Cât consumă în București o utilitară medie încărcată cu 600 kg? Am pus „la munca de jos“ un Citroen Jumpy L2H1 1.5 BlueHDI și iată ce am descoperit.
De ce îți cumperi un LCV mediu? Clar, nu ca să faci ochi dulci domnișoarelor vineri seara pe bulevard. Ți-l cumperi ca să transporți marfă și să „storci“ cât mai mulți bani de pe urma lui într-un timp cât mai scurt. Iar asta înseamnă că vei merge de cele mai multe ori încărcat. Drept urmare, m-am conformat.
➡ Configurează-ți aici propriul vehicul comercial Citroen! 💡
Am profitat de proaspăta înmatriculare a noii versiuni Citroen Jumpy L2H1 1.5 BlueHDI de 100 CP, am încărcat o jumătate de garsonieră în cei 5,3 mc ai versiunii medii L2H1 și am pornit pe traseul de test pentru a-i determina consumul urban real cu mașina încărcată peste 50%, adică în cea mai des întâlnită situație. Nota bene: sub capotă m-a asistat cel mai puțin puternic motor din gamă, deci așteptările mele nu au fost exagerate. Totuși, Jumpy le-a depășit cu o ușurință absolut dezarmantă.
Citroen Jumpy L2H1 – motor nou
Principala ”vină” o poartă noul motor de bază 1.5 BlueHDI de 100 CP, care l-a înlocuit pe fostul 1.6 BlueHDI de 95 CP. Este, în primul rând, o mutare dictată de alinierea la normele de poluare Euro 6.2, deci vei găsi inclusiv un bușon pentru AdBlue ascuns de portiera șoferului.
Însă noul motor știe mai mult decât să nu polueze: aproape că nu se aude când îl pornești, rulează excepțional de silențios și fără vibrații și, datorită acestor atuuri, pare că nu se chinuie să tragă cele aproximativ 3,3 tone, masa totală pe care a dus-o în spate în timpul testului.
În oraș o să apreciezi schimbătorul de viteze ușor de manevrat și, mai ales, ambreiajul docil, care cuplează bine și garantează demaraje fără poticneli sau supraturare atât la gol, cât și încărcată cu marfă. Apoi, direcția extrem de ușoară la gol, care capătă ceva greutate pe măsură ce adaugi încărcătură, te va ajuta s-o manevrezi fără efort în spații strâmte.
Citroen Jumpy L2H1: prestații dinamice și consumuri
Și, în final, ceea ce contează cel mai mult: prestațiile propulsorului. Elastic de la 1.800 rpm, urcă fericit în ture până spre 2.800 rpm, ajutat de rapoartele bine alese ale transmisiei. Și – cel mai important – consumă puțin: în București, la 36°C, cu climatizarea cuplată, 600 kg în benă și sistemul Stop/Start activ, consumul a fost de 7,5 l/100 km. După ce am descărcat, consumul a scăzut la 7,0 l/100 km și a atins chiar 6,5 l/100 km la un mers liniștit și fără climatizare pornită. Suspensia filtrează fără zgomote denivelările scurte cu marfă în spate, iar la gol este confortabilă.
La drum întins, cu aceeași încărcătură, computerul de bord a afișat 5,7 l/100 km, în condițiile unui interval de viteze 50-100 km/h (mers legal). Aici, motorul este surprinzător de elastic pentru a oferi reprize decente la peste 2.200 rpm, iar suspensia preia bine denivelările fără să creeze tangaj.
➡ Citește aici testul cu Renault Trafic! 💡
Practic, testul de față m-a convins că, dacă nu încarci la sarcina maximă decât ocazional, atunci nici n-ar trebui să te orientezi la motorul mare, de 2.0 litri. Nici măcar pe autostradă, unde fie poți alege să rulezi relaxat la 100 km/h (2.000 rpm în treapta a 6-a), fie să mergi la limita vitezei legale, așa cum am făcut eu, caz în care, la viteze între 120 și 130 km/h (2.350-2.500 rpm), consumul s-a stabilizat la 7,5 l/100 km.
Zgomotul a rămas în limite decente, datorită motorului ultra-silențios și oglinzilor mici (apropo, atenție cu ele în oraș!). Dincolo de vizibilitatea limitată pe care o oferă, lipsa camerei de marșarier sau măcar a senzorilor de parcare îți poate da fiori la manevrele cu spatele.
Foto: Bogdan Paraschiv

Mercedes-Benz Vito Furgon Compact 110 CDI 1.6 l, 102 CP: 21.425 euro + TVA
VW Transporter T 6.1 Furgon 2.0 TDI 90 CP: 24.360 euro + TVA
Dotări opționale
[mb_plusminus]
Motor economic și bine echilibrat|Suspensie corect reglată|Schimbător de viteze ușor de manevrat|Foarte silențioasă la viteze de autostradă||Interior îngust pentru 3 persoane|Oglinzi mici pentru rutele urbane
Date tehnice | Citroen Jumpy |
---|---|
Model | L2H1 Feel 1.5 BlueHDI S&S BVM6 |
Motor/nr. cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.499 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 102/3.500 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 270/1.600 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | manuală, 6 trepte |
L/l/h (mm) | 4.959/1.920/1.895 |
Ampatament (mm) | 3.275 |
Masă la gol/sarcină utilă (kg) | 1.660/975 |
Volum util (mc) | 5.3 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 15,5 |
Viteză maximă (km/h) | 145 |
Consum WLTP urban/extr./mixt (l/100 km) | 5,4/4,7/4,9 |
Emisii CO2 (g/km) | 130 |
Preț (euro fără TVA) | 18.200 |
Comentați?