Test drive Citroen Jumpy L2H1

Cât consumă în București o utilitară medie încărcată cu 600 kg? Am pus „la munca de jos“ un Citroen Jumpy L2H1 1.5 BlueHDI și iată ce am descoperit.
Citroen Jumpy floteauto.ro

De ce îți cumperi un LCV mediu? Clar, nu ca să faci ochi dulci domnișoarelor vineri seara pe bulevard. Ți-l cumperi ca să transporți marfă și să „storci“ cât mai mulți bani de pe urma lui într-un timp cât mai scurt. Iar asta înseamnă că vei merge de cele mai multe ori încărcat. Drept urmare, m-am conformat.

Citroen Jumpy floteauto.ro

➡ Configurează-ți aici propriul vehicul comercial Citroen! 💡

Am profitat de proaspăta înmatriculare a noii versiuni Citroen Jumpy L2H1 1.5 BlueHDI de 100 CP, am încărcat o jumătate de garsonieră în cei 5,3 mc ai versiunii medii L2H1 și am pornit pe traseul de test pentru a-i determina consumul urban real cu mașina încărcată peste 50%, adică în cea mai des întâlnită situație. Nota bene: sub capotă m-a asistat cel mai puțin puternic motor din gamă, deci așteptările mele nu au fost exagerate. Totuși, Jumpy le-a depășit cu o ușurință absolut dezarmantă.

Citroen Jumpy floteauto.ro

Citroen Jumpy L2H1 – motor nou

Principala ”vină” o poartă noul motor de bază 1.5 BlueHDI de 100 CP, care l-a înlocuit pe fostul 1.6 BlueHDI de 95 CP. Este, în primul rând, o mutare dictată de alinierea la normele de poluare Euro 6.2, deci vei găsi inclusiv un bușon pentru AdBlue ascuns de portiera șoferului.

Citroen Jumpy floteauto.ro

Însă noul motor știe mai mult decât să nu polueze: aproape că nu se aude când îl pornești, rulează excepțional de silențios și fără vibrații și, datorită acestor atuuri, pare că nu se chinuie să tragă cele aproximativ 3,3 tone, masa totală pe care a dus-o în spate în timpul testului.

Citroen Jumpy floteauto.ro

În oraș o să apreciezi schimbătorul de viteze ușor de manevrat și, mai ales, ambreiajul docil, care cuplează bine și garantează demaraje fără poticneli sau supraturare atât la gol, cât și încărcată cu marfă. Apoi, direcția extrem de ușoară la gol, care capătă ceva greutate pe măsură ce adaugi încărcătură, te va ajuta s-o manevrezi fără efort în spații strâmte.

Citroen Jumpy L2H1: prestații dinamice și consumuri

Și, în final, ceea ce contează cel mai mult: prestațiile propulsorului. Elastic de la 1.800 rpm, urcă fericit în ture până spre 2.800 rpm, ajutat de rapoartele bine alese ale transmisiei. Și – cel mai important – consumă puțin: în București, la 36°C, cu climatizarea cuplată, 600 kg în benă și sistemul Stop/Start activ, consumul a fost de 7,5 l/100 km. După ce am descărcat, consumul a scăzut la 7,0 l/100 km și a atins chiar 6,5 l/100 km la un mers liniștit și fără climatizare pornită. Suspensia filtrează fără zgomote denivelările scurte cu marfă în spate, iar la gol este confortabilă.

Jumpy 1.5 HDI floteauto.ro

La drum întins, cu aceeași încărcătură, computerul de bord a afișat 5,7 l/100 km, în condițiile unui interval de viteze 50-100 km/h (mers legal). Aici, motorul este surprinzător de elastic pentru a oferi reprize decente la peste 2.200 rpm, iar suspensia preia bine denivelările fără să creeze tangaj.

Jumpy 1.5 HDI floteauto.ro

➡ Citește aici testul cu Renault Trafic! 💡

Practic, testul de față m-a convins că, dacă nu încarci la sarcina maximă decât ocazional, atunci nici n-ar trebui să te orientezi la motorul mare, de 2.0 litri. Nici măcar pe autostradă, unde fie poți alege să rulezi relaxat la 100 km/h (2.000 rpm în treapta a 6-a), fie să mergi la limita vitezei legale, așa cum am făcut eu, caz în care, la viteze între 120 și 130 km/h (2.350-2.500 rpm), consumul s-a stabilizat la 7,5 l/100 km.

Jumpy 1.5 HDI floteauto.ro

Zgomotul a rămas în limite decente, datorită motorului ultra-silențios și oglinzilor mici (apropo, atenție cu ele în oraș!). Dincolo de vizibilitatea limitată pe care o oferă, lipsa camerei de marșarier sau măcar a senzorilor de parcare îți poate da fiori la manevrele cu spatele.

Foto: Bogdan Paraschiv

Verdict FloteAuto

Verdict Bogdan GrigorescuNoul motor BlueHDI de 1.5 l este un talent incontestabil: rulează liniștit, consumă puțin și accelerează bine inclusiv cu mașina încărcată. Practic, singurul motiv pentru care ar trebui să apelezi la mai marele 2.0 l ar fi dacă mergi des cu Citroen Jumpy L2H1 încărcat la sarcină maximă în afara localității.
Din același segment
Renault Trafic L1H1 2.0 Blue dCi 120 CP Authentique: 21.470 euro + TVA
Mercedes-Benz Vito Furgon Compact 110 CDI 1.6 l, 102 CP: 21.425 euro + TVA
VW Transporter T 6.1 Furgon 2.0 TDI 90 CP: 24.360 euro + TVA

Dotări standard
Aer condiționat, geamuri electrice, închidere centralizată cu telecomandă, radio cu USB și Bluetooth, scaun șofer cu reglaje lombar și pe înălțime, spațiu depozitare sub banchetă, faruri + ștergătoare automate, tapițerie mixtă, oglinzi electrice și încălzite, computer de bord, volan reglabil în înălțime și adâncime
Dotări opționale
Webasto 988 euro+TVA, antiderapant podea 374 euro+TVA, ușă laterală stânga 455 euro+TVA, perete despărțitor vitrat 114 euro+TVA, climă automată 312 euro+TVA, Pachet Securitate (pilot automat, limitator viteză, alertă risc coliziune, frânare automată) 1.768 euro+TVA, senzori parcare spate 234 euro+TVA, cameră marșarier 390 euro+TVA, multimedia cu ecran de 7 inci 385 euro+TVA, navi 884 euro+TVA, uși spate vitrate 364 euro+TVA

 

  • Motor economic și bine echilibrat
  • Suspensie corect reglată
  • Schimbător de viteze ușor de manevrat
  • Foarte silențioasă la viteze de autostradă
  • Interior îngust pentru 3 persoane
  • Oglinzi mici pentru rutele urbane