Producătorii japonezi, Honda și Suzuki, au decis să se alăture alianței formate în jurul constructorului auto american Tesla pentru a beneficia de creditele sale de carbon și pentru a respecta mai ușor reglementările CAFE (Corporate Average Fuel Economy).
Alianța producătorilor de automobile formată în jurul Tesla la începutul anului 2025 este în creștere. După grupurile Stellantis, Toyota și Ford, este acum rândul mărcilor Honda și Suzuki să combine emisiile de CO2 ale noilor lor vehicule vândute în cursul anului cu cele ale companiei conduse de Elon Musk. Alianța îi mai cuprinde și pe Mazda și Subaru, conform documentelor depuse la Uniunea Europeană.
În cadrul obiectivelor de reducere a emisiilor de CO2 în Uniunea Europeană – guvernate de reglementările CAFE – producătorii de automobile au puține opțiuni: vânzarea mai multor vehicule 100% electrice, reducerea producției de vehicule termice sau plata amenzilor pentru neatingerea țintelor.
Astfel, punerea în comun a emisiilor de CO2 cu producători de mașini electrice constituie așadar o alternativă pentru a se conforma legislației în vigoare, relaxată recent. Dar intrarea în astfel de alianțe presupune un cost. Potrivit analiștilor UBS, alianța formată de producătorul auto american i-ar putea aduce acestuia peste 1 miliard de euro. Condiția este, însă, ca Tesla, care și-a pierdut avântul pe piața europeană în ultimele luni, să reușească să-și recupereze pierderile de vânzări. Trebuie să înmatriculeze suficiente vehicule pentru a absorbi excesul de emisii de CO2 a coasociaților săi.
CITEȘTE ȘI:
Mașini pentru flote. Comparație între hibridele plug-in și alte tipuri de propulsie
Mazda, investiții de 10,02 miliarde de dolari până în 2030
Comentați?