Mazda Skyactiv-G sau Skyactiv-X? Ce alegem?

Mazda3 a renunțat definitiv la motoarele diesel, dar a păstrat în ofertă trei motoare pe benzină cu capacitate identică, dar de puteri diferite. Care se „mulează“ cel mai bine pe profilul unei flote: Skyactiv-G sau Skyactiv-X? Aflăm în cele ce urmează!
Mazda CX-30

O flotă de compacte Mazda3, sau de crossovere CX-30… visul oricărei companii care pune stilul și consumul de combustibil pe primele locuri. Totuși, sunt trei variante ale aceluiași motor pe benzină de 1.998 cmc, de puteri diferite: două Skyactiv-G de 122, respectiv 150 CP și un Skyactiv-X de 180 CP. Pe care îl alegi: Skyactiv-G sau Skyactiv-X?

 

Vezi aici comparația video: Skyactiv-G sau Skyactiv-X? 💡

 

Le-am condus pe toate trei cu diferite ocazii, deci azi voi răspunde la întrebarea: care este cel mai potrivit pentru flotele auto? Între extreme este o diferență apreciabilă, de 58 CP, care, însă, pe șosea nu se simte atât de pregnant pe cât o arată cifrele, pentru că motorul de 122 CP este mai potent în realitate decât îl descriu cifrele oficiale. Mai mult, ca să simți cu adevărat diferențele, trebuie să turezi motoarele puternic, la peste 3.000 rpm, fapt care în viața de zi cu zi nu se întâmplă decât rar. Iar sub această turație, diferențele sunt prea mici ca să fie cu adevărat notabile.

Mazda CX-30 Skyactiv-G sau Skyactiv-X
Toate cele trei motoare beneficiază de sistem mild-hybrid, deci consumul urban real este asemănător, cu un mic avantaj pentru revoluționarul Skyactiv-X, care folosește un amestec sărac, deci consumă cu un strop mai puțin. Însă la părăsirea localității, G-urile își iau revanșa datorită sistemului de dezactivare a cilindrilor, de care X nu dispune. Și la costurile de întreținere, G este cu un pas în față, pentru că tehnologia simplă nu cere operații complicate.

Vezi aici lista completă de prețuri! 💡

În concluzie, dacă-ți dorești o flotă șic, pe care să nu cheltuiești exagerat, cel mai ieftin dintre propulsoare este cel mai potrivit. Lasă versiunea de 150 CP pentru clienții particulari care se tem de complexitatea tehnologiei X, iar pe cei care-și doresc performanțele maxime să aleagă motorizarea de top, Skyactiv-X.

Mazda3 HBSkyactiv-G 120Skyactiv-G 150Skyactiv-X 180
Putere maximă/turație (CP/rpm)122/6.000150/6.000180/6.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)213/4.000213/4.000224/3.000
Accelerație 0-100 km/h (s)10,49,18,2
Accelerație 0-100 km/h măsurată de Quattroruote (s)9,1nc8,8
Repriză 70-120 km/h în tr. VI, Quattroruote (S)21,4nc21,3
Consum urban/extra/mediu (l/100 km)7,8/5,1/6,07,8/5,1/6,07,1/5,0/5,8
Preț de achiziție (euro fără TVA)19.570*20.41122.176*
Consum măsurat de QR urban/extra/mixt (l/100 km)7,09/5,18/6,217,12/5,24/6,266,94/5,40/6,21
Costuri revizii la 60.000 (euro fără TVA)605605775
Costuri la 60.000 km (euro fără TVA)**23.62724.49626.403
*la prețul de 18.226 euro fără TVA și 20.832 euro + TVA ale versiunilor G 120 și X 180, am adăugat prețurile celor două pachete Sound și Style, fără de care G 150 nu poate fi comandat
**calculul a fost făcut considerând prețul de 4,5 lei pentru un litru de benzină

Adaugati comentariu