Advertisement

transport
Home Infrastructură România are nevoie de 72 mld. euro pentru dezvoltarea infrastructurii de transport

România are nevoie de 72 mld. euro pentru dezvoltarea infrastructurii de transport

Pentru dezvoltarea infrastructurii de transport – rutier, feroviar, aerian și naval – finanţarea necesară în următorii 10 ani este de aproximativ 72,2 miliarde de euro, a declarat ministrul Transporturilor Lucian Bode, într-o conferință de presă în care a prezentat activitatea instituției după un an de la preluarea portofoliului.

Potrivit ministrul Transporturilor, liniile directoare ale modernizării infrastructurii de transport au fost stabilite, în acest an, într-un document strategic, Planul de investiţii pentru perioada 2020-2030

„Unul dintre cele mai importante repere care definesc activitatea ministerială din acest an – şi este un document de referinţă – este Planul de investiţii pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada
2020-2030. Pentru următorii 10 ani necesarul total de finanţare pentru toate modurile de transport se ridică la aproximativ 72,2 miliarde de euro. Am trasat prin acest document strategic liniile directoare pentru sectorul transporturilor, document care actualizează pe de o parte strategia de implementare a Master Planului General de Transport şi care va sta la baza accesării fondurilor europene din viitorul exerciţiu financiar european 2021-2027″, a afirmat Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor a subliniat că România trebuie să finalizeze rețeaua care completează coridoarele europene de transport în următorii 10 ani

”Acest plan trebuie pus în aplicare în mod responsabil şi profesionist pentru că următorii 10 ani sunt decisivi pentru evoluţiile în domeniul transporturilor, una din obligaţiile majore pentru ţara noastră fiind închiderea tuturor coridoarelor europene de transport în următorii 10 ani”, a menționat Lucian Bode.

Acesta spune că a coordonat investiţii, care la10 luni, se ridică la 5,3 miliarde de lei, din care 4,2 miliarde de lei fonduri europene nerambursabile.

„Anul 2020 este cel mai bun an de la începutul Programului Operaţional infrastructură Mare, având în prezent pe titlul bugetar 58 aferent investiţiilor din fonduri europene 4,2 miliarde de lei cheltuite până în luna octombrie. Noi estimăm că până la sfârşitul anului vom depăşi 6 miliarde de lei total investiţii din fonduri europene nerambursabile. Valoarea investiţiilor la 10 luni se ridică la 5,3 miliarde de lei, din care 4,2 miliarde de lei fonduri europene nerambursabile. Peste 80% din total investiţii realizate de Ministerul Transporturilor reprezintă fonduri europene nerambursabile, un procent consider eu foarte bun”, a precizat acesta.

În 2020, au fost începute lucrări pe 131 de km

Ministerul Transporturilor a emis, până în luna noiembrie 2020, ordine de începere a lucrărilor pentru obiective însumând aproximativ 131 de kilometri de autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare, drumuri naţionale, de aproape 3 miliarde de lei, iar până la sfârşitul anului ar putea fi emise ordine de începere a lucrărilor pentru alţi circa 45 de kilometri, în valoare de circa un miliard de lei.

„Până în luna noiembrie 2020, au fost emise ordine de începere a lucrărilor pentru obiective însumând aproximativ 131 de km de autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare, drumuri naţionale în valoare de aproximativ 3 miliarde de lei. Credem că, până la finele anului, vom reuşi să emitem ordine de începere e lucrărilor pentru încă aproximativ 45 de km de autostradă, drumuri expres, variante ocolitoare în valoare de aproape un miliard de lei. Până la finalul acestui an, se va lucra aşadar pe încă 180 de km de reţea de drumuri în plus faţă de momentul noiembrie 2019, valoarea totală a lucrărilor ridicându-se la aproximativ 4 miliarde de lei”, a explicat Lucian Bode.

Licitații încheiate pentru 192 km de autostrăzi şi drumuri expres

Şeful de la Transporturi a precizat că, în perioada ianuarie – octombrie 2020, au fost încheiate proceduri de achiziţie publică şi semnate contracte noi pentru proiecte de investiţii (contracte de proiectare şi execuţie în domeniul rutier) a căror valoare se ridică la aproximativ 8,5 miliarde de lei, însumând 436 de kilometri, din care 192 km de autostrăzi şi drumuri expres.

„Diferenţa până la 436 (de kilometri – n. r.), respectiv 244 de km, fiind modernizarea drumurilor naţionale şi a variantelor de ocolire”, a subliniat oficialul.

Rețeaua rutieră de transport, modernizată pe 315 km

Potrivit ministrului Transporturilor, reţeaua de drumuri naţionale, autostrăzi şi variante ocolitoare în România se va îmbunătăţi în 2020 cu 315 kilometri, care au fost modernizaţi în acest an.

„Până la finalul anului, ne propunem să recepţionăm încă 43 de km de autostradă. Aici intră Sebeş-Turda – lotul 1, varianta ocolitoare Bacău – cei 17 km în regim de autostradă din cei 31 de km și Râşnov-Cristian. Sunt obiective pe care noi ne-am propus să le recepţionăm în acest an până la sfârşitul anului şi să le dăm în trafic. De asemenea, ne-am propus să dăm în trafic până la sfârşitul anului încă 173 de km de variante ocolitoare şi de drumuri naţionale modernizate. În total, vom recepţiona, în anul 2020, 315 km de autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare, drumuri naţionale. În anul 2020, reţeaua de drumuri naţionale, autostrăzi, variante ocolitoare în România se va îmbunătăţi cu 315 km modernizaţi în acest an”, a afirmat ministrul.

Acesta a adăugat că, din noiembrie 2019 până în octombrie 2020, au fost daţi în trafic 46 de km de autostradă, aici incluzând „muzeul în aer liber Lugoj-Deva”.

„Din noiembrie 2019 până în octombrie 2020, au fost daţi în trafic 46 de km de autostradă, aici incluzând ”muzeul în aer liber Lugoj-Deva”, cei 21 de km din lotul 3, preluaţi în 4 noiembrie în stadiul de muzeu în aer liber şi daţi în trafic în 24 decembrie (2019 – n. r.), cu restricţii de viteză şi de tonaj, evident după ce am realizat expertize la podul peste Mureş şi am realizat lucrările la tabliere şi la aparatele de reazem. Şi, bineînţeles, până la 45 – vorbesc de cei 25 de km din autostrada Transilvania daţi în trafic în luna septembrie a acestui an”, a mai arătat ministrul Transporturilor.

 

CITEȘTE ȘI:

CNAIR transmite un avertisment constructorului lotului Chețani-Câmpia Turzii, parte din A3

Înmatriculările noi au scăzut cu aproape 28% în primele zece luni

Echipele Continental din România au contribuit la tehnologiile care echipează noul VW ID.3

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...