Proiect: Până în 2027, şosele de centură pentru toate municipiile

Conform unui proiect de lege iniţiat de 24 de parlamentari UDMR şi depus spre dezbatere la Senat, toate municipiile ar trebui să dispună de şosele de centură până în anul 2027.



proiect

Propunerea legislativă, destinată modificării şi completării OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, îşi mai propune şi delimitarea răspunderilor între autorităţi pentru efectuarea de lucrări, finanţarea reparaţiilor curente şi asigurarea siguranţei circulaţiei, precum şi scutirea de la plata tarifului datorat administratorului drumului ocupat temporar de manifestări sportive sau culturale, în anumite condiţii.

În primul rând, proiectul prevede modificarea articolul 37, astfel că, pe baza studiilor de trafic efectuate în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a legi şi actualizate anual, administratorul reţelei de drumuri expres, drumuri internaţionale «E» şi drumuri naţionale realizează obligatoriu variante ocolitoare.

Totodată, până la data de 31 decembrie 2027, toate municipiile vor dispune de variante ocolitoare construite de către administratorul reţelei de drumuri expres, drumuri internaţionale «E» şi drumuri naţionale.

„Formularea în vigoare este mult prea vagă, lăsând la latitudinea autorităţilor decizia de a realiza sau nu studii de trafic, le lasă marjă în privinţa amplasării variantelor ocolitoare, astfel cele mai multe oraşe şi municipii din România nu dispun de astfel de drumuri. Obiectivul care ar trebui să fie atins este ca toate municipiile să dispună de variante ocolitoare până în anul 2027”, explică iniţiatorii.

Proiect: Întreţinerea podeţelor din faţa curţilor

Pe de altă parte, propunerea legislativă modifică şi articolul 38, în sensul că doar întreţinerea „podeţelor de la intrările în curţi” cade în sarcina autorităţilor locale, în timp ce responsabilitatea întreţinerii podeţelor din interiorul localităţilor rurale se transferă administratorului drumului.

„Lucrările la podeţele situate sub partea carosabilă implică proceduri complicate, iar restricţionarea traficului la o bandă de circulaţie înseamnă solicitarea avizelor de la administratorul drumului şi de la poliţia rutieră, în caz contrar blocarea circulaţiei fiind ilegală dar şi riscuri majore. Autorităţile locale, nedispunând de echipamentele şi de forţa de muncă potrivite, riscul de degradare sau chiar distrugere a structurii de rezistenţă a podeţelor este foarte mare, cu efecte grave asupra siguranţei circulaţiei”, îşi motivează demersul deputaţii.

Proiect: Scutiri de taxe

O altă modificare a OUG 43/1997 prevede şi scutirea de la plata tarifului datorat administratorului drumului ocupat temporar de manifestări sportive sau culturale, în ipoteza în care autorităţile locale organizatoare asigură o rută ocolitoare, îşi asumă riscurile decurgând din utilizarea acesteia şi, după derularea manifestărilor, readuc drumul public la starea iniţială. De asemenea, în cazul în care nu este posibilă stabilirea unei rute ocolitoare, ţinând cont de natura de interes public a evenimentelor sportive sau culturale pe care consiliile locale le organizează, propunerea constă în reducerea cu 50% a tarifului prevăzut pentru ocuparea temporară a drumului.

Proiect: Repararea elementelor de siguranţă ale drumurilor

Proiectul aduce şi o completare articolului 45, unde textul în vigoare prevede că administratorul drumului trebuie să plătească reparaţiile elementelor de siguranţă deteriorate în caz de accident rutier, dar nu există şi obligaţia acestuia de a le înlocui sau repara. Completarea propusă vizează obligaţia administratorului drumului de a înlocui sau repara aceste elemente în termen de 15 zile de la achitarea de către societăţile de asigurare sau de contravenient, după caz, a facturii reflectând daunele produse.

„De ani de zile elemente de siguranţă, semne de circulaţie, borne kilometrice ş.a.m.d., distruse sau deteriorate în urma unor accidente aşteaptă cu lunile sau chiar cu anii să fie înlocuite, reparate, îndreptate, deşi contravaloarea lucrărilor necesare a fost încasată de administratorul drumului. Pe autostrada A1, pe o porţiune de circa 25 de metri, parapeţii direcţionali pe sensul de mers Piteşti – Bucureşti au fost distruşi ca urmare a unui accident rutier petrecut în luna septembrie 2018, dar nici după mai bine de 8 luni nu fuseseră înlocuiţi, deşi lipsa lor prezintă risc iminent de accidente. Pe tronsonul Valea Oltului din DN 7, în topul accidentelor rutiere grave în România, s-au produs mai multe accidente soldate cu victime şi în urma cărora maşinile au plonjat în râul Olt, dar cu toate acestea mai sunt şi în prezent locuri în care parapeţii lipsesc. Din păcate nu sunt singurele exemple, pe toate drumurile naţionale şi autostrăzile ţării se observă deficienţe similare ce pun în pericol integritatea participanţilor la trafic”, subliniază iniţiatorii proiectului legislativ.

 

CITEŞTE ŞI:

Autostrada A1 trebuie din nou demolată în zona Sălişte. CNAIR, bun de plată

Licitaţie pentru Tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Piteşti

Flote de peste 200 de vehicule noi pentru trei instituţii

 

Adaugati comentariu