Advertisement

Ploiești-Brașov
Home Infrastructură Proiectantul Autostrăzii Comarnic – Brașov a redus cu 3 luni termenul de predare a Studiului de Fezabilitate

Proiectantul Autostrăzii Comarnic – Brașov a redus cu 3 luni termenul de predare a Studiului de Fezabilitate

Compania Consitrans a propus scurtarea cu 69 de zile a termenului la care trebuie să predea Studiul de Fezabilitate pentru construcția Autostrăzii Comarnic – Brașov, a anunțat Compania Națională de Adminsitrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

”Antreprenorul a transmis CNAIR S.A. că poate completa Studiul de Fezabilitate mai repede, deoarece a reușit să realizeze în termen mai scurt investigațiile și studiile din teren, activitățile de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului și Analiza Cost-Beneficiu”, a precizat CNAIR.

În aceste condiții, 17 mai 2023 este noua dată propusă de Consitrans pentru predarea Studiului de Fezabilitate.

Totodată, antreprenorul a depus documentația privind prima etapă a analizei multicriteriale (AMC1), în format fizic, după ce a remis CNAIR S.A, documentația în format electronic.

Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului tehnic pentru construcția Autostrăzii Comarnic Brașov are o valoare de 12,8 milioane de euro, fiind adjudecat prin licitație de Consitrans, în februarie 2021.

Termen de realizare de 107 luni, din care 30 de luni pentru realizarea SF, 6 luni pentru Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC), 6 luni pentru Proiectul Tehnic de execuţie, 4 luni – asistenţă tehnică pe perioada licitaţiei pentru execuţie. De asemenea, se prevăd 61 de luni asistenţă tehnică pe perioada execuţiei lucrărilor.

Revizuirea Studiului de Fezabilitate presupune practic reluarea de la zero a multor etape, iar proiectul şi traseul autostrăzii vor suferi modificări majore faţă de variantele originale. Astfel, în zona staţiunilor Buşteni şi Sinaia unde noile documentaţii vor trebui să prevadă mai multe tuneluri care să ocolească localităţile.

Viteza de proiectare pentru autostradă va fi de 120 km/h, platforma va fi de 26,00 m lăţime, iar pe sectoarele pe care condiţiile de relief permit, se vor adopta elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h.

Noul Studiu de Fezabilitate va cuprinde o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani, investigaţii de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice, dar şi o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu şi realizarea unui model financiar al proiectului.

 

CITEȘTE ȘI:

FGA a soluţionat peste 1.450 de dosare de daună în cazul City Insurance

STB SA introduce plata cu cardul bancar în toate mijloacele de transport public

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Brașov - Bacău
Infrastructură

Contract semnat pentru finalizarea Studiului de Fezabilitatea al Autostrăzii Brașov – Bacău A13

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, vineri, cu...

Vâlcea
Infrastructură

Un pas înainte pentru modernizarea șoselei dintre Rm. Vâlcea și Autostrada Sibiu – Pitești

Executivul urmează să aprobe în ședința de vineri, prin Hotărâre de Guvern,...

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Autostrada de Centură București. Sectorul dintre DN 4 și Autostrada A2 va fi deschis în iulie

Traficul rutier pe încă un sector din Autostrada de Centură București, între...

Podul peste Canal
Infrastructură

Cinci oferte pentru reparații capitale la Podul peste Canal de la Călărași, amplasat pe DN 3B

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 5 oferte pentru...