Advertisement

lotul Biharia-Borş
Home Infrastructură Fonduri europene pentru drumurile expres conectate la Autostrada Moldova A7

Fonduri europene pentru drumurile expres conectate la Autostrada Moldova A7

Realizarea studiilor de fezabilitate şi proiectelor tehnice destinate drumurilor expres Paşcani-Suceava şi Suceava-Siret, care conectează Autostrada Moldova A7 de graniţa cu Ucraina, va obţine finanţare nerambursabilă în valoare de 25,5 mil. lei.

Potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fondurile europene vor fi acordate prin POIM 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1- Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T şi a metroului, Obiectiv Specific 1.1 – Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregătire proiecte de investiţii, Operaţiunea – Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T centrală.

În cazul Drumului Expres Paşcani-Suceava, valoarea totală a proiectului este de 18,8 milioane de lei, din care 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 13,5 mil. lei lei, 15% contribuţia naţională 2,4 mil. lei, restul de 2,9 mil. lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

În cazul Drumului Expres Suceava-Siret, care va face legătura cu graniţa spre Ucraina, valoarea totală a proiectului este de 16 mil. lei din care 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 11,5 mil. lei, 15% contribuţia naţională -2 mil. lei, restul de 2,5 mil. lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Perioada de implementare a celor două proiecte este de 27 luni, respectiv între data de 01 iulie 2020 şi 30 eptembrie 2020 la care se adaugă, dacă este cazul, şi perioada de desfăşurare a activităţilor proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanţare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Cele două şosele rapide, în lungime totală de 120 km, se desprind din Autostrada Moldova A7, denumită iniţial Siret Expres (DX5).

Autostrada A7, în lungime de 329 km, este compusă la rândul său din 4 tronsoane: Ploieşti-Buzău; Buzău-Râmnicu Sărat-Focşani; Focşani-Mărăşeşti-Adjud-Bacău şi Bacău-Roman-Paşcani. Studiile de Fezabilitate şi Proiectele Tehnic, precum şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentru execuţia lucrărilor vor fi realizate, pentru primele 3 sectoare de către societatea Consitrans, iar pentru cel de-al patrulea, de spaniolii de la Acciona Ingenieria.

Teoretic, Autostrada A7, împreună cu cele două drumuri expres Paşcani-Suceava-Siret şi tronsonul Bucureşti–Ploieşti (parte din autostrada A3), va completa ruta Coridorul IX Pan European pe teritoriul românesc.

 

CITEŞTE ŞI:

Noile tarifele de referinţă RCA – octombrie 2019

106 de ani de la emiterea primului permis de conducere românesc

UE va finanţa cu 7,5 mil. euro construcţia unui nou pod peste Dâmboviţa

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...