România, un slab performer în siguranţă rutieră. Raport 2019

În Raportul din 2019 privind Sectorul Transporturilor, Comisia Europeană arată că România este unul dintre cei mai slabi performeri din domeniul siguranţei rutiere din UE.
creşterea siguranţei rutiere

Potrivit Executivului comunitar, viteza excesivă este cauza principală a producerii accidentelor în România, iar reducerea numărului acestora are loc prin dezvoltarea infrastructurii, precum construirea unei reţele de autostrăzi între oraşele mari.
Cu alte cuvinte, numărul accidentelor fatale scade în condiţiile existenţei unei infrastructuri moderne şi sigure, ce lipseşte momentan din pesisajul românesc.
Astfel, din punctul de vedere al siguranţei rutiere, Comisia Europeană subliniază că „reţeaua din România include puţine pasaje, drumurile principale trecând prin multe sate şi oraşe. Avansul rapid al parcului auto şi dezvoltarea lentă a infrastructurii rutiere au condus la o creştere alarmantă a numărului de accidente. România este unul dintre cei mai slabi performeri din domeniul siguranţei rutiere din UE”.
Astfel, rata mortalităţii este deosebit de ridicată în zonele construite, fiind îngrijorătoare în cazul pietonilor. Comisia Europeană mai arată că decesele din accidente rutiere au scăzut de la 117 la 1 milion de locuitori în 2010 la 99 la 1 milion de locuitori în 2017, o  îmbunătăţire determinată de „construcţia continuă a unei reţele de autostrăzi moderne care leagă oraşele mai mari”.
CITEŞTE ŞI:
De altfel, chiar în concluziile Buletinului Siguranţei, Poliţia Română arată că „pe drumurile naţionale şi judeţene cele mai multe accidente rutiere sunt determinate de viteză, în timp ce pe drumurile din interiorul localităţilor, mai ales în cele urbane, viteza este surclasată de indisciplina pietonitor”.
Ca atare, până când CNAIR va construi autostrăzile sau drumurile expres aşteptate de toată lumea, statistica Poliţiei arată că 76,4% dintre accidentele rutiere sunt produse de vehicule şi şoferii acestora, iar 23,4%, de alţi participanţi la trafic.
I. Cauzele accidentelor produse din vina vehiculelor şi şoferilor:
  • 19,6% – viteza neregulamentară sau neadaptată la condiţiile de drum;
  • 10,2% – neacordare de prioritate pietonilor;
  • 7,3% – neacordare de prioritate vehiculelor;
  • 21,8% – manevre neregulamentare: nerespectarea distanţei intre vehicule, depăşire neregulamentară, neasigurare la schimbarea direcţiei de mers, circulaţie pe sens opus, neasigurare mers inapoi, conducere fără permis, conducere agresivă, intoarcere neregulamentară, nerespectarea semnalizării semaforului, neasigurarea schimbării benzii de circulaţie, nerespectarea indicatoarelor rutiere de obligare sau reglementare, oprire sau staţionare neregulamentară, etc;
  • 2,8% – conducere sub influenţa alcootului;
  • 0,4% – defecţiuni tehnice ale vehiculului, neasigurarea încărcăturii;
  • 7,2% – abateri ale bicicliştilor;
  • 2,8% – abateri ale conducătoritor de atelaje sau animale;
  • 4,3% – deficiente ale conducătorului vehiculului: adormire la volan, alte preocupări de natură a distrage atenţia, infirmităţi sau afecţiuni medicale.
II. Cauzele accidentelor produse din vina altor participanţi la trafic
  • 22,5% – indisciplina pietonilor: traversare neregulamentară, deplasarea pe partea carosabilă;
  • 0,9% – abateri ale altor categorii de participanţi la trafic: abateri ale conducătoritor de utilaje, abateri ale pasagerilor, călătorilor sau însoţitorilor;
  • 0,2% – deficienţe ale infrastructurii: obstacol nesemnalizat pe carosabil, animale sau alte obiecte pe carosabil, alte cauze referitoare la drum;
  • 4,3% – deficiente ale conducătorului vehiculului: adormire la volan, alte preocupări de natură a distrage atenţia, infirmităţi sau afecţiuni medicale.

Adaugati comentariu