Producătorul chinez de mașini Changan a anunțat debutul pe piața europeană în aprilie. Modelul de debut este SUV-ul electric Deepal S07, care va fi disponibil de la 45.000 de euro. Acesta va oferi 475 de kilometri conform WLTP. Deepal S05, ceva mai mic, este, de asemenea, pregătit pentru lansare.
Este clar de ceva vreme că Changan dorește să câștige Europa. În septembrie 2024, compania de stat din China a fondat o filială germană numită Changan Automobile Deutschland GmbH, cu sediul în Munchen. Producătorul de mașini a anunțat apoi un eveniment de lansare în Europa pentru octombrie 2024. Dar a anulat evenimentul planificat la Milano, în scurt timp, în contextul conflictului vamal sino-european.
Changan face a doua încercare
Changan face acum o a doua încercare cu un nou loc în Mainz. Pe 21 martie, managerii de rang înalt ai companiei vor să-și prezinte portofoliul de modele și filozofia de design presei europene. Printre altele, a fost anunțat un discurs al lui Zhu Huarong, președintele Changan Automobile.
Evenimentul de lansare se va concentra pe premiera europeană a SUV-ului complet electric Deepal S07. Acesta va intra treptat în vânzare în primele țări europene, din aprilie. În plus, Changan va aduce la Mains și „modele selectate din familia de produse Deepal”. Acestea urmează să sosească în Europa în următoarele luni. Menționat în mod special este Deepal S05 – un SUV compact care este disponibil în China din octombrie.
Deepal, deschizător de drum
De aici concluzionăm că, probabil, Changan vrea să deschidă drumul în Europa doar cu brandul Deepal deocamdată. Compania cu sediul în Chongqing operează sau are o participație în mai multe mărci de mașini electrice. Și, evident, acestea ar putea fi luate în considerare pentru export.
Changan este cel mai mare acționar al Avatr, de exemplu, iar CATL este un alt investitor. În China, marca Changan Qiyuan (cunoscută și sub numele de Nevo) este reprezentată și cu mașini electrice. Changan este, de asemenea, un partener în joint venture al Ford, Suzuki și Mazda în China. Changan-Mazda va produce, de asemenea, sedanul electric EZ-6 pentru piețele globale.
De ce Deepal S07
Cu Deepal S07, Changan se concentrează pe un SUV de dimensiuni medii cu propulsie electrică pentru lansarea europeană. Și aceasta pentru că este o clasă populară în partea noastră de lume. Dar, desigur, există și multă concurență din partea producătorilor. Este bine cunoscut faptul că în acest segment concurează bestselleruri precum Tesla Model Y și Skoda Enyaq.
Modelul a fost prezentat în China în aprilie 2024. Lungimea SUV-ului Deepal este de 4,75 metri, iar ampatamentul este de 2,90 metri. Portbagajul are o capacitate cuprinsă între 570 și 1.510 litri, plus un furnk impresionant de 125 de litri.
Cu un preț deja mediatizat de 45.000 de euro, Changan este aproximativ în concordanță cu cele două best-seller-uri menționate mai sus. Producătorul chinez de automobile a declarat o autonomie de 475 de kilometri, dar nu a făcut publice detalii despre sistemul de propulsie în această etapă.
Ce știm: În China, Changan oferă două variante pur electrice ale Deepal S07. Deepal S07 520 are o tracțiune spate de 190 kW, care este combinată cu o baterie de 69 kWh de la CATL pentru o autonomie de 520 de kilometri în ciclul de testare CLTC chinez. Deepal S07 628 atinge o autonomie de 628 de kilometri datorită unei baterii de 80 kWh cu celule de la CALB, dar puterea de ieșire este de doar 160 kW. Există, de asemenea, versiuni cu un range extender (EREV).
Potrivit lui Nic Thomas, șeful departamentului de marketing, vânzări și service al Changan pentru Europa, Deepal S07 este rezultatul „căutării noastre pentru un vehicul complet electric estetic și inteligent. Unul care să îmbunătățească experiența zilnică de condus pentru consumatorii europeni”. În plus, „pentru a satisface diferitele nevoi ale clienților în timp util, ne extindem inițial portofoliul după S07. Vom include modelul Changan Deepal S05, care oferă atât variante pur electrice, cât și variante de extindere a autonomiei.”
Care este strategia de vânzări
Pentru lansarea în Europa, Changan se bazează pe o rețea de dealeri. Norvegia, Danemarca, Germania, Marea Britanie și Țările de Jos sunt numite ca primele piețe de interes. Parteneriatele inițiale cu dealerii de mașini din Germania, Țările de Jos și Marea Britanie au fost deja finalizate, potrivit companiei. La fel ca și acordurile inițiale de distribuție în Scandinavia.
„Aceste acorduri reprezintă primul pas spre a fi prezent pe peste zece piețe până la sfârșitul anului 2025 și a opera aproximativ 100 de dealeri în toată Europa”, a anunțat compania chineză. „Primul pas va fi Norvegia cu Motorgruppen, urmată de un grup de dealeri selectați din zone metropolitane precum Hamburg și Amsterdam.”
În Marea Britanie, vânzările sunt planificate să înceapă până în iunie 2025 prin intermediul unei rețele de dealeri. În plus, Changan plănuiește să înființeze un depozit european de piese de schimb în Țările de Jos, care va servi drept primul dintre câteva puncte centrale de distribuție pentru rețeaua de dealeri.
În ultimul său comunicat de presă, Changan descrie filiala germană fondată la München în septembrie drept sediul central european al companiei și afirmă că a acumulat deja o forță de muncă de 500 de angajați în întreaga regiune. Changan vede intrarea sa pe piața europeană ca un semnal că dorește să devină unul dintre liderii pieței globale. La urma urmei, „După investiții extinse în cercetare și dezvoltare, mobilitate inteligentă și electrificare, precum și instalații de producție de primă clasă la nivel mondial, Changan este acum gata să devină parte a peisajului auto european”.
Producătorul de stat construiește mașini din 1984 și a produs peste 20 de milioane de vehicule în acest timp. Changan și-a deschis propriul centru de design în Torino în 2003, iar de atunci, au fost adăugate site-uri suplimentare în Marea Britanie (2010) și Germania (2021).
Comentați?