Pe data de 13 decembrie ar fi trebuit finalizată evaluarea ofertelor depuse pentru construirea sectorului Ploiești – Buzău, parte din Autostrada A7 Moldova, și anunțați câștigătorii celor 3 secțiuni, a arătat deputatul Cătălin Drulă, fost ministru al Tramsporturilor.
”Nu s-a întâmplat, iar noul termen a fost amânat pentru 2022”, a precizat acesta.
Sectorul de autostradă Ploiești – Buzău, în lungime de 63 km, a fost lansat în licitație pentru execuție în luna iunie, iar în septembrie au fost depuse, în total, 39 de oferte: 13 oferte pentru Lotul I Dumbrava – Mizil, 12 pentru Lotul II Mizil – Spătaru şi 14 pentru Lotul III Spătaru – Buzău.
Sectorul Ploieşti-Buzău va avea 6 noduri rutiere, 160 de ha de perdele forestiere, 42 de poduri și pasaje, precum şi 4 spaţii de servicii moderne, dotate şi cu staţii de încărcare electrice.
”Pe celelalte tronsoane ale A7, între Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani, toate termenele stabilite în mandatul meu cu CNAIR și cu proiectanții au fost încălcate în ultimele 3 luni. Nu s-au obținut acordurile de mediu, nu s-au aprobat investițiile prin HG în Guvern. Astfel, șansele ca vreunul dintre aceste sectoare să fie lansat în licitație de execuție până la finalul anului sunt practic inexistente”, a mai spus deputatul.
Acesta precizează că, pentru Autostrada A7 Ploiești – Pașcani, s-a reușit obținerea finanțării europene prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență, un proiect major de 3 miliarde de euro și 320 km lungime, ce ar trebui să conecteze rapid și sigur Moldova de București și sudul țării.
”PNRR are termene clare: în 2024, A7 trebuie să fie 50% construită. Iar în 2026 trebuie să fie toată gata. Autostrada A7 și finanțarea obținută nu au voie să rămână doar pe hârtie”, a subliniat Cătălin Drulă.
CITEȘTE ȘI:
Și sistemele de asistență din mașină ar trebui verificate periodic
Afacerile din comerţul cu autovehicule și motociclete au crescut cu 25,8% în primele 10 luni
Comentați?