vehicule
Home Administrare flote Juridic România nu respectă competenţa exclusivă a UE privind înregistrarea vehiculelor

România nu respectă competenţa exclusivă a UE privind înregistrarea vehiculelor

Comisia Europeană a decis să declanşeze procedura de constatare a neîndeplinirii obligaţiilor (infringement) prin trimiterea unor scrisori de punere în întârziere României, Austriei, Bulgariei şi Ungariei pentru semnarea, la 13 septembrie 2018, a unui acord cu cinci ţări din Balcanii de Vest privind schimbul automatizat de date ADN, date dactiloscopice şi înregistrarea vehiculelor.

Executivul comunitar consideră că acordul, care se referă şi la înregistrarea vehiculelor, încalcă competenţa exclusivă a UE în domeniu, cu atât mai mult cu cât schimbul de astfel de date între statele membre este reglementat de deciziile Consiliului de la Prum (Deciziile 2008/615/JHA şi 2008/616/JHA ale Consiliului).

Statele membre vizate au la dispoziţie două luni pentru a răspunde argumentelor prezentate de Comisie. În caz contrar, Comisia poate decide să trimită un aviz motivat.

Procedura

Scrisoarea de punere in întârziere este prima etapă din procedura de infringement, ce este declanşată de către Comisie împotriva statelor ce nu îşi respectă obligaţiile comunitare. Declanşarea procedurii poate avea loc în trei cazuri:

a) Omiterea notificarii actelor normative nationale care transpun si implementeaza directivele – statele membre au obligatia de a notifica legislatia de transpunere si pe cea care asigura implementarea;

b) Neconformarea legislatiei nationale la cerintele normelor comunitare – aceasta inseamna ca legislatia interna trebuie sa se afle in deplina concordanta cu cerintele Uniunii;

c) Aplicarea necorespunzatoare a actelor normative comunitare – statele membre au, de asemenea, obligatia de a asigura aplicarea dispozitiilor comunitare.

In prima etapa a declansarii procedurii, Comisia redacteaza o “scrisoare de punere in intarziere“ pe care o transmite statului respectiv si in care sunt precizate incalcarile legislatiei comunitare.

Urmatoarea etapa o reprezinta “Avizul motivat”, adica ultima avertizare a Comisiei inaintea sesizarii Curtii de Justitie a UE, avertizare ce vine in lipsa observatiilor statului membru sau in cazul in care acestea sunt considerate nesatisfacatoare.

 

CITEŞTE ŞI:

Fonduri europene pentru drumurile expres conectate la Autostrada Moldova A7

Noile tarifele de referinţă RCA – octombrie 2019

106 de ani de la emiterea primului permis de conducere românesc

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

verificarea tehnică
Juridic

Cum decurge verificarea tehnică pentru redobândirea certificatului de înmatriculare?

Pentru verificarea tehnică destinată redobândirii certificatului de înmatriculare reținut în trafic, reprezentanții...

Bulgaria
Juridic

Bulgaria a modificat Codul rutier. Amenzile trebuie plătite pe loc, doar cu cardul bancar

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetățenii români care se află, tranzitează sau...

Industrie autoJuridic

Noul standard EURO 6e-bis. Pentru hibridele plug-in, emisiile de CO2 cresc, în medie, cu 200%

Sfârșitul anului 2025 se apropie și, odată cu el, obligația producătorilor auto...

mașini electrice mici
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană va anunța în 10 decembrie cum va introduce categoria de mașini electrice mici

În luna decembrie, Comisia Europeană va dezvălui o nouă categorie de mașini...