Producătorul auto japonez Mazda Motor a declarat marți că va ține sub control planul său de investiții. Acesta vizează eforturile sale de electrificare prin utilizarea parteneriatelor și a fabricilor sale de producție existente. Decizia a fost luată după ce inflația a amenințat să crească costurile.
Potrivit Reuters, producătorul auto a declarat că se așteaptă să-și mențină investiția la aproximativ 10,02 miliarde de dolari pentru perioada de până în 2030 prin eforturile sale, la fel de mult cum a spus în noiembrie 2022 că va investi. Dacă nu ar exista reducerea costurilor, cheltuielile pentru investiții pentru perioada ar putea crește din pricina inflației. Estimarea este de o treime în comparație cu ceea ce compania se aștepta inițial. Ceea ce înseamnă aproximativ 2 trilioane de yeni.
Ca parte a strategiei sale „lean asset” pe care a dezvăluit-o marți, Mazda plănuiește să producă un vehicul electric pe o linie de producție existentă. Acesta ar urma să fie lansat în 2027. Iar el va fi realizat într-o fabrică unde se realizează deja mașini alimentate cu motoare cu ardere internă.
Folosind o linie existentă în loc să construiască o fabrică dedicată EV, compania ar menține investiția necesară cu aproximativ 85% mai mică și ar reduce timpul de producție cu aproximativ 80% pentru vehicul.
Mazda mizează și pe parteneriate
Mazda are deja o serie de parteneriate în diverse domenii. Spre exemplu, cu un echivalent Toyota Motor privind dezvoltarea arhitecturii electronice. Dar și cu Denso unul dintre cei mai mari furnizori de componente din lume.
Mazda va trebui să-și intensifice și mai mult colaborarea cu companiile din industria auto dacă dorește să-și păstreze competitivitatea internațională ca producător auto japonez, a declarat directorul general Masahiro Moro reporterilor.
Toyota deține un pachet de 5,1% din acțiunile producătorului auto.
Comentați?