Advertisement

Spark
Home Finanţare Car sharing Serviciul de e-car sharing Spark a dezvoltat o componentă pentru companii

Serviciul de e-car sharing Spark a dezvoltat o componentă pentru companii

Începând din luna iulie, bucureştenii, dar şi companiile din Capitală, pot utiliza maşini electrice fără să le deţină, odată cu lansarea noului serviciu de e-car sharing, oferit de startup-ul lituanian Spark, prezent şi pe piaţa din Bulgaria. Iordan Tonchev (foto), directorul general al Spark Car Sharing, care coordonează activităţile companiei în România, ne-a vorbit despre modul în care funcţionează acest serviciu.  

Cum funcţionează acest serviciul de e-car sharing?

În primul rând, vreau să subliniez că unul dintre avantajele-cheie ale Spark este că nu trebuie să depusă garanţie, nu trebuie semnate acte de predare, iar maşina poate fi închiriată şi eliberată foarte uşor şi rapid de pe telefonul mobil. În aplicaţia „Spark – Your Electric Drive”, ce poate fi descărcată din Google Play sau App Store, utilizatorul trebuie să-şi creeze cont. După câţiva paşi de înregistrare, urmează etapa de validare a profilului. Persoana trebuie să posede un cont activ de plăţi, precum şi un permis de conducere valabil, cu o vechime de conducere de cel puţin un an. Odată cu validarea tuturor actelor şi informaţiilor, utilizatorul poate căuta maşinile care se află în cea mai apropiată zonă Spark indicată pe hartă. Acesta trebuie să apese butonul „Rezervă”, moment în care maşina va fi vizibilă pe hartă doar pentru utilizator, care are 15 minute gratuite pentru a ajunge la vehicul. Când se află în dreptul maşinii, butonul de rezervare se va transforma în buton de deblocare. Şoferul va găsi în maşină actele, cardul de alimentare şi setul de chei, ce îi va permite să închidă autovehiculul atunci când este parcat. La încheierea sesiunii de închiriere, utilizatorii trebuie să lase cheile în maşină. Sesiunea de utilizare se va închide doar în momentul în care şoferul activează această opţiune din aplicaţia Spark. Ulterior, maşina va reapărea pe hartă ca fiind disponibilă pentru următorul utilizator.

Cum încarcă maşina un utilizator, dacă acest lucru este necesar?

În situaţia în care, în timpul cursei, are nevoie să încarce maşina, în aplicaţie există un buton cu simbolul unei prize, care, odată apăsat, oferă utilizatorului locaţiile staţiilor de încărcare. Apoi, cu ajutorul cardului, poate să încarce gratuit maşina. În general, vehiculele noastre sunt încărcate, pentru că avem o echipă de fleet management, care circulă prin Bucureşti şi administrează aceste maşini.

Care este profilul utilizatorilor serviciului de e-car sharing Spark?

Pentru România încă strângem date, dar, din experienţa pe care o avem pe pieţele din Bulgaria şi Lituania, utilizatorul serviciilor noastre este o persoană cu o vârstă cuprinsă aproximativ între 26 – 50 de ani şi cu afinităţi către tehnologie şi transport alternativ.

Ce soluţie de e-car sharing oferiţi companiilor?

Serviciul nostru Spark Business permite unei societăţi să-şi creeze un cont fie din aplicaţie, unde alege varianta de persoană juridică, fie de pe site-ul nostru. Compania îşi introduce datele, noi le verificăm şi aprobăm contul. Din acest moment, persoana desemnată de societate, adică aceea care cunoaşte user-ul şi parola, poate să conecteze angajaţii la contul firmei. Anterior, însă, aceştia trebuie să-şi fi făcut un cont personal Spark, în care şi-au înregistrat datele. Astfel compania poate să-i adauge drept utilizatori la contul ei. Totodată, firma poate să-şi seteze o serie de criterii privind modul în care angajaţii pot utiliza serviciile de e-car sharing Spark, cum ar fi, de exemplu, intervalul orar, distanţele sau zonele. La finalul lunii, societatea va primi factura noastră.

Aveţi tarife diferite pentru companii?

Nu avem tarife diferite, sunt aceleaşi pentru toţi utilizatorii, indiferent că sunt persoane fizice sau juridice. Preţurile finale sunt de 1,20 lei/minut pentru Renault Zoe şi de 1,40 lei/minut pentru modelul premium Nissan Leaf 40. Clienţii au alocaţi 150 de km gratuiţi pe zi, după care vor trebui să achite o taxă suplimentară de 0,75 lei/km pentru Zoe şi de 0,85 lei/km pentru Nissan Leaf. Durata minimă de închiriere este de 12 minute şi nu există o durată maximă de utilizare.

Pentru companii, eventual, avem în vedere introducerea unor reduceri sau puncte bonus.

Câte maşini operaţi în România?

Acum avem 50 de maşini, ce pot oferi o autonomie de peste 200 km la o singură încărcare, şi ne pregătim să creştem numărul lor la 100 de unităţi, urmând să ne extindem în continuare. În Bucureşti, potenţialul este foarte mare, pentru că piaţa este în dezvoltare, iar concurenţa este încă redusă. De exemplu, în Bulgaria am ajuns la 200 de maşini electrice şi lucrăm deja la extinderea acestei flote.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, Suplmentu de car-sharing, octombrie 2019)

 

CITEŞTE ŞI:

Maşina ARO a lui Ceauşescu, vândută cu aproape 40.000 euro

VW Caddy 5, model 2021 – primele schițe

Doar 22 km de autostradă au fost deschişi traficului în 2019

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ALD Automotive
InterviuriLeasing operaţional

Cum va dezvolta Ayvens piața de leasing operațional din România

Interviu cu Shane Dowling, Country Managing Director Ayvens în România

Porsche Finance Group
Car sharing

Car sharing-ul corporativ, o soluţie de reducere a costurilor

Noile tendinţe din societate, tehnologia tot mai inovativă şi reglementările restrictive puse...

Garanti BBVA Leasing
InterviuriLeasing financiar

Garanti BBVA Leasing prioritizează finanțările destinat investițiilor verzi

Interviu cu Okan Yurtsever, Director General Garanti BBVA Leasing