Advertisement

sistemele de asistență
Home Administrare flote Și sistemele de asistență din mașină ar trebui verificate periodic

Și sistemele de asistență din mașină ar trebui verificate periodic

Astăzi, conducerea unei mașini pare greu de conceput fără sistemele de asistență pentru șofer, pe care experții le consideră vitale pentru siguranța rutieră. Cu toate acestea, nu este încă suficient de cunoscut modul în care accidentele, reparațiile defectuoase sau uzura influențează funcționalitatea lor.

Un studiu realizat de TÜV Rheinland și de compania de consultanță și cercetare Transport Research Laboratory (TRL) încearcă să ofere câteva răspunsuri în această chestiune.

Analiza a vizat sistemele de avertizare la părăsirea benzii de circulație și a determinat modul în care acestea sunt afectate de uzură, de deteriorarea parbrizului în cazul accidentelor și de lipsa de calibrare a acestora la înlocuirea parbrizelor. Pentru stabilirea concluziilor a fost derulată o probă practică, pe o pistă de testare din Ungaria și, totodată, au compilate cele mai recente constatări ale experților din domeniu.

Au fost simulate diverse scenarii, precum lovirea parbrizului cu bucăți mici de piatră sau o întrerupere conexiunii de date a vehiculului în timpul conducerii. În primul caz, asistentul fie s-a oprit singur fără avertisment, fie mașina a trecut peste marcajul benzii fără să-l avertizeze pe șofer. La oprirea conexiunii de date, asistentul s-a dezactivat imediat, iar volanul s-a deplasat brusc înapoi – situație care poate surprinde și irita șoferul.

TÜV definește astfel de erori de sistem, care duc la performanțe mai slabe, drept evenimente de risc. Acest lucru se poate întâmpla, printre altele, dacă un sistem de avertizare de părăsire a benzii este învechit sau se oprește singur deoarece parbrizul este deteriorat și camera este defectă.

Auditorii au stabilit că până la 2,3 milioane de evenimente de risc pot apărea anual din cauza disfuncționalităților sistemelor de asistență. Acest lucru ar putea fi prevenit doar prin verificări tehnice regulate, fiind, potrivit experților, singurul mod de a identifica și corecta defecțiunile în timp util.

 

CITEȘTE ȘI:

Italia a stabilit la 9 luni valabilitatea certificatelor digitale Covid-19

Proiectantul Autostrăzii Comarnic – Brașov a redus cu 3 luni termenul de predare a Studiului de Fezabilitate

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

flotelor comerciale
Administrare floteFlotă verde

Cât de complexă este tranziția energetică a flotelor comerciale

Pentru electrificarea flotelor comerciale este necesară o analiză atentă a numeroși factori,...

Flote Auto
Administrare flote

A apărut revista FLOTE AUTO, februarie 2025

A apărut numărul 107 al revistei FLOTE AUTO, februarie 2025, cu un...

managerii de flote
Administrare flote

Patru provocări cheie pentru managerii de flote

Conectivitate, securitate cibernetică, mobilitatea ca serviciu și electrificare sunt cele patru provocări...

Primăria Sectorului 3
Siguranţă rutieră

Primăria Sectorului 3 a dat amenzi, în 2024, de aproape 3 mil. de lei pentru parcare neregulamentară

Anul trecut, Primăria Sectorului 3 a ridicat 5.782 de autovehicule parcate sau...