
Am anunțat finalizarea achiziției LeasePlan, la nivel global, în primăvara lui 2023, România urmând aceeași strategie ca și restul țărilor din Grup. Am fost conștienți că acest proces nu va fi lipsit de provocări, dar credem că i-am făcut față cu brio. Vorbim de un proces complex, pe mai multe planuri, care a implicat mai multe etape, numeroase resurse, atât umane, cât și tehnologice. Datorită profesionalismului și dedicării colegilor din ambele companii, procesul de integrare decurge conform planului. La nivel local, am marcat până acum toate milestone-urile pe care ni le-am propus și ne uităm cu interes la următoarele etape pe care le mai avem de parcurs în această călătorie, care va consolida prezența noastră în România. Până la finalul semestrului I 2025, vom alinia complet sistemele IT și fluxurile existente, astfel încât să finalizăm procesul de integrare al celor două companii pe piața locală.
Cum a evoluat activitatea companiei pe care o conduceți în acest an și care sunt planurile pentru perioada următoare?
În România, acest an este marcat de lansarea noului brand Ayvens la nivel operațional, fiind un an plin și provocator, atât în ceea ce privește procesul de integrare, cât și din perspectiva rezultatelor de business, care au fost pozitive, atât pentru ALD Automotive, cât și pentru LeasePlan. Soluțiile flexibile de mobilitate dezvoltate de ALD Automotive și LeasePlan și care răspund unor nevoi de mobilitate ale companiilor pe termen scurt și mediu, cum ar fi proiectele temporare, perioadele de probă pentru noii angajați sau vârfurile sezoniere își continuă evoluția pozitivă și se află printre soluțiile preferate de clienții noștri, datorită flexibilității oferite și a faptului că acoperă toate nevoile cu flota auto, prin alegerea unui singur furnizor, concomitent cu optimizarea costului total de mobilitate prin maximizarea utilizării vehiculului.
Piața locală de leasing operațional a avut un trend ascendent în ultimii ani, chiar dacă nu a ajuns încă la nivelul de maturitate al altor piețe dezvoltate din Europa. Există în continuare mult potențial de creștere și identificăm constant în piață noi oportunități de business, deoarece tot mai multe companii, în special companiile mici și mijlocii, încep să acceseze tot mai des soluții de mobilitate, pentru că au nevoie de flexibilitate și predictibilitate, care le ajută să se diferențieze pe piață. Leasingul operațional face parte din strategiile de business ale companiilor, ceea ce nu poate decât să ne bucure, deoarece confirmă importanța acestui serviciu și beneficiile pe care le aduce afacerilor, indiferent de domeniul de activitate și dimensiune.
Vom continua să susținem tranziția către mobilitatea sustenabilă, astfel încât acest proces să fie simplu pentru clienții noștri și să oferim servicii de mobilitate accesibile, flexibile și inteligente. Suntem conștienți că o tranziție către o dezvoltare sustenabilă depinde și de noi, nu doar de companiile pe care le ajutăm în această călătorie. De-a lungul anilor, am lansat multe inițiative cu scopul de a dezvolta o cultură puternică a clienților, care ne-a permis să ne menținem un scor NPS (Net Promoter Score) ridicat, peste media grupului, iar acest lucru ne motivează să păstrăm ștacheta cât mai sus și în viitor.
Care sunt, în acest moment, sectoarele din economie care generează cele mai multe parteneriate cu Ayvens? Puteți da câteva exemple?
Portofoliul nostru de clienți s-a diversificat în cei peste 18 ani de activitate pe piața locală, iar companiile sunt din ce în ce mai deschise să experimenteze servicii complete și flexibile de mobilitate. Companiile mici și mijlocii, în special, înțeleg tot mai bine beneficiile aferente și se orientează tot mai mult către soluții de mobilitate, care oferă flexibilitate, predictibilitate și eficientizare a costurilor. Oferim soluții pentru toate categoriile de clienți și pentru toate segmentele de business, fie că vorbim despre companii internaționale, IMM-uri, companii micro sau PFA. Clienții noștri activează în industrii variate și ne adresăm tuturor companiilor care au nevoie de soluții de mobilitate flexibile și predictibile, indiferent de domeniul de activitate.
Industria de leasing operațional trece de la oferirea de servicii standard la servicii de mobilitate complexe și complete. Cum se reflectă această tranziție în activitatea companiei pe care o conduceți?
În sectorul mobilității, observăm câteva megatendințe pe termen lung, care vor defini strategiile de business ale companiilor în anii ce vor urma. Mă refer aici la digitalizare, electrificare, telematică, tranziția de la ownership la usership, adică trecerea de la achiziția unui vehicul, la utilizarea acestuia împreună cu serviciile aferente, o tendință care nu este exclusivă industriei de mobilitate, fiind vizibilă și în rândul altor modele de business foarte cunoscute în rândul publicului larg, precum Netflix sau Spotify, și care generează oportunități de creștere.
Suntem pregătiți să răspundem provocărilor viitorului, fiind prima companie de leasing care a promovat mobilitatea sustenabilă încă din 2015. De-a lungul timpului, am lansat produse și servicii inovatoare, atât la nivel global, cât și local, soluții care au oferit clienților din România beneficii importante precum: creşterea productivităţii, reducerea costurilor, controlul costurilor pentru combustibili, securizarea şi siguranţa flotei şi multe altele.
De exemplu, soluția de mobilitate flexibilă pe care o au în portofoliu atât ALD Automotive, cât și LeasePlan este foarte apreciată de clienți, pentru că într-o piață atât de puțin previzibilă, cum s-a întâmplat în ultimii ani, acoperă exact aceste nevoi de mobilitate și flexibilitate de care au tot mai multă nevoie companiile locale, indiferent de dimensiune.
Abordarea noastră, orientată către flexibilitate și răspuns rapid în situații critice, ne-a demonstrat de-a lungul anilor că aceasta e direcția corectă, care ne va ajuta să punem la dispoziția clienților aceleași servicii convenabile, de calitate și care răspund celor mai diverse și complexe nevoi, cu care i-am obișnuit și până acum.
Odată cu lansarea noului brand Ayvens, datorită dimensiunii, gradului de acoperire, expertizei în materie de servicii și angajamentului față de inovare, în calitate de furnizor important de servicii de mobilitate, deținem toate elementele care ne vor permite să contribuim la dezvoltarea sectorului de leasing operațional din România.
(Articol publicat în revista Flote Auto, septemrbie 2024)
CITEȘTE ȘI:
Rata anuală a inflaţiei a scăzut la 4,6%, în luna septembrie 2024
Italia cere UE o examinare anticipată a interdicției mașinilor termice din 2035
Comentați?