Proiectul de lege care aprobă obiectivul de investiţii „Autostrada Nordului”, pe traseul Vama Petea – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, a fost adoptată de Camera Deputaţilor, forul decizional.
Termenul de execuţie este de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii, iar prevederile se aplică de la începutul lunii ianuarie 2021.
„Obiectivul de investiţii Autostrada Nordului se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene. Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiţii Autostrada Nordului. Termenul de execuţie a obiectivului de investiţii Autostrada Nordului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi”, arată proiectul adoptat de către deputaţi.
Iniţiativa legislativă a fost adoptată de Senat pe 20 martie 2019, legea fiind transmisă preşedintelui Klaus Iohannis pentru promulgare.
„Existența unei autostrăzi care să lege peste 2 milioane și jumatate de cetățeni cu Occidentul va contribui semnificativ la dezvoltarea sustenabilă a României pe termen lung, prin creșterea conectivității intermodale între regiuni, accesul populației și al mediului de afaceri la rețeaua de transport și susținerea dezvoltării regiunilor cu potențial de creștere economică. Un alt motiv, el însuși suficient pentru modernizarea drumurilor, este acela că se va micșora considerabil numărul oamenilor care își pierd viața în accidente rutiere. Deși mai rapide, drumurile vor fi și mai sigure, orice întârziere în executarea lucrărilor putând fi considerată ca o asistare pasivă la producerea a numeroase accidente cu pierderi de vieți omenești”, și-a motivat demersul deputatul Ionuț Simionca, inițiatorul proiectului de lege.
Pentru construcţia Autostrăzii Nordului, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat, la inceputul lunii noiembrie 2019, licitatia pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, valoarea totala estimata a contractului fiind cuprinsa intre 53,5 – 63,4 milioane de lei.
Potrivit anuntului publicat pe platforma de achizitii publice, SICAP, documentatia este impartita in trei loturi, aferente celor 3 tronsoane care vor forma autostrada:
- Lot 1 Baia Mare – Bistrita, cu o valoarea estimata, fara TVA, cuprinsa intre 19,4 mil. lei – 22,9 mil. lei;
- Lot 2 Bistrita – Vatra Dornei, cu o valoarea estimata, fara TVA, cuprinsa intre 16, 5 mil. lei – 19,5 mil. lei;
- Lot 3 Vatra Dornei – Suceava, cu o valoare estimata, fara TVA, cupinsa intre 17,6 mil. lei – 20,8 mil. lei
Contractul va avea o durata de 18 luni, autoritatile estimand ca vor obtine finantarea nerambursabila prin Programul Operational Infrastructura Mare – POIM 2014-2020.
CITEȘTE ȘI:
România are nevoie de 72 mld. euro pentru dezvoltarea infrastructurii de transport
CNAIR transmite un avertisment constructorului lotului Chețani-Câmpia Turzii, parte din A3
Înmatriculările noi au scăzut cu aproape 28% în primele zece luni
Comentați?