CNAIR transmite un avertisment constructorului lotului Chețani-Câmpia Turzii, parte din A3


”Lipsa activității pe șantierul Chețani-Câmpia Turzii, situația dramatică a subcontractorilor, cât și degradarea lucrărilor deja realizate, cu alte cuvinte situația îngrijorătoare de pe șantierul autostrăzii A3, obligă la o analiză mai atentă în perioada imediat următoare și, implicit, la luarea unor decizii menite să ducă lucrurile înainte. Știm că sunt probleme și, tocmai din acest motiv, trebuie să luăm decizia cea mai bună. Așa cum v-am obișnuit, vă vom informa despre toate deciziile pe care le vom adopta pentru a finaliza acest proiect”, au afirmat reprezentanții CNAIR.
Încă din luna septembrie, premierul Ludovic Orban i-a transmis constructorului Straco, aflat în insolvență, că se așteaptă ca tronsonul Chețani-Câmpia Turzii, să fie gata până la 1 iulie 2021, altfel îl va înlocui.
În luna septembrie, stadiul fizic al lucrărilor era de 38%.
Contractul, în valoare de 280 de milioane de lei, a fost semnat cu patru ani și jumătate în urmă, în mai 2016. Lucrările ar fi urmat să dureze 16 luni.
Finalizarea lucrărilor a fost prelungită de cinci ori. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, spune că antreprenorul, asocierea Straco Grup – Specialist Consulting – Total Road, a licitat de la început mult sub valoarea lucrării, la 46%.
Tronsonul Chețani-Câmpia Turzii este lotul al treilea de pe sectorul 2A Ogra – Câmpia Turzii. Este, de altfel, și singurul lot nefinalizat care blochează circulația continuă între Ungheni și Nădășelu, în lungime de 108,4 km.
CITEȘTE ȘI:
Autostrada Transilvania, după 17 ani. Se circulă doar pe 88 km din 416 km